Jag har nu insett att jag aldrig kommer bli rik. Jag kommer tjäna runt 200 000 kr om året så länge jag lever. Mitt jobb ger inte högre inkomst och investera pengar på börsen är inte att tänka på då jag tycker allt som har med börsen och finans att göra är så otroligt tråkigt.
Vad vill du få sagt med tråden?
Vad du ska ta dig till?
Ja du.. vill du tjäna mer pengar kan du ju satsa på att byta jobb. Eller skaffa dig en utbildning som leder till ett bättre betalt jobb.
Jag har nu insett att jag aldrig kommer bli rik. Jag kommer tjäna runt 200 000 kr om året så länge jag lever. Mitt jobb ger inte högre inkomst och investera pengar på börsen är inte att tänka på då jag tycker allt som har med börsen och finans att göra är så otroligt tråkigt.
Vad ska jag ta mig till?
Vad jobbar du med?? Du kom inte på innan du började utbilda dig till det att det inte fanns några pengar att hämta?
Hur som helst så är det inte lönen som gör dig rik, det är investeringar.
Börja spara 500-1000 varje månad i fonder så ska du se att du säger annat när du är 50-60.
Måste en vara rik då? Jag tjänar inte ens 200k om året, kanske runt 170k om jag har tur (efter skatt), och är nöjd bara jag har tak över huvudet, mat på bordet och kan unna mig något kul då och då. Vad är det du är i så stort behov av att du måste bli rik för att livet ska kännas meningsfullt? Hade jag gått runt och tänkt att jag måste bli rik när jag vet att chansen är extremt liten hade jag ju kolat av stressen för längesen. Fast sen så har jag visserligen vuxit upp som extremt fattig så att jag faktiskt har råd att äta varje månad är en lyx för mig, så har väl ett annat perspektiv över vad "rik" betyder.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!