2021-02-03, 12:25
Medlem
Godmorgon pojkar! Dags fr dag 3 av Gamestop: Endgame.

Jag hade hoppats att det skulle vara ver redan i mndags nr folk fattade att det r ver, men det finns s mnga oerfarna med att de fortfarande hoppas p ett mirakel. De r knslosamma, upprrda och desperata och hnger fast vid minsta lilla hopp.

Att inte ha en exitstrategi fr att man r knslomssigt fast vid tanken att det hela kommer att vnda r vr strsta fiende idag. De kommer att frska hlla uppe kurserna och de kommer att ta till alla sina sparmedel fr att frska buy the dip och hoppas p en vndning.

Min strategi r att frska vnta till kursen nr 20 dollar och sedan hoppas p en rebound. 200% vinst r vad jag krver av denna aktie fr att det ska vara vrt risken d Gamespot ven vid 20 dollar r ljligt vervrderat.

Jag r dock positiv och ser framemot att f min vinst och min Omega Speedmaster Moonwatch!

Lycka till allihopa!
Citera
2021-02-03, 12:26
Medlem
"Trollningen gick nmligen ut p att alla skulle investera i aktier i GameStop"

https://www.nordfront.se/antisemiter...als-dollar.smr
Citera
2021-02-03, 12:29
Medlem
Scalpings avatar
Att kpa och hlla en sn hr riskfylld aktie r galet. Handlar man s br man flja med varje sekund och rida p momentum.
Citera
2021-02-03, 12:29
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
ven om du skulle rka ha rtt i att de inte avslutat sina blankningar s kan du ju fundera ver varfr de skulle knna sig tvingade att stnga vid $100 nr dom klarat nstan $500.
Javisst, all form av short squeeze r ver vid det hr laget.
Med tanke p den stora omsttningen som varit i aktien har det inte varit ngra problem fr de blankare som suttit trngt till att trimma sina positioner.

Nya blankningspositioner har sedan tillkommit dagligen.
Listas under "Short Volume" https://fintel.io/ss/us/gme
Dessa har frsts rknat in vad som sker nu och tagit hjd fr det.
Citera
2021-02-03, 12:30
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Jag tror allt det hr var iscensatt av Hedgefonderna sjlva eller deras kompisar. Lurar folk via anonyma konton p forum att "nu jvlar skall vi blsa de taskiga blankarna, judegarna till Hedgefonder"...nu behver vi bara bli i majoritet s pressar vi upp priserna s de inte har rd att vara kvar. De har inte rd att behlla sin margin, eller de finns fr f aktier dr ute d blankarna r i majoritet s priserna kommer g upp. Typ. Alla trodde p det hr skitsnacket. Hysteriska mngder vanliga efterblivna sparare utan koll gr ju p det, vilket de rknat med. De har ocks rknat ut hur mycket kursen mste g ner fr att samma smsparare fr tokbryt och sljer nr de inser att de hller p att frlora alla sina pengar. De brjar slja av p toppen mellan varandra till priset brjar rasa av sig sjlv. Vinnare? Blankarna...

Hur mnga % gjorde de p toppen till botten med 5x hvstng p en vecka?...

Hur tnker folk? De r ungefr som att man skulle frska vara mer teknisk n Microsofts samlade tekniska internationella expertis. Man tror p allvar att bara man gr ihop tillrckligt mnga s blir man mer kunniga. Att man kan outsmarta dem. Helt efterblivet beteende.

Blankarna sjlva tror att de r ngon eller ngra hedgefonder som har satt i system att frska f till shortsqueezes. Tydligen har dessa shortsqueezes och den i GME alltid fregtts av stora aktiekp i Goldman Sachs dark pool. De menar att de mesta av retail kparna jagade kursen istllet fr att de drev den. Jag tror det stmmer.

De flesta p WSB var mycket negativa till DeepFuckingValues GME trade trots han presenterade mycket bra DD. Jag tyckte hans DD var utmrkt men trodde att blankningssifforna inte stmde fr jag kunde inte tnka mig att hedgefonderna skulle vara s korkade och blanka s mycket. Drfr valde jag att investera i Palantir som "bara" r upp 60% p tre mnader, istllet fr GME. Jag kom in i GME frst p 50 $ tyvrr nr det var uppenbart att shortsqueezen var p gng.
Citera
2021-02-03, 12:31
Medlem
FB-Kissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Att kpa och hlla en sn hr riskfylld aktie r galet. Handlar man s br man flja med varje sekund och rida p momentum.

Jag kpte fr att jag gillar aktien

🦍🦍🦍
Citera
2021-02-03, 12:36
Medlem
Ny dag pojkar. Glad att jag slde mina p 150$ Nu sitter jag p lktaren och kollar p alla reddit/fbrunkande idioter som kommer frlora frmgenheter idag.
Citera
2021-02-03, 12:39
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Ny dag pojkar. Glad att jag slde mina p 150$ Nu sitter jag p lktaren och kollar p alla reddit/fbrunkande idioter som kommer frlora frmgenheter idag.

r det femte olika konceptet frn dig nu? Ny historia varje dag.
Citera
2021-02-03, 12:41
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB-Kissen
Jag kpte fr att jag gillar aktien

🦍🦍🦍
Nej det gjorde du inte. Du drevs av FOMO ven om du inte visste om det.
Citera
2021-02-03, 12:41
Medlem
Haddock93s avatar
Helt klart vrt att kpa 1-3 aktier bara fr att det r kul. Kom igen nu alla efterblivna, tillsammans r vi starka!

🦍🦍🦍
Citera
2021-02-03, 12:42
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vi satsar p hg kning

🚀🚀🚀🚀
Citera
2021-02-03, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
r det femte olika konceptet frn dig nu? Ny historia varje dag.
Jo gjorde jag. Kper den billigt av er sen nr den r nere p 5$
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in