Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-26, 12:20
  #1237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Och just detta är min främsta kritik mot Bulletin. Att projektet dränerade etablerade plattformar på de få högerlutande skribenter som trots allt fanns. Nu sitter Arpi m.fl. i denna meningslösa lilla ekokammare och skriver för kråkorna.

Om det ändå varit så att man lämnade de etablerade plattformarna för att i stället bli mer radikala. Men icke. Allt det som de skriver på Bulletin hade de kunnat skriva på sina gamla redaktioner, fast då med större räckvidd.

Vem vill skriva i en moderatblaska? Moderaterna har ju minst lika stor skuld som de på vänsterkanten. Det måste ha varit jobbigt för Arpi på SVD. Den enda journalisten som verkade bry sig om nationen och dess folk. Sånt tär på psyket och blir allt för frustrerande till slut.
Citera
2021-02-26, 12:45
  #1238
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Om det ändå varit så att man lämnade de etablerade plattformarna för att i stället bli mer radikala. Men icke. Allt det som de skriver på Bulletin hade de kunnat skriva på sina gamla redaktioner, fast då med större räckvidd.

Det är så jag också sett det, det saknar liksom mening som de är nu.
Citera
2021-02-26, 13:12
  #1239
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballpoint
Och jämfört med andra tidningar då? Hur många läser (fortfarande) en typisk upplåst artikel i Aftonbladet? DN har väl det mesta bakom betalvägg.

Ja precis även SVT. I dagens värld blir det så konstigt när man inte kan se antal visningar och "gilla" på en artikel, gammelmedia mörkar allt sådant.
Citera
2021-02-26, 14:48
  #1240
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Kanske redan nämnts men en ganska tydlig konsekvens av Bulletin är att SvD:s ledarsida numer är en gäspfest. Bara tråkiga skribenter utan udd kvar, mest sänkaskatt-tjatet och friskolepropagandan och lite blekt tyckande av det svagare slaget när det gäller jobbiga frågor som t.ex. immigrationen. De förlorade faktiskt nästan alla intressanta skribenter de hade både fasta och sådan som skrev då och då.
Ännu mer tragiskt var att de gjort försök att ersätta förlusten med DN:s Lena Andersson, hon är ofattbart tråkig att läsa. Långa texter om ingenting, nu senast om längdåkningsregler. Verkligen hett ämne.

Men kanske ännu fler ger upp att läsa SvD när det blir än mer likriktat vänsterliberalt? T.o.m. Stockholmsmoderater kanske tycker det blir för PK-tråkigt? De får ju visserligen bara mer bidrag då men de når ju ut till färre och blir mer en försörjning för regimtrogna än opinionsbildande om ingen läser det.

Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Inte helt, det behövs definitivt ett nyhetsmedie som skriver om tabuämnena ur nyhetsperspektiv utan att automatiskt sorteras undan som "hatmedia" eller "högerpopulister". Alltså en spegelbild av de nästan till 100% grönvänstervridna redaktionerna som besitter alla andra medier inklusive "borgerlig" press.

Sedan om Bulletin kommer lyckas är en annan fråga men han har fel när han påstår att nyheterna redan finns lätt tillgängliga för allmänheten, det gör de inte om vi bortser från den lilla andel som besöker s.k. "hatmedia"/"högerpopulistsajter".

Vad jag tycker behövs är ett samhällskritiskt tidning som har allt; nyheter, kändisskvaller, sport etc. som kvällstidningarna. Dit man kan gå inte bara för att läsa om politik utan man får det på köpet.

Sajter som skriver kritiska politiska texter kryllar det av, men de som inte är väldigt politiskt intresserade går till AB eller Expressen för att läsa om Biancas sexualvanor och fotboll; på köpet får de den regimtrogna, globalistiska, liberala propagandan..

Jag tror inte det är en liten andel. De konkurrerar nog med de största i besökare på webben. Jag tror Samnytt har mycket fler besökare än DN som är bakom en betalvägg. Altmedia har bara svårare att få betalt och därmed växa för att de lukrativa annonsörerna inte vågar/vill annonsera där.
Citera
2021-02-26, 17:10
  #1241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Vem vill skriva i en moderatblaska? Moderaterna har ju minst lika stor skuld som de på vänsterkanten. Det måste ha varit jobbigt för Arpi på SVD. Den enda journalisten som verkade bry sig om nationen och dess folk. Sånt tär på psyket och blir allt för frustrerande till slut.

Hur menar du, Arpi har väl alltid varit moderat? I vart fall efter att han var kommunist.

