2020-09-18, 12:22
Medlem
JustZlatans avatar
Jag har nu insett att jag aldrig kommer bli rik. Jag kommer tjäna runt 200 000 kr om året så länge jag lever. Mitt jobb ger inte högre inkomst och investera pengar på börsen är inte att tänka på då jag tycker allt som har med börsen och finans att göra är så otroligt tråkigt.

Vad ska jag ta mig till?
Citera
2020-09-18, 12:26
Medlem
Acceptera att du kan leva ett bra liv utan att vara rik.
Citera
2020-09-18, 12:26
Medlem
MASSAGATTIs avatar
200k om året ?

Fan jobbar du på Samhall eller ?
Citera
2020-09-18, 12:27
Medlem
greger-von-ross avatar
Vad vill du få sagt med tråden?
Vad du ska ta dig till?
Ja du.. vill du tjäna mer pengar kan du ju satsa på att byta jobb. Eller skaffa dig en utbildning som leder till ett bättre betalt jobb.

Vad tycker du om de förslagen?

Vänligen,
Greger Von Ros
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har nu insett att jag aldrig kommer bli rik. Jag kommer tjäna runt 200 000 kr om året så länge jag lever. Mitt jobb ger inte högre inkomst och investera pengar på börsen är inte att tänka på då jag tycker allt som har med börsen och finans att göra är så otroligt tråkigt.

Vad ska jag ta mig till?
Vad jobbar du med?? Du kom inte på innan du började utbilda dig till det att det inte fanns några pengar att hämta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
200k om året ?

Misslyckad egenföretagare.
Citera
2020-09-18, 12:29
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiking01
Vad jobbar du med?? Du kom inte på innan du började utbilda dig till det att det inte fanns några pengar att hämta?

Taxiförare med egen firma.
Citera
2020-09-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Taxiförare med egen firma.

Varför inte bli bussförare och köra i kollektivtrafiken ? De borde tjäna mer. Eller söka in till lokförarutbildning ?
Citera
2020-09-18, 12:33
Medlem
200 innan skatt? Efter skatt?

Hur som helst så är det inte lönen som gör dig rik, det är investeringar.
Börja spara 500-1000 varje månad i fonder så ska du se att du säger annat när du är 50-60.
Citera
2020-09-18, 12:34
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
200k om året ?

Tänkte samma sak. Skaffa dig en anställning och tjäna 100K till. Det räcker till dig.
Citera
2020-09-18, 12:41
Medlem
TiNyDeViLs avatar
Måste en vara rik då? Jag tjänar inte ens 200k om året, kanske runt 170k om jag har tur (efter skatt), och är nöjd bara jag har tak över huvudet, mat på bordet och kan unna mig något kul då och då. Vad är det du är i så stort behov av att du måste bli rik för att livet ska kännas meningsfullt? Hade jag gått runt och tänkt att jag måste bli rik när jag vet att chansen är extremt liten hade jag ju kolat av stressen för längesen. Fast sen så har jag visserligen vuxit upp som extremt fattig så att jag faktiskt har råd att äta varje månad är en lyx för mig, så har väl ett annat perspektiv över vad "rik" betyder.
Citera
2020-09-18, 12:46
Medlem
imaloser107s avatar
Det är bara till att acceptera det så kommer det kännas lite bättre. En klen tröst.

(Talar från egen erfarenhet som du kan se på mitt användarnamn :3)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in