2020-12-19, 13:13
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdKemper
Om han inte finns i sjön, ligger han möjligtvis inlindad i presenning någonstans...

Börjar tro att han blivit styckad utan att ha skäl... Avskuren penis intryckt i sin egen mun innan döden befriade honom skulle fan inte förvåna.

Nu kom jag dock på en sak som är lite långsökt, men bor inte familjen Borg typ granne med en rikspsykopat dömd för mord? Han bör väl sitta inne fortfarande men har för mig att mördaren var homosexuell, homofob och jäkligt skev. Han slaktade även sitt offer så pass att en ambulanssjuksköterska åkte på en panikångestattack. Han borde som sagt sitta inne, men han kanske beviljats permissioner?

Det är som sagt ett rejält långskott men vill visa på att det finns galningar även i Ljungby.
Citera
2020-12-19, 13:22
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Hur mycket pengar kan Erika tänkas få från eventuell försäkring? Tror självklart inte att hon ligger bakom Mattias försvinnande men med tanke på att Dennis förmodligen kan imitera Mattias rätt bra när saknaden blir för stor blir det lite som en vinst, om man får uttrycka sig lite cyniskt.

Vad har Erika för ursprung?
Ungerskt.
Citera
2020-12-19, 13:24
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Ungerskt.

Tackar! Är hon rom också?
Citera
2020-12-19, 13:26
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Tackar! Är hon rom också?
Inte en aning, men har väldigt svårt att tro det. Hon verkar alldeles för ödmjuk för det.
Citera
2020-12-19, 13:39
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Vad tror vi om Erikas ambitioner att starta en fond? Kommer hon bli rik på kuppen eller kommer folk vända henne ryggen? Tänker att det gått lite väl kort tid och frågetecknen är fortfarande många, folk donerar väl hellre till redan etablerade organisationer?

Hur är Erikas relation till Uffe? Behövde Erika och Dennis eventuellt få loss pengar för att flytta till Thailand och återförenas? Har man två likadana söner är det väl inte orimligt att offra en om man får bra ersättning för det.
Citera
2020-12-19, 14:57
Medlem
Jag har insyn i fallet i fråga, och jag ska försöka klara upp alla missförstånd och konspirationer. Vissa detaljer utelämnas.

Han befinner sig i huset och sedan av någon anledning beger han sig från huset. Det saknas en dryg timme innan han dyker upp på andra sidan bron vid en väns hus. När han ber om hjälp från detta hus så blir han ivägskickad och beger till grannens hus, även här så blir han avvisad. När han sen går runt huset så sätter han igång ett alarm som gör honom rädd, han fångas då på en snapchat-video när han springer från platsen. Runt samma tid, eller en kort tid efteråt så hör mamman och den andre sonen skrik efter hjälp, ett annat vittne beskriver ett hjärtskärande skrik. Närvarande polis avfärdade detta och skickade hem mamman.

Nyligen så hjälpte en tränad blodhund att hitta ett spår till tutaryd, denna hund ledde gruppen till ett hus. I detta hus så bor en av deltagarna på festen. En andra sökning så går runt hunden sjön, och sedan går den till samma hus och vägrar gå vidare.

En teori är att det har varigt mycket inbrott i detta området (smalspåret) och att det kan vara så att någon skadade honom av misstag och sedan fått panik.

Detta är den hårda faktan, allt annat är spekulation tills vidare. Vad är era teorier?
Citera
2020-12-19, 14:59
Medlem
Citat:
Vad tror vi om Erikas ambitioner att starta en fond? Kommer hon bli rik på kuppen eller kommer folk vända henne ryggen? Tänker att det gått lite väl kort tid och frågetecknen är fortfarande många, folk donerar väl hellre till redan etablerade organisationer?

Hur är Erikas relation till Uffe? Behövde Erika och Dennis eventuellt få loss pengar för att flytta till Thailand och återförenas? Har man två likadana söner är det väl inte orimligt att offra en om man får bra ersättning för det.

Detta är bara sjuka fantasier, de har ingen grund i verkligheten.
Citera
2020-12-19, 15:05
Medlem
Rubberduckies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaPamol
Jag har insyn i fallet i fråga, och jag ska försöka klara upp alla missförstånd och konspirationer. Vissa detaljer utelämnas.

Han befinner sig i huset och sedan av någon anledning beger han sig från huset. Det saknas en dryg timme innan han dyker upp på andra sidan bron vid en väns hus. När han ber om hjälp från detta hus så blir han ivägskickad och beger till grannens hus, även här så blir han avvisad. När han sen går runt huset så sätter han igång ett alarm som gör honom rädd, han fångas då på en snapchat-video när han springer från platsen. Runt samma tid, eller en kort tid efteråt så hör mamman och den andre sonen skrik efter hjälp, ett annat vittne beskriver ett hjärtskärande skrik. Närvarande polis avfärdade detta och skickade hem mamman.

Nyligen så hjälpte en tränad blodhund att hitta ett spår till tutaryd, denna hund ledde gruppen till ett hus. I detta hus så bor en av deltagarna på festen. En andra sökning så går runt hunden sjön, och sedan går den till samma hus och vägrar gå vidare.

En teori är att det har varigt mycket inbrott i detta området (smalspåret) och att det kan vara så att någon skadade honom av misstag och sedan fått panik.

Detta är den hårda faktan, allt annat är spekulation tills vidare. Vad är era teorier?

Är det utom tvivel bevisat att deltagaren, som bor i huset där hunden markerat, varit kvar på festen hela kvällen? Har hen saknats under kvällen och återkommit?

Smalspåret ligger väl i tätorten och inte i Tutaryd?
Citera
2020-12-19, 15:07
Medlem
EdKempers avatar
Citat:

Jag tror dethär kan stämma, därav min tidigare kommentar om pressening.
Jag tror även det va han som skrek på hjälp. Och mtp allt dethär så måste familjen leva under oerhört svåra förhållanden just nu. Om modern misstänker att det va M hon hörde, kan jag förstå hennes kommentar om att hon tror att han befinner sig/befunnit sig på den gatan. Man kan möjligtvis ha flyttat på honom efteråt..
Citera
2020-12-19, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdKemper
Jag tror dethär kan stämma, därav min tidigare kommentar om pressening.
Jag tror även det va han som skrek på hjälp. Och mtp allt dethär så måste familjen leva under oerhört svåra förhållanden just nu. Om modern misstänker att det va M hon hörde, kan jag förstå hennes kommentar om att hon tror att han befinner sig/befunnit sig på den gatan. Man kan möjligtvis ha flyttat på honom efteråt..
Precis! Jag tror också att det var han som skrek, fattar inte varför polisen avfärdade det. Vem var det annars som skrek?? Om hunden har markerat vid huset 2 ggr så har den nog inte fel.
Citera
2020-12-19, 15:25
Medlem
Den där blodhunden ingår i en privat blodhundsgrupp, som inte direkt rosat marknaden med sin träffsäkerhet. Meriter typ "här gick Dante i Falkenberg ner i vattnet" - ja, men det kan ju vem som helst påstå när den stackars lilla kroppen redan var funnen i vattnet.

Så "blodhundsspåret" är förmodligen inte värt särskilt mycket.
Citera
2020-12-19, 15:47
Medlem
Citat:

Kan festdeltagaren gått i mattias skor till tutaryd? hoppas polisen vänt upp och ner på det huset. Jävligt skumt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in