2021-02-05, 23:03
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boris
Om du köpte för att squeeza så skulle du ha gått in med ett mindre belopp, hållit aktien och väntat på squeezen. Inte sålt till förlust och sen komma hit och gnälla, din pappershand!

Citerar ett av dina tidigare inlägg:

Att det ska vara så svårt
Marknaden blev ju manipulerad! Storbankirerna har utnyttjat oss småsparare och profiterat på oss! Äckliga rovkapitalister som har bestulit mig på mina pengar!
Citera
2021-02-05, 23:06
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Har folk bara sålt sedan dess då?

Alla marknader var ju inte stängda såklart ditt flan. T.ex. kunde vi i Sverige handla via Avanza. Och på en massa andra ställen kunde folk också handla såklart. Men när den största handelsplatsen (Robinhood) för denna aktien i USA stänger av möjligheten att köpa, så finns det ju en enorm säljsida sett globalt medan köpsidan blivit markant mycket mindre.

Är det svårt att förstå eller??
Citera
2021-02-05, 23:13
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ELVA11ELVA
Har inte läst i tråden. Följt kursen sedan i November.
Mest reagerat på hur dumma människor kan vara, att inte läsa på innan man trycker på köpknappen.

Finns ju människor som satsat familjens besparingar pga man är dumma och okunniga.

Blir förbannad.
Jaha, så sitter du där nu och är skadeglad. På min och många andras bekostnad. Vi blev lurade av bankirerna. Det var en fälla av hedgefonderna. Jag har blivit av med mycket pengar som jag aldrig kommer få tillbaka. Ska jag jobba ihop de pengarna igen? Det orkar jag inte med. Det är inte rättvist att de kan tillåtas manipulera marknaden för att rädda Melvin Capital undan en short squeeze. Och så sitter alla vi småsparare med Svarte Petter på handen och får våra besparingar utraderade.
Citera
2021-02-05, 23:17
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Vadå lurade? Tror ni aktiemarknaden innebär garanterad vinst, eller fungerar som ett sparkonto på Nordea? Aktier generellt innebär en risk. En aktie som GME eller AMC är extremt hög risk. Folk är vuxna människor och gick in på egen risk. Det är inte synd om någon. Däremot är det förjävligt att RobinHood gick in och begränsade handeln för att rädda Wall Street. Det måste bli konsekvenser.
Detta var garanterad vinstlott om det inte vore för att Robinhood står på bankirernas sida och räddade Melvin Capital undan världens short squeeze. Håller med om att det måste bli konsekvenser. Vi måste få tillbaka pengar från våra förluster orsakade av Robinhood.
Citera
2021-02-05, 23:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Detta var garanterad vinstlott om det inte vore för att Robinhood står på bankirernas sida och räddade Melvin Capital undan världens short squeeze. Håller med om att det måste bli konsekvenser. Vi måste få tillbaka pengar från våra förluster orsakade av Robinhood.

Short squeezen skedde, ungefär 26-27 januari. Det är rätt uppenbart om man kollar prisutvecklingen. Detta var måndag-tisdag förra veckan och sammanföll med maximal publicitet och volym.

Efter det kom en massa retailer in och köpte. Jag kan bara beklaga det, och jag försökte verkligen varna och vädjade till er att ta det lugnt med ert sparkapital. Kursen låg då runt 300 men var liksom domedagsdömd att sjunka som en sten. Nu hoppas jag bara att alla som har drabbats av detta kan ta sig igenom det och kan komma igen. Heja!
Citera
2021-02-05, 23:25
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Vadå lurade? Tror ni aktiemarknaden innebär garanterad vinst, eller fungerar som ett sparkonto på Nordea? Aktier generellt innebär en risk. En aktie som GME eller AMC är extremt hög risk. Folk är vuxna människor och gick in på egen risk. Det är inte synd om någon. Däremot är det förjävligt att RobinHood gick in och begränsade handeln för att rädda Wall Street. Det måste bli konsekvenser.
Det sticker alltid i ögonen när man ser dig ordbajsa I tråden som du voro något jävla aktieproffs Eller ekonomiexpert Hahahahahah. Med tanke på din debut i tråden så ter de sig väldigt komiskt och pinsamt å dina vägar. Du köpte trots allt GME till en hög summa på KF konto.

