2021-02-05, 21:17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Lite om retailers och hur de agerar:

Jag har en uppkoppling som möjliggör att se hur retailers placerar sina pengar (jag placerar bara i längre perioder på e-mini, över några veckor). Det är en alldeles otroligt bra indikator att följa hur retailers placerar. När de börjar köpa mycket, ja då vet man att en topp är nära. När de har sitt sell-klimax är vi alltid vid botten.

Sorry, men det slår aldrig fel.
Citera
2021-02-05, 21:23
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Ja det stämmer att det var på (fredagen?) nästan alla gick in samtidigt efter öppningen och det var då aktien fullkomligt exploderade upp mot $500 direkt tills de stoppade handeln. Hade RH inte stoppat handeln av aktien så hade den troligtvis nått minst $1k under fredag.
Den gick högre på Torsdagen vad jag kan se.
Och det var under Torsdagen handelsstoppen kom. Och de kom när folk sålde av. Efter sista handelsstoppet började aktien stiga igen.

Vill man vara konspiratorisk så var det börsen som jävlades med Melvin.

Hur stor volym står RH för? 0.1%?
Tittar man på volym som är det ingen nämnvärd skillnad mellan To och Fr. Att RH tvingas begränsa handeln har ingen kurspåverkan. Det är ju bara felräkningsaktier.
Citera
2021-02-05, 21:23
Medlem
Folk är fortfarande här inne och lipar över personliga tragedier eller vad ni nu vill kalla det. Inse att ni är med om det här varje dag, bara att ni är för hjärntvättade för att se det. Känns som ett bra läge att ta upp George Carlins standup special från 2005 Life Is Worth Losing.

Pengar är makt, och för somliga är makt allt. Ni kommer aldrig vara med uppe och nosa på den makten, hur många aktier ni än säljer, hur många timmar ni än arbetat. Det enda ni kan köpa med era pengar är frihet, de som styr er, dom har makten att säga till er när,hur,var,varför. Inse det. (sitter fortfarande kvar på mina diamond hands btw)

https://www.youtube.com/watch?v=i5dBZDSSky0
Citera
2021-02-05, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Om det nu är så att aktien hålls nere så borde ju en hel hög köpordrar släppas ut på slutet??? Eller?
Hålls nere?

Gå nu in på det här diagrammet över GME:s kursutveckiling så ser du att den låg kring 20 dollars strecket ända fram till omkring 12 januari. 21 januari börjar den stiga till astronomiska höjder.
https://finance.yahoo.com/chart/GME#...NwYW4iOnt9fV19
Citera
2021-02-05, 21:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Håller uppe rätt bra här vid 60-strecket, precis som den gjorde för ett antal dagar sedan vid 100-strecket. Jag tror det handlar mycket om psykologi, smärtan blir för stor att sälja under vissa jämna tal.

Någon som sett fotbollsspelaren Dahlins morsa på senaste? Var ju extremt aktiv i tråden när retail härjade som värst under nedgången från 300 till 100. Var har denne tagit vägen? Hoppas det är OK.
Citera
2021-02-05, 22:00
Medlem
FB-Kissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Håller uppe rätt bra här vid 60-strecket, precis som den gjorde för ett antal dagar sedan vid 100-strecket. Jag tror det handlar mycket om psykologi, smärtan blir för stor att sälja under vissa jämna tal.

Någon som sett fotbollsspelaren Dahlins morsa på senaste? Var ju extremt aktiv i tråden när retail härjade som värst under nedgången från 300 till 100. Var har denne tagit vägen? Hoppas det är OK.
Tror att han som så många andra här har tröttnat på ditt svammel

Inte så händelserik dag så räcker att hålla ett öga då och då. Livet kretsar inte kring att bevaka denna aktien
Citera
2021-02-05, 22:00
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Lite om retailers och hur de agerar:

Jag har en uppkoppling som möjliggör att se hur retailers placerar sina pengar (jag placerar bara i längre perioder på e-mini, över några veckor). Det är en alldeles otroligt bra indikator att följa hur retailers placerar. När de börjar köpa mycket, ja då vet man att en topp är nära. När de har sitt sell-klimax är vi alltid vid botten.

Sorry, men det slår aldrig fel.

3000 kr på avanza zero räknas inte.

:
Citat:
Ursprungligen postat av FB-Kissen
Tror att han som så många andra här har tröttnat på ditt svammel

Att en psykiskt störd person som bytt kön tillåts svamla och sprida rykten och skit i tråden har gjort att jag har förflyttat mig till andra plattformar. Jag läser här ibland men den personens anlete gör att jag spyr och lämnar igen. Jag lever gott folk. Mot 900 usd.

Varje gång lönen kommer och 11 k ryker på skatt så grämer man alltid sig när man inser att En liten del av dom pengarna går till personer som hennes socialbidrag. Fyfan
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2021-02-05 kl. 22:05.
Citera
2021-02-05, 22:08
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Var 98000 plus, nu 30000 minus. Så går det när man är girig

Hur mycket minus blev det?

Diamond hands fortfarande? 💎
Citera
2021-02-05, 22:14
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
3000 kr på avanza zero räknas inte.

:

Att en psykiskt störd person som bytt kön tillåts svamla och sprida rykten och skit i tråden har gjort att jag har förflyttat mig till andra plattformar. Jag läser här ibland men den personens anlete gör att jag spyr och lämnar igen. Jag lever gott folk. Mot 900 usd.

Varje gång lönen kommer och 11 k ryker på skatt så grämer man alltid sig när man inser att En liten del av dom pengarna går till personer som hennes socialbidrag. Fyfan

Tror du fortfarande att det blir en raket till månen? 🚀

Diamond hands baby 💎
Citera
2021-02-05, 22:16
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Tror du fortfarande att det blir en raket till månen? 🚀

Diamond hands baby 💎

Allt kan hända. En viss person i tråden får fortsatt bo på gruppboendet och inte inlåst på psyket så varför inte? 9 februari vet vi.
Citera
2021-02-05, 22:35
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Allt kan hända. En viss person i tråden får fortsatt bo på gruppboendet och inte inlåst på psyket så varför inte? 9 februari vet vi.

Du håller i varje fall hela vägen ner? Ingen smärtgräns?

Beundransvärt måste jag säga. Diamond hands 💎🚀
Citera
2021-02-05, 22:56
Har inte läst i tråden. Följt kursen sedan i November.
Mest reagerat på hur dumma människor kan vara, att inte läsa på innan man trycker på köpknappen.

Finns ju människor som satsat familjens besparingar pga man är dumma och okunniga.

Blir förbannad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in