2020-12-26, 23:44
Medlem
Groenmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Helt enig!

Jag var på vippen att donera en tusenlapp och iom. det få en sexmånaders plus-prenumeration, men efter att ha läst runt lite på deras sajt kändes det verkligen som att något saknades för att jag skulle kunna ta dom på allvar.
Det du skriver om Swebb-TV är en sån sak och det blir därför ingen prenumeration för mig (än).
Vi får se hur det utvecklar sig.

Prexis. Det är viktigt med principer. Och här är det etta eller nolla som gäller.

Om man gör en affär av att samla frispråkiga, liberalkonservativa skribenter som skall vara en blåslampa på makten, så får man visa att det är allvar. Att bara lägga sig till "höger" i en redan befintlig åsiktskorridor är bara så tafatt. Än så länge har Bulletin inte publicerat något som ger känslan: "Aaahh, det här är vad vi väntat på."

Att de sedan tänkt sig delvis leva på statliga mediestöd borgar ju inte direkt för någon 100% opartiskhet.

Men, de får en chans. De måste gräva djupt och brett kring Swebbtv:s censurering. Denna sajt som inte brutit något i svensk lag och som uppenbarligen stängts ned med regeringens goda minne (hade det varit socialdemokraterna som stängdes av för alltid på Youtube så hade det blivit ett himla liv på regeringen). Just Bulletin bör förväntas ta denna fråga på djupaste allvar och visa sin rätta halt. Gör de det så har de mitt - och troligen 10 000-tals av Swebbtv:s följare - förtroende och många av oss kommer stödja Bulletin. Annars inte.
Citera
2020-12-26, 23:50
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Känns som en hybrid av SvD:s tidigare ledarredation och Kvartal men med aningen mer nyhetsfokus. Lite magert. Vore kanske bättre om de slog ihop sig med Kvartal för att få större redaktion och mer innehåll totalt.

Kan det finnas någon slags schism bakom allt detta – SvD:s Ledarsidor vs. Kvartal vs. Bulletin? Känns lite som ett triangeldrama med rivalitet mellan likartade skribenter som borde göra något tillsammans men valt var sitt hörn att sura i istället.

Jag undrar om du inte slagit huvudet på spiken.
Citera
2020-12-26, 23:59
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Vad jag hoppas på och tycker de bör satsa på är att i olika reportage exponera den gigantiska inkompetens och hyckleri som finns i hela det politiska spektrat och inom myndigheterna. Gräv i alla satsningar om integration som gjorts genom åren och dess resultat. Visa hur inkompententat myndigheter vi har och hur mycket skattemedel som slösas på meningslösa projekt i alla dess slag. Exponera vänstern och miljöpartiets enorma hyckleri i massor av frågor. Centerpartiets pedofili, etc. Det finns hur mycket som helst av sånt. Problemet i de andra tidingarna är att det blir högst lite små notiser, och överslätande texter. Folk glömmer också och behöver påminnas. Sen behöver de bredda sig med lite "snabbmatsnyheter" så folk går in på bulletin för att få sin dagliga dos nyheter i stället för Aftonbladet/DN/SvD.
Citera
2020-12-27, 00:32
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groenman
Men är det inte ett nollsummespel? Eller kanske ett minusspel. Det är ju samma skribenter som tidigare var utspridda i olika dagstidningar och gjorde att stora delar av folket kunde få en släng av icke-PK-sleven. Nu får inte skåningarna en daglig dos av icke-PK från Caroline Dahlman i Kristianstadbladet, eller SvD-läsarna av Ivar Arpi osv osv. Allt samlat i ett tak och hundratusentals läsare som inte kommer att läsa sådana texter, eftersom de inte är tillräckligt intresserade för att leta upp Bulletin.

Än så länge är Bulletin en egotripp. Som dessutom kan vara kontraproduktiv för Sveriges utveckling. Hade jag varit en del av den politiska eliten eller PK i MSM hade jag hittills dragit en lättnadens suck.
Kan hålla med dig. Och det har varit en svag start, det har det. Hur kunde man missa att inleda med en riktig bomb?

