2021-02-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kht86
Har man redan cashat ut nästan 14 miljoner dollar på GME från i sammanhanget inga insatser alls (tror han startade runt 1Mkr), så tror jag ärligt talat att han har råd att hålla sina 50000 aktier för att inte få allt för mycket kritik från alla de som gjorde detta möjligt...
Han starta på 50k dollar
Citera
2021-02-02, 23:16
Medlem
va fan är det för fel på den där deepfuckvalue snubben som inte drog med pengarna ? nu gick han back 22 miljoner dollar på 1 dag.. alltså från halv miljard kronor till 250 miljoner... hur sjuk får man vara eller tror han verkligen att aktien kommer bli 1000 dollar snart ?
https://www.reddit.com/r/wallstreetb...te_feb_2_2021/
Har han säkrat 10 miljoner dollar än eller kommer han gå tomhänt från sitt livs verk ?
Citera
2021-02-02, 23:17
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Har man redan cashat ut nästan 14 miljoner dollar på GME från i sammanhanget inga insatser alls (tror han startade runt 1Mkr), så tror jag ärligt talat att han har råd att hålla sina 50000 aktier för att inte få allt för mycket kritik från alla de som gjorde detta möjligt...

Han har lurat allhopa. Han gjorde det endast för att tjäna på detta själv. Det har absolut ingenting med hedgefonder att göra. Hoppas fortfarande på fängelse. Men jag hoppas man kolla över hedgefonderna som gjort detta möjligt.
Citera
2021-02-02, 23:18
Medlem
backwardations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusZeDeo
Hej igen gott folk

Ännu en dag med tragisk stämning på flashback, vad är det som ligger bakom det här? Jo grupp-psykologi, vad är det som ligger bakom Wallstreetbets? Grupp-psykologi. Underskatta inte effekten av människor när de samlas för en gemensam orsak. Varför gick SD från 4% till 17,53 på så kort tid trots en uppförsbacke som hette duga. Och som ni alla vet så förväntas dom öka ordentligt igen inför nästa val. Så länge ni kan hålla er hyfsat civiliserade så kanske det blir bättre stämning. Jag har nu läst igenom det jag missat i tråden och får ursäkta att jag lackat ur ett par gånger, men det är väl ganska normalt om man befinner sig i en bubbla där så få presenterar källor på det de påstår.

Jag ligger inne med ett arv, där en tredjedel gick till mig för hus och mark. Hur många % av detta får ni gissa er till själva, men jag kan definitivt säga att jag inte kommer ha ångest eller sömnproblem även om jag så förlorar 100% av det jag lagt in. För som ni vet så ska man inte satsa på aktier med pengar som man inte har, fråga Melvin Capital hur sådana idéer går

Min morbror tog livet av sig eftersom att det nästan är omöjligt i dagsläget att bedriva en bondgård då du måste belåna dig på dyra maskiner osv ( i alla fall i Sverige, men många andra länder med, kolla Indien t ex ) Tänk att slita både ryggen och röven av sig hela livet för att sen få dödsdomen av en bank. Det här är saker som är utom eran kontroll, även ni som leker superproffs och "vet exakt vad som kommer hända". Även om det skulle bli en förlust, så är det en hedersam förlust. Jag håller.
💎🙌🏽💎🙌🏽

Fattar ni inte att de här asen som styr bankerna och världspolitiken kommer förstöra hela jorden om vi tillåter det att fortsätta. Om ni vill leva under korruption och mutor så kan ni flytta till första bästa land i Afrika och skapa en egen bank, där hade ni som försvarar Wallstreets beteende nog stortrivts!

Nu tänkte jag gå "even fucking deeper". Den absolut största skandalen i hela det här är hur Robinhood sålde sin metadata för att förvarna Wallstreet. Ett nytt Facebook helt enkelt. Så länge vi håller så har vi vunnit, för det här är en världsnyhet som jag inte tror folk kommer glömma, även om vissa påstår det. Detta fanns tydligen rykten om redan 2018. https://bitcoinist.com/no-such-thing...ser-info-sold/

Utvecklingen av AI är oroväckande. Jag har redan postat en länk om hur AI kontrollerar Wallstreet nu för tiden, och jag tänker inte leta upp den igen. Finns det fler än jag som tror att vi kan ha hittat ett kryphål nu, innan AI-ns kraft har blivit för stark? Om ni använder era egna hjärnor så kommer ni hitta. Sep 4 2017 https://www.theverge.com/2017/9/4/16...rule-the-world

For the lolz: fick tillbaka min fru från hennes pojkvän och nu vill hon inget annat än att knulla

https://twitter.com/n3xra/status/135...553221/photo/1

https://twitter.com/ErickODeLaTorre/...478400/photo/1

Eller så kan du se detta som en inblick i hur samhället fungerar och joinar the dark side. Jag gick i liknande tankegångar som dig för över 10 år sedan men lärde mig snabbt att dagens samhälle premierar vild spekulation och skuldsättning. Spara är det nya slösa.
Citera
2021-02-02, 23:22
Medlem
Normalt så investerar folk i förhoppning om att få en avkastning. De investerar i bolag där de finns en rimlig chans att tjäna pengar. Detta är nog en av de första gångerna som folk medvetet skänker bort pengar till någon som startar ett inlägg i ett diskussionsforum.

Att 58 000 svenskar tycker att det är härligt med att förlora stora pengar trodde jag aldrig någonsin skulle inträffa.

Jag kan inte se det hedersamma med det. Detta slutar med att privatpersoner förlorar mycket pengar och de institutionella investerarna kommer undan med blotta förskräckelsen. Och de riktiga vinnarna är några forumförfattare som tjänat en väldans massa pengar.

Historiskt sätt så har det aldrig tidigare varit möjligt att uppmana miljontals människor att samtidigt göra en attack likt detta. Klart att enstaka investerare kunnat gadda ihop sig men inte att miljontals människor samtidigt går in för att förlora stora pengar.
Citera
2021-02-02, 23:25
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
va fan är det för fel på den där deepfuckvalue snubben som inte drog med pengarna ? nu gick han back 22 miljoner dollar på 1 dag.. alltså från halv miljard kronor till 250 miljoner... hur sjuk får man vara eller tror han verkligen att aktien kommer bli 1000 dollar snart ?
https://www.reddit.com/r/wallstreetb...te_feb_2_2021/
Har han säkrat 10 miljoner dollar än eller kommer han gå tomhänt från sitt livs verk ?

Girighet straffar sig.
Citera
2021-02-02, 23:30
Medlem
Citat:
En av de stora vinnarna plockar ut 150 miljoner kronor i vinst. Samtidigt som ni följare uppmanas att förlora era insatser...
Citera
2021-02-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Han har lurat allhopa. Han gjorde det endast för att tjäna på detta själv. Det har absolut ingenting med hedgefonder att göra. Hoppas fortfarande på fängelse. Men jag hoppas man kolla över hedgefonderna som gjort detta möjligt.

Jag har inte följt med tillräckligt så har ingen aning om vad han egentligen gjort, men ligger det oegentligheter bakom så hoppas jag att det utreds.

Men det som hänt senaste veckan har varit helt unikt, att ett avdankat företag som har ett verkligt värde på max 20 dollar (och troligen snarare runt 5-10) handlas på dessa nivåer är hiskeligt. Tycker det är otroligt tråkigt att många småsparare som sett en chans att göra snabba klipp har bränt sig rejält på detta. Gör man det av ideologiska skäl och har råd att förlora hela sin investering är det väl ok om dessa ville ta risken, men är tveksam att det gäller alla.

Sagan GME kommer vara över om några dagar, men efterspelet kommer säkerligen vara en lång tid framöver.
Citera
2021-02-02, 23:33
Tyvärr så kommer bara några få att tjäna pengar på detta. Den stora massan kommer förlora det mesta av sina pengar. Många tragedier kommer inträffa.
Citera
2021-02-02, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Tyvärr så kommer bara några få att tjäna pengar på detta. Den stora massan kommer förlora det mesta av sina pengar. Många tragedier kommer inträffa.

Nej din jävla idiot. Målet är delvis redan uppnått. Melvin Hedgefund har blödit miljarders pezetas. Hur kan du ha missat det?
Citera
2021-02-02, 23:43
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Girighet straffar sig.

(FB) Hur går det för er idag på börsen?

Den som nämnde de han klämde det.
Citera
2021-02-02, 23:46
Citat:
Ursprungligen postat av billygibbons
Nej din jävla idiot. Målet är delvis redan uppnått. Melvin Hedgefund har blödit miljarders pezetas. Hur kan du ha missat det?

Samma mönster i alla bubblor. Jag tradar bara Large Cap i Sverige. Men lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in