2020-12-31, 19:21
Medlem
Ok. Tänkte kanske det var en möjlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av skogstroll67
Pappan var med om olycka i Norge för många år sen, men bor i Thailand sen 8-10 år tillbaka. Tror inte Mattias är i varken Norge eller Thailand
Citera
2020-12-31, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mediet
Jag har mediala förmågor.

Ser en röd bil av mindre modell (golf-aktig) med två killar i. BO är förvirrad och yrar omkring utan skor längs en mindre väg (cykelbana). Killarna kör upp jämte honom och frågar skrattandes om han behöver skjuts varpå BO svarar ja. BO hoppar in och dom kör ut i skogen längs en mindre grusväg. Killarna plockar sedan ut honom ur bilen och ska råna honom på mobiltelefon och plånbok. Något går fel när BO gör motstånd och kniven träffar fel varpå han avlider ganska omgående.

BO ligger någon mil från lägenheten skymd vid tallar, skogen är inte tät men han ligger vid gammalt ris eller nära ett vindfälle så kroppen är delvis skymd. Jag uppskattar killarna till runt 30 årsåldern och en aning mörkare men svenskar. Killen i passagerarsätet har mustasch och skägg men slätrakad på sidorna.

BO är inte bekant med killarna men dom finn s i närområdet.

BO är inte bekant med killarna sedan innan, men dom är bosatta i närområdet.

Intressant. Har du pratat med polisen om detta?
Citera
2020-12-31, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Strumpan som hittades var inte Mattias , men det vill familjen inte berätta i Hitta Mattias gruppen. De misstänker brott , enligt admin i gruppen

Tyvärr är brott högst sannolikt i o m att flera hundar slutade leta vid vägen. Hoppas bara att polisen har kommit en bra bit på vägen och har koll på vilka som har rört sig i området natten han försvann och att den/de skyldiga åker fast snart samt att M hittas.

Jag förstår att en kropp skulle länge kunna ligga i ån utan att upptäckas men hundarna hade nog markerat på ett annat sätt då.

Bra att folk söker i området för att utesluta områden men det känns som att han finns någon annanstans. Grundar det också i att hundarna inte har spårat ut till den skogen. Det borde de ha gjort om han var där för att gå i mörker utan skor är omöjligt utan att skada sig och lämna blodspår efter sig.

Hoppas bara att den som bad om pengar inte var på riktigt och att det är försent nu.

Gällande pappan är det nog bättre för alla om han håller sig borta.
Han verkar inte ha förmågan att kunna bidra med något gott nu, varken till andra sonen eller mamman.
Citera
2020-12-31, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De79
Tyvärr är brott högst sannolikt i o m att flera hundar slutade leta vid vägen. Hoppas bara att polisen har kommit en bra bit på vägen och har koll på vilka som har rört sig i området natten han försvann och att den/de skyldiga åker fast snart samt att M hittas.

Jag förstår att en kropp skulle länge kunna ligga i ån utan att upptäckas men hundarna hade nog markerat på ett annat sätt då.

Bra att folk söker i området för att utesluta områden men det känns som att han finns någon annanstans. Grundar det också i att hundarna inte har spårat ut till den skogen. Det borde de ha gjort om han var där för att gå i mörker utan skor är omöjligt utan att skada sig och lämna blodspår efter sig.

Hoppas bara att den som bad om pengar inte var på riktigt och att det är försent nu.

Gällande pappan är det nog bättre för alla om han håller sig borta.
Han verkar inte ha förmågan att kunna bidra med något gott nu, varken till andra sonen eller mamman.

Fast är det inte svårare för hundarna att spåra längs en väg än i terräng där doft kan fastna på pinnar och gräs?

Han kan väl bara ha sprungit/gått längs vägen en bit och att hundarna har svårt att följa honom där?

Vet inte hur vädret var den aktuella natten men om det regnat så försvårar det söket längs vägen ytterligare men I skogen där det är skydd av trädkronorna sitter doften i längre.
Citera
2020-12-31, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quraw
Fast är det inte svårare för hundarna att spåra längs en väg än i terräng där doft kan fastna på pinnar och gräs?

Han kan väl bara ha sprungit/gått längs vägen en bit och att hundarna har svårt att följa honom där?

Vet inte hur vädret var den aktuella natten men om det regnat så försvårar det söket längs vägen ytterligare men I skogen där det är skydd av trädkronorna sitter doften i längre.

Hundarna har gått till husen han knackade på och däremellan samt till vissa andra ställen men stannade vid vägen. Alltså följde de hans spår som sedan försvann.
Jag kanske har helt fel men för mig talar det om att han åkte bil därifrån.
Citera
2021-01-01, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De79
Hundarna har gått till husen han knackade på och däremellan samt till vissa andra ställen men stannade vid vägen. Alltså följde de hans spår som sedan försvann.
Jag kanske har helt fel men för mig talar det om att han åkte bil därifrån.

För mig talar det också som att han åkte bil därifrån. Likadant ropen på hjälp som modern hörde, kan ju jag tycka att de kan härröra från Mattias. Kanske han blev indragen i en bil just då?
Citera
2021-01-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
För mig talar det också som att han åkte bil därifrån. Likadant ropen på hjälp som modern hörde, kan ju jag tycka att de kan härröra från Mattias. Kanske han blev indragen i en bil just då?

Polisen sa väll något om en bil när det gällde de där ropet på hjälp som mamman hade hört? Dom avskrev det från ärendet då de påstod att det inte fanns något samband med M. Men det låter mer och mer som om det faktum verkligen hör till fallet..
Citera
2021-01-01, 13:06
Medlem
Skriver mamman något nytt på Facebook?
Står det något nytt i gruppen ”hitta Mattias”? (För oss som inte har facebook)
Vad hände med utpressnings smset?
Citera
2021-01-01, 16:20
Medlem
Babbar eller östsstatare i farten som vanligt förmodligen
Citera
2021-01-01, 16:24
Medlem
Detta med masttömning, hjälper det om en mobil bara varit inom en masts räckvidd? Kan man se rörelse inom mastens område efteråt? , D.v.s var inom området en telefon varit
Citera
2021-01-01, 16:36
Medlem
Huset på ågårdsvägen ska väl vara vara ett tillhåll för ungdomarna att knarka på, och ja BO knarkade. Sen till vilken grad vet jag ej.
Citera
2021-01-01, 16:59
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugfiskaren77
Huset på ågårdsvägen ska väl vara vara ett tillhåll för ungdomarna att knarka på, och ja BO knarkade. Sen till vilken grad vet jag ej.

Men hur vet Du att han knarkade överhuvudtaget ?
Är inte det dumt att skriva om ifall det inte är så ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in