Än så länge har det varit småpratigt, ungefär som på en plattform med en massa bloggar.
Citat:
Ursprungligen postat av Groenman
Jo, men en stor del av idén med Bulletin bör väl ha varit att just frikoppla sig från MSM och säkra en försörjning oberoende av åsiktskorridoren. Att våga ta ut svängarna utan att riskera sin karriär. Och så icke-PK är ju inte Swebbtv - de har ju t.o.m. fått statligt mediestöd, så de är ju "godkända av staten" som seriös media.
De har inte lämnat åsiktskorridoren än. Kanske har de inte hittat ut.

Jag betraktar Bulletin som MSM — förstår att alla inte gör det, vilket förstås är OK. Det jag sett hittills påminner mycket om t.ex. Kvartal. En jämförelse som många redan gjort i tråden.
Citera
2020-12-27, 00:36
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Vad jag hoppas på och tycker de bör satsa på är att i olika reportage exponera den gigantiska inkompetens och hyckleri som finns i hela det politiska spektrat och inom myndigheterna. Gräv i alla satsningar om integration som gjorts genom åren och dess resultat. Visa hur inkompententat myndigheter vi har och hur mycket skattemedel som slösas på meningslösa projekt i alla dess slag. Exponera vänstern och miljöpartiets enorma hyckleri i massor av frågor. Centerpartiets pedofili, etc. Det finns hur mycket som helst av sånt. Problemet i de andra tidingarna är att det blir högst lite små notiser, och överslätande texter. Folk glömmer också och behöver påminnas. Sen behöver de bredda sig med lite "snabbmatsnyheter" så folk går in på bulletin för att få sin dagliga dos nyheter i stället för Aftonbladet/DN/SvD.
Detta är ingen tokig idé alls om Bulletin vill hitta sin nisch.

Passa på att avslöja mekanismerna, gruppmentaliteten och förljugenheten vid etablerade nyhetsredaktioner. Gänget på Bulletin bör ju veta. Se så, bränn nu ett par broar! Visa att det är på riktigt!
Citera
2020-12-27, 00:54
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Arpis redogörelse för anmälan han fick på sig, om social oro, var obehaglig att läsa. Varför stoppade han inte socialtanterna i dörren? Och det måste ju gå att göra en polisanmälan mot anmälarna. Falsk tillvitelse är väl fortfarande ett brott i Sverige, men kanske bryter det inte sekretessen för vem som anmält social oro?

I övrigt ganska trist publikation.
Citera
2020-12-27, 01:15
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Vad är Wekendavisen?

