2021-03-25, 21:41
Medlem
Fria Tider blir bara bättre och bättre. - Bulletin blir lite onödig. Fria Tider kommer till Klanen Bonniers och Statens fasa snart vara Sveriges mest lästa och största tidning. All hände medans de letade "nazister" på loftet och la alla resurser på att jaga oliktännkare och misskredittera andra. Klassisk narcisstisk implution. Likt en Guldfisk in en skål som äter sig till döds.

www.friatider.se snart även på Södermalm.
Citera
2021-03-25, 22:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
De verkar ohjälpligt tröga. "Bulletin-teamet" består, hävdas det, fortfarande av Neuding, Arpi, Josephi o.s.v. Hur i helskotta kan man vara så infernaliskt oförmögna att hålla hemsidan aktuell? Så här har det sett ut nästan från början, man låter bara saker stå kvar, utan en tanke på att de är passé. Det är fruktansvärt osnyggt och en skymf mot betalande prenumeranter.
https://bulletin.nu/bulletin-teamet

Arpi lämnade ju Bulletin för bara tre dagar sedan och då stannade allt av, eftersom tidningen förlorade sin ansvarige utgivare. De kvarvarande tappade förmodligen sugen, vilket väl är begripligt.

När det gäller Josephi, så lämnade hon redaktionen (sades det), men fortsatte tydligen att arbeta tillsammans med Arpi med podproduktionen på radio Bulletin. Jag har inte fattat, om hon fortfarande är (eller var) knuten till radio Bulletin?

Det sades att Neuding skulle ägna sig åt utrikesbevakning - men hon har inte syns till. Även där är det lite oklart vad som egentligen gäller.

-----

I radio bubbla säger Boris B, att rekryteringen av tillträdande vd är "ett listigt drag".

"Han är ju väldigt mild och civiliserad och har en väldigt kultiverad framtoning - men han har ju själ och nypor som Beria ungefär" (!). Boris B tror, "att han är väldigt lämpad att röka ut redaktionen" och "han har ju haft ngr liknande uppdrag i den koncernen [Direktpress]"

Kan ju bli spännande.. om nye vd inte bara är rekryterad för att säga upp alla.
Citera
2021-03-25, 22:11
Medlem
Vad tror ni om Dick Erixon som ny chefredaktör?
Citera
2021-03-25, 22:35
Medlem
vanartads avatar
Citat:
De verkar ohjälpligt tröga. "Bulletin-teamet" består, hävdas det, fortfarande av Neuding, Arpi, Josephi o.s.v. Hur i helskotta kan man vara så infernaliskt oförmögna att hålla hemsidan aktuell? Så här har det sett ut nästan från början, man låter bara saker stå kvar, utan en tanke på att de är passé. Det är fruktansvärt osnyggt och en skymf mot betalande prenumeranter.
https://bulletin.nu/bulletin-teamet

Bulletin har genom Arpi's agerande inget utgivarbevis, vilket innebär att de enl. lag är förbjudna att göra några förändringar på hemsidan.
Citera
2021-03-25, 22:53
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Bulletin har genom Arpi's agerande inget utgivarbevis, vilket innebär att de enl. lag är förbjudna att göra några förändringar på hemsidan.
Nåja, de får nog ta bort medarbetare från det förflutna utan utgivarbevis.
Citera
2021-03-26, 02:53
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Nåja, de får nog ta bort medarbetare från det förflutna utan utgivarbevis.

Så vitt jag har förstått det, får de inte göra några förändringar. Men jag är definitivt ingen jurist, så du kan möjligtvis ha rätt.
Personligen inbillar jag mig dock att medier är inte tänkta att plötsligt bli av med sitt utgivarbevis, varför situationen blir lite märklig när det som lagstiftaren antagligen inte kunde föreställa sig skulle hända, de facto har hänt.

Någon juridiskt kunnig för gärna hjälpa mig att sluta sprida irrläror om det är det jag håller på med…
Citera
2021-03-26, 03:03
Medlem
Underbart Gudmundson har ju alltid varit konflikträdd, han klarar ju inte ens en debatt. Att sätta honom som ansvarig utgivare är att be om mera problem
Citera
2021-03-26, 04:02
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Teoretiskt kan de göra ändringar utan utgivningsbevis. Har man inte ett sådant gäller inte regeln om att ingen utomstående får uppdatera. Men då gäller inte heller Yttrandefrihetsgrundlagen utan var och en ansvarar själv för det man skrivit. Källor är inte garanterade något källskydd enligt lag etc. Att göra lite ändringar och publicera ledare och harmlösa opinionsartiklar borde inte vara något problem.

Sedan är frågan varför Arpi, som säger sig vara stolt över att ha varit en del av Bulletin, ställde till det så? Med ett utgivningsbevis behöver man inte ha ett uppehåll och göra ny ansökan när man byter ansvarig utgivare. Det räcker att meddela myndigheten att man utsett en ny sådan.
Citera
2021-03-26, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Sedan är frågan varför Arpi, som säger sig vara stolt över att ha varit en del av Bulletin, ställde till det så? Med ett utgivningsbevis behöver man inte ha ett uppehåll och göra ny ansökan när man byter ansvarig utgivare. Det räcker att meddela myndigheten att man utsett en ny sådan.

Pengar, är väl rimligt? Tholin i Studio Ett hintade om den som en bricka i förhandlingen om avhopparnas villkor.
Citera
2021-03-26, 06:05
Bannlyst
Äh jag frågar er flashback-filosofer. Är Bulletin en kontrollerad opposition, eller ett nytt konservativt alternativ inom media. Personligen tror jag att det är bäde och. Om dom kan tjäna pengar, som dom vill, tvivlar jag på. Men om dom är bättre än DN är nu, så kanske jag klickar in.

Jag ger tidningen lite tid, men att dom har härmat NYT i formatet gör mig skeptisk.
Citera
2021-03-26, 07:23
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Du kan väl ge ut och skriva vad du vill utan utgivningsbevis, dock är varken skribenter eller källor skyddade.
Citera
2021-03-26, 07:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Teoretiskt kan de göra ändringar utan utgivningsbevis. Har man inte ett sådant gäller inte regeln om att ingen utomstående får uppdatera. Men då gäller inte heller Yttrandefrihetsgrundlagen utan var och en ansvarar själv för det man skrivit. Källor är inte garanterade något källskydd enligt lag etc. Att göra lite ändringar och publicera ledare och harmlösa opinionsartiklar borde inte vara något problem.

Arpi framstår som en osympatisk och småsint lögnare, hans gloria har verkligen hamnat på sniskan.
Vem vill ha en dylik Judas i sin organisation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in