Moderaterna befinner sig ju för närvarande i ett slags syntax error. De vet att immigrationspolitiken och kriminalpolitiken m.m. är nyckeln till riktig framgång men där står ju Sverigedemokraterna och säger "vad var det vi sade" och eftersom de varit rödmarkerade i decennier måste man lirka sig in i spiltan och låtsas att det regnar. Bulletin är nog en del i det projektet, därför måste armlängs avstånd hållas till SD.

Sedan tror jag inte moderaterna eller Timbro et al. direkt rekryterat dessa utan det är nog deras egen skapelse men de vet ungefär spelreglerna kring Sverigedemokraterna för svenska borgare och de vill ju inte bli utfrusna helt. Jag tror ett huvudsyfte indirekt med detta projekt är att vrida initiativet från Sverigedemokraterna på ett smidigt och försåtligt sätt.

Man kan tycka vad man vill om det moraliskt men jag tror den krassa sanningen är att för oss som ogillar nuvarande immigrations och kriminalpolitik är detta ändå bra eftersom det kan leda till att strykrädda journalister och tyckare i gemen vågar steppa upp lite i klarspråk gällande situationen i Sverige. Men det är tragiskt att se eländet. Svensk coronahantering är ett under i snabbhet jämfört med immigrations och kriminalpolitiksområdet.

Mig kommer de inte vinna över till borgarsidan på många många år. Reinfeldts verk skall inte glömmas och alla andra borgerliga partier var antingen värre eller tysta. Det tänker jag inte glömma. Däremot kommer jag nog läsa lite Bulletin då och då.
Citera
2021-02-26, 17:15
  #1242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men kanske ännu fler ger upp att läsa SvD när det blir än mer likriktat vänsterliberalt? T.o.m. Stockholmsmoderater kanske tycker det blir för PK-tråkigt? De får ju visserligen bara mer bidrag då men de når ju ut till färre och blir mer en försörjning för regimtrogna än opinionsbildande om ingen läser det.



Vad jag tycker behövs är ett samhällskritiskt tidning som har allt; nyheter, kändisskvaller, sport etc. som kvällstidningarna. Dit man kan gå inte bara för att läsa om politik utan man får det på köpet.

Sajter som skriver kritiska politiska texter kryllar det av, men de som inte är väldigt politiskt intresserade går till AB eller Expressen för att läsa om Biancas sexualvanor och fotboll; på köpet får de den regimtrogna, globalistiska, liberala propagandan..

Jag tror inte det är en liten andel. De konkurrerar nog med de största i besökare på webben. Jag tror Samnytt har mycket fler besökare än DN som är bakom en betalvägg. Altmedia har bara svårare att få betalt och därmed växa för att de lukrativa annonsörerna inte vågar/vill annonsera där.

Stoppa Pressarna + Nyheter Idag och några från Bulletin som inte är rädda för populasen.
Det kunde bli grejer.
Dan Korn vågar ju skriva på Nyheter Idag t.ex.

Men du har helt rätt, Bulletin räcker inte. För präktigt och tråkigt för att bli stort.
Och en daglig Kvartal är helt onödig.
Citera
2021-02-26, 18:01
  #1243
Medlem
Mortsubites avatar
Vid det här laget måste Bulletin betecknas som ett dunderfiasko.

Svansföringen var hög från start. Här skulle man bli ett svenskt broadsheet, en intellektuell borg i det fördummande svenska medielandskapet. Stjärnvärvning efter stjärnvärvning offentliggjordes, till konkurrenternas stigande nervositet. Startuppställningen såg djävulusiskt stark ut. Tankarna gick till Brasilien i VM 82 med Socrates, Zico, Falcao, Eder och de andra. I anfallskedjan mönstrade man Per Gudmundson, Tomas Gür och Ivar Arpi, som värvats från SvD. Strax bakom låg Kristianstadsbladets Carolin Dahlman - denna krönikegigant - och lurade. På varsin kant fanns Alice Teodorescu, som hämtats från Moderaterna, och hennes gamla GP-parhäst Aleksandra Boscanin. Klanexperten Per Brinkemo och den avdankade kommunisten Lars Åberg skulle stå för grovjobbet på mitten. Till lagkapten utsågs Paulina Neuding, som för länge sen vuxit sig för stor för den svenska ankdammen. Tino Sanandaji skulle vara någon slags coach i bakgrunden, en filosof som höll sig ovanför det dagliga redaktionsarbetet och vars uppgift var att utse tidningens ideologiska färdriktning. Avtal slöts med självaste Project Syndicate, den amerikanska liberala elitens husorgan. Vilken satsning! Vad kunde gå fel?