https://www.weekendavisen.dk/
Ber om ursäkt för felstavningen.
Citera
2020-12-27, 08:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Personligen ser jag inte vad Bulletin kan tillföra som inte Weekendavisen redan utför.
Jag såg verkligen fram emot Bulletins sjösättning: "Äntligen en Svensk tidning som det kan finns anledning att citera utan att för den skull behöva skämmas över källan".
Som det ser ut nu utgör Bulletin endast av ett slags 'allstar' av den svenska förment borgerliga tyckar-eliten, som jag förvisso verkligen gillar att läsa, men var är de grävande reportagen? De sk nyheterna i Bulletin utgörs närmast uteslutande av korta notiser från TT.
Hur i hela friden kunde de missat att släppa en grävbomb i samband med debuten?
Det fullkomligt vimlar av gravade hundar som svensk media beslutat att inte rota i: Hur sjönk Estonia; Svenskar i Stasi-arkiven; Persson regeringen under Tsunami-fiaskot; Löfven regeringen under FHM-fiaskot; Alla regeringars säkerhetsfiasko; allt från släppa in "återvändande krigare" från Syrien till Ygemanns kartotek av säkerhets-fiasko (läs outsourcing till Serbien).
Just vem ur Bulletins tyckar-elit är det tänkt skall en för laget med 'trista' (läs icke-glamorösa) gräv framför en dator under flera månader?
Just vem kommer vilja betala 100kr per månad för att få sina åsikter bekräftade varje dag?
Personligen vill jag ha lite mer för mina pengar och när Weekendavisen kostar 1500DKR, tror jag att Bulletin kommer få det svårt att locka över läsare från en betydligt mer mogen och därmed bättre(?) produkt, i synnerhet när en prenumeration för de olika alternativen ligger på ungefär samma prisnivå.
Bulletin består av ledarskribenter och krönikörer, antalet journalister i egentlig mening är några få.
Bulletin är Kvartal 2.0, det kommer inte bli några stora gräv eller avslöjanden. Det kommer tyckas om friskolor, att barnrånare måste få fängelse, bromsa islamiseringstakten något, sänk inkomstskatterna, ta igen de sänkningarna genom drakoniska miljöskatter etc.
Det är bara dummoderater som tror att Bulletin kommer bli något annat än en liberal svajballesajt.
Några lösningar på eller krav på att stoppa samhällskollapsen och Sveriges undergång som i-land kommer inte, bara nedbromsad hastighet på vansinnet.
Citera
2020-12-27, 08:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Arpis redogörelse för anmälan han fick på sig, om social oro, var obehaglig att läsa. Varför stoppade han inte socialtanterna i dörren? Och det måste ju gå att göra en polisanmälan mot anmälarna. Falsk tillvitelse är väl fortfarande ett brott i Sverige, men kanske bryter det inte sekretessen för vem som anmält social oro?

I övrigt ganska trist publikation.
Alla barn och ungdomar som förnedras, rånas, pissas på av blatteimporten överglänses av att Arpi fick hembesök av soc.
Arpi har såklart lidit mest och blivit utsatt för ett fruktansvärt övergrepp.
Hur vet vi att inte Arpi åkt i fyllhäcken eller faktiskt betett sig på ett sätt som gjorde hembesöket motiverat?
Givetvis är det en kränkning när den mediala medelklassen behandlas som vem som helst som uppträtt obalanserat och avvikande. Så kan vi inte ha det.
Tur att Arpi har Bulletin att snyfta ut i.
Citera
2020-12-27, 09:04
Medlem
warp10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
.

Hursomhelst vet jag inte hur man ska kunna locka fler läsare med 100 spänn i basabonnemanget och 250 spänn för premiumläsarna. Vill folk idag betala någonting alls för att läsa på webben?

EDIT: Jag vill tillägga att priserna gäller per månad.

Lite synd med ett så högt pris kunde varit intressant att läsa men jag ger inte 100-250kr/m för det... Hoppar även läsning under provapå tiden tills betalväggen kommer utan tänker fortsätta hålla mig till Kvartals veckopanel och podcast i stort.
Senast redigerad av warp10 2020-12-27 kl. 09:07.
Citera
2020-12-27, 09:52
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Några karriärjournalister som satsar på sådant kommer du aldrig se.

Prova podcasts som lögnarnas tempel, motströms, eller liknande nationellt sinnade pods eller sidor.

Hellre att ni donerar till dessa herrar som förstått problemen vi har och kämpat för förändring i decennier. Offrat någon form av karriär på det också. De om några är förtjänta av det. Varför ge pengar till mupparna på bulletin som nu bara pekar på det exakt alla kan se?
Senast redigerad av Rysk-Bot 2020-12-27 kl. 09:59.
Citera
2020-12-27, 09:55
Medlem
Tycker det har förbättrats senaste dagarna... Artiklar av bland annat Lars Åberg och Per Brinkemo , två alltid läsvärda skribenter. Det är iaf mer än en blogg för fem-sex högerdebatörer. Ska nog fortsätta kolla in det dagligen, även om jag är skeptisk till att de kan få ihop ekonomin.

Kvartal betalar jag inte heller för. Visst har de någon intressant artikel ibland men det är ganska sällan jag läser deras långa artiklar eller orkar lyssna på ett poddavsnitt. Bulletins korta artiklar kanske har bättre potential.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in