Citat:
Ursprungligen postat av
kofotskenta
Intressant, men någon måste ju ha fel eller bidrar medvetet med desinformation. Vem och varför?
Jag vill säga att det är propaganda från WS men det är bara vad jag har läst här och där. Min uppfattning är att WS har så mycket makt att de kan manipulera media, även den man troligtvis litar på. Även om inte så kan de säkert manipulera siffrorna som de rapporterar. Ett exempel skulle kunna vara short ladder attacken i torsdags, den var ju ganska blatant, även för mitt otränade öga. Dessutom var short attacken VÄLDIGT olaglig men WS tar nog hellre en böter än förlorar på GME då en böter är en fis i rymden för dem.
Jag kommer inte ihåg 2008 då jag var 16 samt att min familj hade det bra ställt men jag har läst ifatt och tydligen vad jag förstått så gamblade WS med folkets pengar och förlorade vilket orsakade en extrem kollaps. Staten bailade dem med några trillioner och lite smisk på rumpan, "gör det inte igen" typ.
Det här med VW squeezen och att den bara var shortad 14% stämmer. Det gäller dock att komma ihåg att Porsche köpte ALLA shares tills det bara fanns 1% kvar samt gav hedge fundsen en heads up. Den här gången fanns det ingen heads up. WS hade kunnat gå ur när den var nere på 2.5 USD men greedy som de var så skulle de fan ha sista 2-3 dollarna.
My take on the situation
Edit: vill tillägga att jag har cashat ut min insats så det gör inget om den sjunker till 0 för mig. Jag tar risken och hoppas att det mesta är fake news.