2021-02-01, 20:38
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
As of January 29th GME stock is still the most heavily shorted stock in the market, with a short interest of 121.07%.

https://www.nasdaq.com/articles/are-...tch-2021-01-31
Den infon är gammal. Läs mina inlägg.
Citera
2021-02-01, 20:40
Medlem
svampdamps avatar
GME måste väl vara ett uppenbart blankningscase på dessa nivåer? Den ska ju ner så småningom. Frågan är ställd av någon som aldrig blankat något.
Citera
2021-02-01, 20:40
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emphorn
Jag vill påstå att du har fel men jag kan inte förklara bra nog varför, tyvärr. Lets agree to disagree.

https://fintel.io/ss/us/gme påstår att det finns 0 shares att shorta. En privatperson bekräftar det https://twitter.com/alpharrcapital1/...945955330?s=21

Men som sagt, man får titta själv på alla siffror och bilda sin egna uppfattning. Jag kan ha ultra fel.
Intressant, men någon måste ju ha fel eller bidrar medvetet med desinformation. Vem och varför?
Citera
2021-02-01, 20:46
Medlem
Stannar kursen på runt 240 idag?
Citera
2021-02-01, 20:47
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
GME måste väl vara ett uppenbart blankningscase på dessa nivåer? Den ska ju ner så småningom. Frågan är ställd av någon som aldrig blankat något.

Så är det absolut. Problemet vid blankning är att det är omöjligt att veta säkert hur högt bubblan kan gå. Men har du möjlighet, och kan klara en tillfällig kursuppgång till 500 så är det nog ett bra case.
På några månaders sikt är vi tillbaka på 10-15.

Ska också bli spännande att se vad som händer de sista 30 minuterna idag. Kursen har ju nu varit lägre och lägre i flera dagar, och med all sannolikhet är öppningskurs imorgon 20-30% lägre än det har rört sig runt nu idag. Får se hur många som vill hålla den över natten...
Citera
2021-02-01, 20:48
Medlem
Antar att den bara sjunker nu för framtiden? Har jag fel? Håller mig kvar
Citera
2021-02-01, 20:49
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Stannar kursen på runt 240 idag?

Den som hade möjlighet att veta saker likt detta hade varit en rik individ, men den har ju rört sig runt 240-250 ett tag nu. Kan ju bli en rush upp eller ner innan stängning.

Citat:
Ursprungligen postat av Xxxxxx123
Antar att den bara sjunker nu för framtiden? Har jag fel? Håller mig kvar

Vem vet, extremt svårt att sia om i denna aktier. Du måste bara beredd för att kunna förlora en del av beloppet du satt in.
Senast redigerad av Neroxx 2021-02-01 kl. 20:53.
Citera
2021-02-01, 20:50
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:

Nej. För den kan mycket väl vara tokblankad. Så det kan mycket väl hända att det kommer världens shortsqueeze som skickar aktiekursen till stratosfären. Är du redo att offra hela din aktieportfölj? + kanske resten av dina tillgångar? Det finns ingen begränsning i hur mycket man kan förlora på en blankningsposition. Det är därför aktiekurserna tokrusar så när blankarna bränner sig. Du kan heller aldrig få mer än 100 % uppsida. Kort och gott, blankning suger.
Citera
Jag köpte en bara för den goda sakens skull. Det borde alla göra.
Citera
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Tydligen går det inte att blanka mer aktier fast det finns aktörer som påstår att de korta positionerna är nere på 50% eller mindre av float.

Jävligt märkligt och något mycket skumt är i görningen eller så är det bara svårt att veta vad som är sant och vad som är fake news.
Citera
Medlem
airbuds avatar
Citat:

Ja. Det är säkerligen många hedgefonder med stort kapital som blankat nu. Men man ska inte glömma att den var uppe på nästan $500 dollar ett tag, och i nuläget tillåts användare av WSB före-detta favoritapp Robinhood inte köpa mer än 4(?) andelar GameStop. Så om aktien skulle rusa igen blir det säkert många blankningsspekulanter med litet kapital som likvideras.
Citera
2021-02-01, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Intressant, men någon måste ju ha fel eller bidrar medvetet med desinformation. Vem och varför?

Jag vill säga att det är propaganda från WS men det är bara vad jag har läst här och där. Min uppfattning är att WS har så mycket makt att de kan manipulera media, även den man troligtvis litar på. Även om inte så kan de säkert manipulera siffrorna som de rapporterar. Ett exempel skulle kunna vara short ladder attacken i torsdags, den var ju ganska blatant, även för mitt otränade öga. Dessutom var short attacken VÄLDIGT olaglig men WS tar nog hellre en böter än förlorar på GME då en böter är en fis i rymden för dem.

Jag kommer inte ihåg 2008 då jag var 16 samt att min familj hade det bra ställt men jag har läst ifatt och tydligen vad jag förstått så gamblade WS med folkets pengar och förlorade vilket orsakade en extrem kollaps. Staten bailade dem med några trillioner och lite smisk på rumpan, "gör det inte igen" typ.

Det här med VW squeezen och att den bara var shortad 14% stämmer. Det gäller dock att komma ihåg att Porsche köpte ALLA shares tills det bara fanns 1% kvar samt gav hedge fundsen en heads up. Den här gången fanns det ingen heads up. WS hade kunnat gå ur när den var nere på 2.5 USD men greedy som de var så skulle de fan ha sista 2-3 dollarna.

My take on the situation

Edit: vill tillägga att jag har cashat ut min insats så det gör inget om den sjunker till 0 för mig. Jag tar risken och hoppas att det mesta är fake news.
Senast redigerad av Emphorn 2021-02-01 kl. 20:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in