2020-09-20, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Nej och Nej.

Du fr nog utveckla det dr mer!
Citera
2020-09-20, 07:20
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Tjnar kassrer p ICA 400 000 kr om ret?

Heltid med ett bra schema kan man dra in 400 ja. Grejen r inte att 400 r s himla bra, problemet r att 200 r s extremt dligt.
Citera
2020-09-20, 08:08
Medlem
Sectums avatar
Mste brsen vara rolig? Slng in 2000 i ett par vl valda fonder varje mnad genom ett autospar s kan du leva rtt gott som pensionr i alla fall om du r ngorlunda ung.
Citera
2020-09-20, 08:30
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sectum
Mste brsen vara rolig? Slng in 2000 i ett par vl valda fonder varje mnad genom ett autospar s kan du leva rtt gott som pensionr i alla fall om du r ngorlunda ung.

Gott rd, med tanke p att TS r egenfretagare r risken stor att han heller inte stter av ngot till egen pension motsvarande tjnstepension vid anstllning. 4.5% upp till ~510 000 och 30% av inkomsten drefter brukar vara standard.
Citera
2020-09-20, 08:43
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Misslyckad egenfretagare.

Svrt att lyckas nr 60% av inkomsterna rnar staten den enskilde firmagaren p.
Citera
2020-09-20, 08:47
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsdonator
Varfr r det s viktigt att bli rik? Livet r kort vad skall du gra med alla pengarna?
Du dr nd snart!

Vill grna hlla med dig men vi har skapat ett samhlle dr pengar r det enda som betyder ntt. Det frstr man stmmer nr mnniskor kan gra precis vad som helst fr pengar, precis vad som helst.
Citera
2020-09-20, 10:33
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har nu insett att jag aldrig kommer bli rik. Jag kommer tjna runt 200 000 kr om ret s lnge jag lever. Mitt jobb ger inte hgre inkomst och investera pengar p brsen r inte att tnka p d jag tycker allt som har med brsen och finans att gra r s otroligt trkigt.

Vad ska jag ta mig till?

Jag tjnar 80K/ mnad och jag kommer heller aldrig att bli rik. Skatt, trngselavgifter, dolda avgifter, boende, frskringar osv ter upp allt. Min slutsats r att det inte handlar om inkomsten eller utbildningen. Jag r expert p mitt omrde. Utan konkurrens etta i Sverige, men det betyder inte att jag blir rik.
Citera
2020-09-20, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Jag tjnar 80K/ mnad och jag kommer heller aldrig att bli rik. Skatt, trngselavgifter, dolda avgifter, boende, frskringar osv ter upp allt. Min slutsats r att det inte handlar om inkomsten eller utbildningen. Jag r expert p mitt omrde. Utan konkurrens etta i Sverige, men det betyder inte att jag blir rik.

Vill du bli rik? Du verkar ha det rtt bra nd.
Citera
2020-09-20, 11:15
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har
Vill du bli rik? Du verkar ha det rtt bra nd.

Jag har inga sdana ambitioner, tror jag. D hade jag nog ej blivit akademiker och forskare. Ens liv handlar om lycka, krlek och kanske ventyr men man behver nd pengar fr att frverkliga sig sjlv. Klart att jag har en frhllandevis hg inkomst men om jag ska vara rlig har jag inte stoppat undan en enda krona. Jag har inte pensionsfrskring ens, men det ska jag nog skaffa. Hade jag hundra miljoner p banken skulle jag kanske g till jobbet nd. Det som ger mitt arbete mersmak r att jag fr umgs med mkt stimulerande och intelligenta mnniskor och att de respekterar min kunskap. De lyssnar p vad jag sger lol. Dock sugen p att anska om tjnstledighet och forska. D gr jag ner till ungefr hlften i ln. D mste jag krympa budgeten.
Citera
2020-09-20, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Skaffa fler taxibilar...

200K p 1pers betyder ju att om du anstller 10pers s drar du in 2Mille istllet.

Jag vet att ekvationen inte r s enkel men det ger ett hum om mjligheterna..

Drmed tio som skall ha avtalsenlig ln samtidigt som det givetvis krvs bilar till dessa som det troligen saknas kapital till.
Citera
2020-09-20, 14:06
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields

Jag tjnar en bra bit under 40 000 kr/mnad (Brutto) och spar ca 10 000/mnad. Vet inte om jag r rik direkt, men har en mycket vl tilltagen buffert. Ngon expert p mitt omrde r jag verkligen inte, snarare en medelmtta.
Citera
2020-09-20, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Drmed tio som skall ha avtalsenlig ln samtidigt som det givetvis krvs bilar till dessa som det troligen saknas kapital till.

En till som borde harva vidare som arbetare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in