2020-12-31, 11:17
Citat:
Ursprungligen postat av Cassiss
En ärlig fråga, hur ser traffickingvärlden ut för pojkar? Finns den ens?
De kallas då transor , sminkade som kvinnor. (Svåra att känna igen) med löshår.

(Edit: )
Sånt som Bmc håller på med, det är därför jag som person kallar dem bögar i andra trådar.
Bakgrunden till detta är att jag själv hade vänner förr i tiden som var fullvärdiga medlemmar i Bandidos.

De hade sina egna funderingar helt klart , en köpte sig ett gäng prostituerade i Thailand som han bossar över (för sina inkomsters skull).. samma person , nu nämner jag inga namn .. åkte ofta till Tyskland för att "hälsa på bögarna där"..

Denna man var från Helsingborg och startade Bandidos i Sverige. .

Så ja .. på din fråga trafficking av alla de slagit förekommer inom Bmc.
Bögarna jobbar oftast då i det man säger gloryhole till.

(Att jobba av skulder genom att sälja droger på gatan , är bara toppen av isberget. När de vet att de kan sälja människor som sex redskap och tjäna pengar på dem)
Det är den kriminella sidan av en Biker Bandidos.. bara pengar styr , allt som genererar pengar..
Senast redigerad av Massonite 2020-12-31 kl. 12:11.
Citera
2020-12-31, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Missbrukargen?

Med en sådan far så förstår man att mamman var orolig.

Har D också problem med droger?

Jag vill inte säg varken bu eller bä ang U.B för jag känner honom inte,men hört genom åren att fadern var
" normal" och en skicklig yrkesarbetare framtill en svår olycka i Norge som var nära kosta honom livet som medförde att han blev sjukpensionär . Sen kan man tycka vad man vill om att han inte tar sig hem till Sverige och hjälper till att leta efter sin försvunna son oavsett vad mamman tycker
Citera
2020-12-31, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Tänk på språk och ordval när du uttrycker dig, tack. "Idiotkärringarna" vill nog bara prova alla sätt som finns. En av dessa "idiotkärringar" är M:s mamma. Hade du varit i hennes sits så hade du provat allt.

Ja, trots att medier är lögnhalsar som utnyttjar idiotkärringar så har de en positiv sida i det här sammanhanget. De lurar ut folk att söka intensivt på slumpvisa platser, och har man tur så kan det leda till att man hittar killen.
Citera
2020-12-31, 13:39
Medlem
Detta är ändå Ljungby och folk känner nog ofta varandra bättre . då är tröskeln för att ringa på lägre. Plus om han var onykter.då är man inte lika blyg.
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Exakt !
Visst att han kanske var utelåst från kompisens hus och att de hade värsta draget på musiken , men satt fönstren så pass illa så att han inte kunde kastat typ en snöboll på rutan eller något för att få komma in ?
(Spekulation)

Det skall ju mycket till att man ringer på hos en granne för att få värma sig och få en varm dryck , kan jag tycka !!?

Sen har vi ju det här med mobilnummer som åtminstone inte jag har i minnet för man är ju så van att trycka på namnet till den man skall ringa .
Har man då ingen mobil med sig och ber om att få ringa in till någon kompis så kan man ju inte numret -helt otroligt galet egentligen ...
det var typ bättre förr när varje hem hade just en hemtelefon med typ 6 siffror , då brukade man kunna ringa typ åtminstone 2 bästa vänners hem !
Ifrån en utav alla telefonkiosker som stod här och var ....
eftersom mobiler inte var det som var och varannan hade på sig ...

Mobilen har på något sätt blivit en del av ens hjärna ; man placerar mycket utav sin minnesbank i den så man är helt blase’ utan den , ta mej tusan ...inte bra ...
Citera
2020-12-31, 13:40
Medlem
Tänk vad sjukt om han klättrat upp i ett träd och frusit ihjäl där? Gått vilse och tänkt att han ser bättre uppe i ett träd. Alla som letar kollar neråt på marken och därför hittas han inte?
Citera
2020-12-31, 13:43
Medlem
Om killen vill hålla sig undan från någon(ting) är det kanske i Norge han är då?
Citat:
Ursprungligen postat av skogstroll67
Jag vill inte säg varken bu eller bä ang U.B för jag känner honom inte,men hört genom åren att fadern var
" normal" och en skicklig yrkesarbetare framtill en svår olycka i Norge som var nära kosta honom livet som medförde att han blev sjukpensionär . Sen kan man tycka vad man vill om att han inte tar sig hem till Sverige och hjälper till att leta efter sin försvunna son oavsett vad mamman tycker
Citera
2020-12-31, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
I så fall samlas det mycket grenar och annat bråte vid kraftverket som måste rensas på regelbunden basis.
Fast inget i nuläget utesluter inte var någonstans han kan ha trillat i. Kan ju vara söder om kraftverket också.

Personalen på elverket kollar gallret var tredje timme efter att M försvann har jag hört. Har han ramlat i ovanför kraftverket så kommer kroppen inte vidare
Citera
2020-12-31, 15:10
Medlem
Kyla plus alkohol och eventuella droger skyndar på förloppet en hel del. Nedkylningen ger en långsammare ämnesomsättning som påverkar nervsystemet som kan leda till sänkt medvetande. Andning och cirkulation påverkas, vilket kan leda till hjärtstopp. Hamnar man sen i kallt vatten, går det mycket snabbt. Då börjar man nämligen hyperventilera. Risken är då stor att man andas in vatten och drunknar. Dessutom kan musklerna bli så stela av kylan att man sjunker.

Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Visst är det väl väldigt lätt att bli nerkyld och köldskadad om en person ger sig ut tunnklädd ?

Hur länge har man på sig tidsmässigt innan det är riktigt illa ?
Har du någon aning ?
Citera
2020-12-31, 18:54
Medlem
Så var det ju redan för två veckor sedan, att någon skrev, varför man inte säga att Mattias har hittats.

Och samtidigt konstigt när Facebook gruppen inleda nya sök i kommande dagar.
Citera
2020-12-31, 18:57
Medlem
Strumpan som hittades var inte Mattias , men det vill familjen inte berätta i Hitta Mattias gruppen. De misstänker brott , enligt admin i gruppen
Citera
2020-12-31, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Om killen vill hålla sig undan från någon(ting) är det kanske i Norge han är då?
Pappan var med om olycka i Norge för många år sen, men bor i Thailand sen 8-10 år tillbaka. Tror inte Mattias är i varken Norge eller Thailand
Citera
2020-12-31, 19:09
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassiss
En ärlig fråga, hur ser traffickingvärlden ut för pojkar? Finns den ens?
Högst osannolikt. Ljungby har inga öppet prostituerade, oavsett könstillhörighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in