Citat:

Så är det.
Citera
2021-02-05, 23:31
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Short squeezen skedde, ungefär 26-27 januari. Det är rätt uppenbart om man kollar prisutvecklingen. Detta var måndag-tisdag förra veckan och sammanföll med maximal publicitet och volym.

Efter det kom en massa retailer in och köpte. Jag kan bara beklaga det, och jag försökte verkligen varna och vädjade till er att ta det lugnt med ert sparkapital. Kursen låg då runt 300 men var liksom domedagsdömd att sjunka som en sten. Nu hoppas jag bara att alla som har drabbats av detta kan ta sig igenom det och kan komma igen. Heja!
NEJ! Short squeezen stoppades av Robinhood! Den stannade runt 300 för det var då Robinhood drog i nödbromsen för att rädda Melvin Capital!
Citera
2021-02-05, 23:34
Medlem
Citat:

Är du dum på riktigt? Du upplevde precis årtiondets short squeeze från $17 till $480 på en en månad. Melvin capital och andra förlorade MILJARDER DOLLAR och tusentals småsparare blev miljonärer.

Robinhood satte restriktioner EFTER shortsqueezen för att dom är en dålig mäklare och klarade inte av trycket av alla retards. Det enda det gjorde var troligtvis att spara småsparare från att förlora ännu mer.
Citera
2021-02-05, 23:34
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
NEJ! Short squeezen stoppades av Robinhood! Den stannade runt 300 för det var då Robinhood drog i nödbromsen för att rädda Melvin Capital!
Du pratar för döva öron när du citerar henne så du kan ge upp redan nu faktiskt. Lönlöst.

400 något var kursen uppe i sen manipulera dom marknaden och momentumet försvann.
Citera
2021-02-05, 23:39
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Sorry men det är lite bisarrt att tro att en Short Squeeze i ett bolag som då hade en market cap på ca 25 miljarder USD skulle ha kunnat stoppas av retail-plattformen Robinhood.

Det som hände var att Robinhoods likviditet hotades akut av den extrema volatiliteten så de var tvungna att begränsa köp. På kuppen räddade de en hel massa retailers från att förköpa sig.
Citera
2021-02-05, 23:39
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakeNews123
Är du dum på riktigt? Du upplevde precis årtiondets short squeeze från $17 till $480 på en en månad. Melvin capital och andra förlorade MILJARDER DOLLAR och tusentals småsparare blev miljonärer.

Robinhood satte restriktioner EFTER shortsqueezen för att dom är en dålig mäklare och klarade inte av trycket av alla retards. Det enda det gjorde var troligtvis att spara småsparare från att förlora ännu mer.
Nej, det var ju inte efter ditt dumhuvud. De stoppade ju folk från att köpa för att så många köpte! Varför skulle de annars ha stoppat handeln om ingen köpte???

Hahaha, du är ju så blåst. Å ena sidan blev småsparare rika, å andra sidan räddades de från att förlora mer. Bestäm dig någon gång gubben.

Å ena sidan var det för stort tryck från alla retards. Å andra sidan hade Short squeeze:n redan tagit slut.

Läser du själv vad du skriver? Du säger ju emot dig själv bajshuvud
Citera
2021-02-05, 23:41
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Alla marknader var ju inte stängda såklart ditt flan. T.ex. kunde vi i Sverige handla via Avanza. Och på en massa andra ställen kunde folk också handla såklart. Men när den största handelsplatsen (Robinhood) för denna aktien i USA stänger av möjligheten att köpa, så finns det ju en enorm säljsida sett globalt medan köpsidan blivit markant mycket mindre.

Är det svårt att förstå eller??
RH är ju ungefär 1% av Ameritrade. Det är inte ens felräkningsaktier som handlas genom RH.

RH är för folk som har så små summor att handla för att dom inte är välkomna hos andra mäklare. Att RH finns beror just på att de kunderna har så litet kapital att investera att andra mäklare menar att dom kan hålla sig till fonder. Där har RH öppnat en möjlighet för dessa personer att göra egna affärer.

Citat:
Marknaden blev ju manipulerad! Storbankirerna har utnyttjat oss småsparare och profiterat på oss! Äckliga rovkapitalister som har bestulit mig på mina pengar!
Att skylla på oskyldiga när det är du själv som gör misstag kommer bara leda till att du fortsätter att göra misstag.

Fö har du ju berättat för oss att DU var den som skulle sno andras besparingar.
Du verkar helt blind för ditt eget agerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in