2020-09-19, 20:27
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Herregud. Att folk ens tror de kan och ska bli rika på deras jobb speciellt om de är låg betalda. Finns SÅ många sätt att dels skaffa en passiv inkomst vilket jag gjort som gör att jag inte behöver jobba lika mycket som innan heller.

Det krävs fantasi, IQ, kontinuitet, engagemang och tid för att bli "rik".

Tänk utanför boxen till att börja med...

Senast TS tänkte utanför boxen så skulle han odla storbladiga växter för att torka sig i röven med. Jag skulle snarare säga tvärt om, tänk innanför boxen. Hur skaffar du enklast ett vanligt jobb som du trivs med. Bara att sitta i kassan på ICA ger ju nästan en fördubbling i årsinkomst.
Citera
2020-09-19, 20:34
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Senast TS tänkte utanför boxen så skulle han odla storbladiga växter för att torka sig i röven med. Jag skulle snarare säga tvärt om, tänk innanför boxen. Hur skaffar du enklast ett vanligt jobb som du trivs med. Bara att sitta i kassan på ICA ger ju nästan en fördubbling i årsinkomst.

Ja. Alltså hur fan kan man "räkna ut" att man resten av sitt liv kommer tjäna ~16k i månaden? Antingen har du IQ 14 typ och knappt klarar av att äta med kniv och gaffel eller så har du så dålig självkänsla så du tror på riktigt att du kommer vara kvar på samma piss jobb du har idag livet ut där du får grovt underbetalt?

Snälla berätta mer hur du tänker TS?
Citera
2020-09-19, 21:09
Medlem
Citat:
Ja. Alltså hur fan kan man "räkna ut" att man resten av sitt liv kommer tjäna ~16k i månaden? Antingen har du IQ 14 typ och knappt klarar av att äta med kniv och gaffel eller så har du så dålig självkänsla så du tror på riktigt att du kommer vara kvar på samma piss jobb du har idag livet ut där du får grovt underbetalt?

Snälla berätta mer hur du tänker TS?

Ts är droskägare, driva företag är kanske inte det ideala för denne. Om jag inte missminner mig så är ts dessutom friåkare, troligen inte heller så givande. Grunden i ett eget företag är att man kan besluta om allt utan att fråga någon, detta kan samtidigt utgöra grunden i varför vissa inte passar som företagare, gäller rätt många som har goda färdigheter i sitt yrke, men saknar de förutsättningar vilka erfordras för att erhålla åstundad lönsamhetsnivå.
Citera
2020-09-19, 22:06
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Herregud. Att folk ens tror de kan och ska bli rika på deras jobb speciellt om de är låg betalda. Finns SÅ många sätt att dels skaffa en passiv inkomst vilket jag gjort som gör att jag inte behöver jobba lika mycket som innan heller.

Det krävs fantasi, IQ, kontinuitet, engagemang och tid för att bli "rik".

Tänk utanför boxen till att börja med...

Så vad är din passiva inkomst?

Citat:
Ursprungligen postat av Aigis

Tjänar kassörer på ICA 400 000 kr om året?
Citera
2020-09-19, 22:06
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selles
Fucking bullshit! Börsen är ett spel där merparten förlorar. Bättre spara i villa, torp, guld, silver.

Helt fel. Börsen går upp med runt 10% per år. Det har den gjort de senaste 100 åren. Det dubblar dina pengar efter 7 år.
Problemet är om du inte enbart köper index (då kan det gå åt pipan).
Du ska heller aldrig sälja (om det inte är på all-time-high).
Citera
2020-09-19, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Mat är alltid en privat kostnad, inget som kan belasta företaget.
I den mån bilen även nyttjas privat tillkommer skatt på förmånsvärde samt egenavgift för firman.

Nej och Nej.
Citera
2020-09-19, 22:12
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Så vad är din passiva inkomst?

Tjänar kassörer på ICA 400 000 kr om året?

Har faktiskt två passiva inkomster, men allt vill man kanske inte avslöja här på flashback.
Den ena är börsen, men det har tagit tid och ett jävla engagemang, dock har jag fått en hel del hjälp av min farbror tex. som jobbar som fondförvaltare.
Citera
2020-09-19, 22:27
Medlem
Citat:
Jag har nu insett att jag aldrig kommer bli rik. Jag kommer tjäna runt 200 000 kr om året så länge jag lever. Mitt jobb ger inte högre inkomst och investera pengar på börsen är inte att tänka på då jag tycker allt som har med börsen och finans att göra är så otroligt tråkigt.

Vad ska jag ta mig till?

Du tillhör de 8% rikaste människorna på planeten: https://howrichami.givingwhatwecan.org/how-rich-am-i?income=200000&countryCode=SWE&household%5Badults %5D=1&household%5Bchildren%5D=0

Så sluta böla och var glad för att du är privilegierad som få!
Citera
2020-09-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xitars
Du tillhör de 8% rikaste människorna på planeten: https://howrichami.givingwhatwecan.org/how-rich-am-i?income=200000&countryCode=SWE&household%5Badults %5D=1&household%5Bchildren%5D=0

Så sluta böla och var glad för att du är privilegierad som få!

Relativ lokal/regional rikedom är betydligt viktigare än hur ts står sig jämfört med en fattig indonesisk änka
Citera
2020-09-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Du ska heller aldrig sälja (om det inte är på all-time-high).

Så man bör sälja rubbet nu då alltså?
Citera
2020-09-19, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f.d.idiot
Relativ lokal/regional rikedom är betydligt viktigare än hur ts står sig jämfört med en fattig indonesisk änka

Varför måste man jämföra sig med alla andra? Var glad för det DU har istället för det som "alla" andra har.
Citera
2020-09-19, 23:23
Medlem
Citat:
Jag har nu insett att jag aldrig kommer bli rik. Jag kommer tjäna runt 200 000 kr om året så länge jag lever. Mitt jobb ger inte högre inkomst och investera pengar på börsen är inte att tänka på då jag tycker allt som har med börsen och finans att göra är så otroligt tråkigt.

Vad ska jag ta mig till?

Oroa dig inte, pengar köper inte lycka. Jag har tjänat mycket och jag har tjänat lite. i slutänden avgör inte pengar lycka.

jim carrey sa de väldigt bra " everyone should try beeing rich and famous and they would realize its not the answer"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in