2020-12-31, 09:30
Medlem
Jag läste nånstans att man tror att han eventuellt tagit någon annans skor/jacka.
Citat:
Ursprungligen postat av Quraw
Vet inte tyvärr och det var orimligt svårt att hitta något vettigt på Google Angående det, någon annan kanske Vet eller är bättre på att söka?

Min gissning i alla fall.
Utan jacka och skor i 0-5 grader skulle jag tippa på att man har högst någon timme innan det är riktigt kritiskt.
Med rätt kläder och förutsatt att man håller sig torr kan man nog klara sig hur länge som helst.
Citera
2020-12-31, 09:32
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Också tänkt så. Mamman har berättat i intervju att hon ”spårade” sönerna o det visste såklart M. Mamma hade kikat på kvällen och känt sig nöjd över att han ”var där han skulle var”. Men det var bara telefonen som var där..

Jo ,
det är väl det där med att han gick ut utan jacka och skor som är så konstigt ?
Kanske han skulle ut och snacka lite snabbt med någon utanför som inte var inbjuden ?
Men varför han sen inte kom in igen är ju för oss alla en gåta ??
Citera
2020-12-31, 09:37
Medlem
Att dessa fall skulle ha något samband tror jag inte. I C's fall spekuleras om det är ett bråk med sambon som ligger bakom försvinnandet.
Citat:
Ursprungligen postat av andath
Polisen borde kolla deras mobiler riktigt noga, vilka de haft kontakt med den senaste tiden, vilka forum de varit inne på, vem vet det kanske är någon som låtsas och utgett sig för att vara seriös och sedan kanske erbjudit dem exempelvis en större summa pengar, eller nåt annat större erbjudande men sedan lurat dem.
Men vilka slags människor är ute efter människor och av vilken anledning i så
fall ? Människosmugglare ? Eller film, droger ?
Citera
2020-12-31, 09:43
Medlem
Nej det är kanske osannolikt men det är ändå vanligt att folk försvinner frivilligt. Han är kanske inte kvar i Sverige heller. Dock har han ju inte gått klart skolan ännu väl? Det är andra här som spekulerar i om att han stämt träff med någon/några som hämtat upp honom. Han kanske tog någon annans skor/jacka läste jag att polisen spekulerade .Han kanske gjorde det med flit för han skulle få ett annat signalement samt lämnade mobilen kvar med flit då han inte vill bli spårad....
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Kanske om det varit i USA på 1960-talet.
Knappast möjligt i ett litet pytteland som Sverige 2020, om han nu inte har fantastisk överlevnadsförmåga och klarat sig i en koja långt ute i skogen i nästan en månad. Oavsett vilken stad i Sverige han skulle ha dragit till så hade någon känt igen honom.
Citera
2020-12-31, 09:45
Medlem
Jag läste att polisen spekulerade om han tagit någon annans skor.
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo ,
det är väl det där med att han gick ut utan jacka och skor som är så konstigt ?
Kanske han skulle ut och snacka lite snabbt med någon utanför som inte var inbjuden ?
Men varför han sen inte kom in igen är ju för oss alla en gåta ??
Citera
2020-12-31, 09:50
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Jag läste att polisen spekulerade om han tagit någon annans skor.

Jo det är ju en möjlighet -har han och D likadana skor möjligtvis ?
Bara en tanke .....?

Det som gör mig så fundersam är att han istället för att gå tillbaka in till polarna och fixa en kopp te så går han över till någon granne och frågar om te ?

Konstigt !
Senast redigerad av landbandy 2020-12-31 kl. 09:52.
Citera
2020-12-31, 09:57
Medlem
Om man hade två likadana par hade det ju saknats ett par om han tagit dem. Men han kanske tog några helt andra. Knepigt att han gick till grannen och frågade om te...
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo det är ju en möjlighet -har han och D likadana skor möjligtvis ?
Bara en tanke .....?

Det som gör mig så fundersam är att han istället för att gå tillbaka in till polarna och fixa en kopp te så går han över till någon granne och frågar om te ?

Konstigt !
Citera
2020-12-31, 10:01
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Om man hade två likadana par hade det ju saknats ett par om han tagit dem. Men han kanske tog några helt andra. Knepigt att han gick till grannen och frågade om te...

Exakt !
Visst att han kanske var utelåst från kompisens hus och att de hade värsta draget på musiken , men satt fönstren så pass illa så att han inte kunde kastat typ en snöboll på rutan eller något för att få komma in ?
(Spekulation)

Det skall ju mycket till att man ringer på hos en granne för att få värma sig och få en varm dryck , kan jag tycka !!?

Sen har vi ju det här med mobilnummer som åtminstone inte jag har i minnet för man är ju så van att trycka på namnet till den man skall ringa .
Har man då ingen mobil med sig och ber om att få ringa in till någon kompis så kan man ju inte numret -helt otroligt galet egentligen ...
det var typ bättre förr när varje hem hade just en hemtelefon med typ 6 siffror , då brukade man kunna ringa typ åtminstone 2 bästa vänners hem !
Ifrån en utav alla telefonkiosker som stod här och var ....
eftersom mobiler inte var det som var och varannan hade på sig ...

Mobilen har på något sätt blivit en del av ens hjärna ; man placerar mycket utav sin minnesbank i den så man är helt blase’ utan den , ta mej tusan ...inte bra ...
Senast redigerad av landbandy 2020-12-31 kl. 10:13.
Citera
2020-12-31, 10:14
Medlem
r_o_ns avatar
Från dagens Smålänningen (lokaltidning)
Citat:
Ny ideell organisation söker efter Mattias
LJUNGBY Det rör sig en båt på Lagan vid Replösabron och en dykare syns vid vattenytan. Det pågår vattensök efter försvunna Mattias.
– Vatten rör på sig och så länge en person inte är funnen går det att söka mer, säger Robert Folkstrand, en av de ideella i EFP (Efterforskning försvunnen person), Sverige.
En bit in i artikeln
Citat:
I dag var det femte gången som den nystartade gruppen EFP var på plats vid Replösabron.
– Det är femte gången vi är här och anledningen är att det är här som även våra hundar har markerat, säger Monika Hirseland.
Enligt polischefen Roger Olsson är ån grundligt genomsökt från väg 25 till elverket.
Citera
2020-12-31, 10:25
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Från dagens Smålänningen (lokaltidning)

En bit in i artikeln

Heder till EFP . Tack för info r_o_n
Senast redigerad av landbandy 2020-12-31 kl. 10:29.
Citera
2020-12-31, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminelleMattsson
Är du dum i hela huvet?
Han kan ligga var som helst i ån, helt omöjligt att hitta honom innan kroppen svällt och flutit upp. Jag ger det 99% sannolikhet att han ligger i ån.

För övrigt sitter idiotkärringarna och hoppas på "medium"
https://m.facebook.com/story.php?sto...6&id=611849115

Tänk på språk och ordval när du uttrycker dig, tack. "Idiotkärringarna" vill nog bara prova alla sätt som finns. En av dessa "idiotkärringar" är M:s mamma. Hade du varit i hennes sits så hade du provat allt.
Citera
2020-12-31, 11:04
Medlem
Cassisss avatar
En ärlig fråga, hur ser traffickingvärlden ut för pojkar? Finns den ens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in