Ja, vad gick fel? Kanske att man hade rekryterat personal för en mesig borgerlig tankesmedja, ett mini-Timbro, istället för en tidning. För i ärlighetens namn: vem fan är intresserad av att läsa samma tyckartexter som erbjuds gratis på mängder av Wordpress-bloggar - eller på Twitter i mikroformat om man så vill? De här skribenterna är egentligen inte särskilt originella eller skickliga. Innan, när de jobbade hos de stora mediehusen, låg deras värde i att de pushade gränserna för vad som vad acceptabelt att tycka offentligt i Sverige, vilket gjorde det lite lättare att andas för många hemma vid köksbordet, på släktmiddagar, i fikarummet på jobbet. Nu har de gjort sig fullkomligt irrelevanta. Kanske lika bra det i och för sig.
Citera
2021-02-26, 20:06
  #1244
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsubite
Vid det här laget måste Bulletin betecknas som ett dunderfiasko.

Svansföringen var hög från start. Här skulle man bli ett svenskt broadsheet, en intellektuell borg i det fördummande svenska medielandskapet. Stjärnvärvning efter stjärnvärvning offentliggjordes, till konkurrenternas stigande nervositet. Startuppställningen såg djävulusiskt stark ut. Tankarna gick till Brasilien i VM 82 med Socrates, Zico, Falcao, Eder och de andra. I anfallskedjan mönstrade man Per Gudmundson, Tomas Gür och Ivar Arpi, som värvats från SvD. Strax bakom låg Kristianstadsbladets Carolin Dahlman - denna krönikegigant - och lurade. På varsin kant fanns Alice Teodorescu, som hämtats från Moderaterna, och hennes gamla GP-parhäst Aleksandra Boscanin. Klanexperten Per Brinkemo och den avdankade kommunisten Lars Åberg skulle stå för grovjobbet på mitten. Till lagkapten utsågs Paulina Neuding, som för länge sen vuxit sig för stor för den svenska ankdammen. Tino Sanandaji skulle vara någon slags coach i bakgrunden, en filosof som höll sig ovanför det dagliga redaktionsarbetet och vars uppgift var att utse tidningens ideologiska färdriktning. Avtal slöts med självaste Project Syndicate, den amerikanska liberala elitens husorgan. Vilken satsning! Vad kunde gå fel?

Ja, vad gick fel? Kanske att man hade rekryterat personal för en mesig borgerlig tankesmedja, ett mini-Timbro, istället för en tidning. För i ärlighetens namn: vem fan är intresserad av att läsa samma tyckartexter som erbjuds gratis på mängder av Wordpress-bloggar - eller på Twitter i mikroformat om man så vill? De här skribenterna är egentligen inte särskilt originella eller skickliga. Innan, när de jobbade hos de stora mediehusen, låg deras värde i att de pushade gränserna för vad som vad acceptabelt att tycka offentligt i Sverige, vilket gjorde det lite lättare att andas för många hemma vid köksbordet, på släktmiddagar, i fikarummet på jobbet. Nu har de gjort sig fullkomligt irrelevanta. Kanske lika bra det i och för sig.

En synnerligen välformulerad och träffande sågning. Välkommen till Flashback, ett utmärkt första inlägg!
Citera
2021-02-26, 21:00
  #1245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Hur menar du, Arpi har väl alltid varit moderat? I vart fall efter att han var kommunist.

Tror du det? Jag tror han är för smart och bildad för att rösta på M. Han kanske har varit "tvungen" att jobba på SVD. Har kanske inte haft några andra alternativ.....
Citera
2021-02-26, 22:19
  #1246
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Hur menar
Mig kommer de inte vinna över till borgarsidan på många många år. Reinfeldts verk skall inte glömmas och alla andra borgerliga partier var antingen värre eller tysta. Det tänker jag inte glömma. Däremot kommer jag nog läsa lite Bulletin då och då.

"Aldrig glömma, aldrig förlåta." K.E.

Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Tror du det? Jag tror han är för smart och bildad för att rösta på M. Han kanske har varit "tvungen" att jobba på SVD. Har kanske inte haft några andra alternativ.....

Jag tror han röstar SD. Men feg i sitt jobb. Snygg och manlig, men fegheten drar ned attraktionskraften.
Citera
2021-02-26, 22:53
  #1247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror han röstar SD. Men feg i sitt jobb. Snygg och manlig, men fegheten drar ned attraktionskraften.

Feg och feg, om man skriver i en moderattidning så får man anpassa sig. Annars blir det, tack för denna tid
Citera
2021-02-26, 23:08
  #1248
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Feg och feg, om man skriver i en moderattidning så får man anpassa sig. Annars blir det, tack för denna tid

Han kunde ju jobba för Riks för 1/4 av lönen. Mod och ideal har inget pris, pengar är inte en ursäkt. Om jag var singel skulle jag förföra honom och radikalisera honom!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback