2020-09-20, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Nej och Nej.

Du får nog utveckla det där mer!
Citera
2020-09-20, 07:20
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Tjänar kassörer på ICA 400 000 kr om året?

Heltid med ett bra schema kan man dra in 400 ja. Grejen är inte att 400 är så himla bra, problemet är att 200 är så extremt dåligt.
Citera
2020-09-20, 08:08
Medlem
Sectums avatar
Måste börsen vara rolig? Släng in 2000 i ett par väl valda fonder varje månad genom ett autospar så kan du leva rätt gott som pensionär i alla fall om du är någorlunda ung.
Citera
2020-09-20, 08:30
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sectum
Måste börsen vara rolig? Släng in 2000 i ett par väl valda fonder varje månad genom ett autospar så kan du leva rätt gott som pensionär i alla fall om du är någorlunda ung.

Gott råd, med tanke på att TS är egenföretagare är risken stor att han heller inte sätter av något till egen pension motsvarande tjänstepension vid anställning. 4.5% upp till ~510 000 och 30% av inkomsten därefter brukar vara standard.
Citera
2020-09-20, 08:43
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Misslyckad egenföretagare.

Svårt att lyckas när 60% av inkomsterna rånar staten den enskilde firmaägaren på.
Citera
2020-09-20, 08:47
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsdonator
Varför är det så viktigt att bli rik? Livet är kort vad skall du göra med alla pengarna?
Du dör ändå snart!

Vill gärna hålla med dig men vi har skapat ett samhälle där pengar är det enda som betyder nått. Det förstår man stämmer när människor kan göra precis vad som helst för pengar, precis vad som helst.
Citera
2020-09-20, 10:33
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har nu insett att jag aldrig kommer bli rik. Jag kommer tjäna runt 200 000 kr om året så länge jag lever. Mitt jobb ger inte högre inkomst och investera pengar på börsen är inte att tänka på då jag tycker allt som har med börsen och finans att göra är så otroligt tråkigt.

Vad ska jag ta mig till?

Jag tjänar 80K/ månad och jag kommer heller aldrig att bli rik. Skatt, trängselavgifter, dolda avgifter, boende, försäkringar osv äter upp allt. Min slutsats är att det inte handlar om inkomsten eller utbildningen. Jag är expert på mitt område. Utan konkurrens etta i Sverige, men det betyder inte att jag blir rik.
Citera
2020-09-20, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Jag tjänar 80K/ månad och jag kommer heller aldrig att bli rik. Skatt, trängselavgifter, dolda avgifter, boende, försäkringar osv äter upp allt. Min slutsats är att det inte handlar om inkomsten eller utbildningen. Jag är expert på mitt område. Utan konkurrens etta i Sverige, men det betyder inte att jag blir rik.

Vill du bli rik? Du verkar ha det rätt bra ändå.
Citera
2020-09-20, 11:15
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har
Vill du bli rik? Du verkar ha det rätt bra ändå.

Jag har inga sådana ambitioner, tror jag. Då hade jag nog ej blivit akademiker och forskare. Ens liv handlar om lycka, kärlek och kanske äventyr men man behöver ändå pengar för att förverkliga sig själv. Klart att jag har en förhållandevis hög inkomst men om jag ska vara ärlig har jag inte stoppat undan en enda krona. Jag har inte pensionsförsäkring ens, men det ska jag nog skaffa. Hade jag hundra miljoner på banken skulle jag kanske gå till jobbet ändå. Det som ger mitt arbete mersmak är att jag får umgås med mkt stimulerande och intelligenta människor och att de respekterar min kunskap. De lyssnar på vad jag säger lol. Dock sugen på att ansöka om tjänstledighet och forska. Då går jag ner till ungefär hälften i lön. Då måste jag krympa budgeten.
Citera
2020-09-20, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Skaffa fler taxibilar...

200K på 1pers betyder ju att om du anställer 10pers så drar du in 2Mille istället.

Jag vet att ekvationen inte är så enkel men det ger ett hum om möjligheterna..

Därmed tio som skall ha avtalsenlig lön samtidigt som det givetvis krävs bilar till dessa som det troligen saknas kapital till.
Citera
2020-09-20, 14:06
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields

Jag tjänar en bra bit under 40 000 kr/månad (Brutto) och spar ca 10 000/månad. Vet inte om jag är rik direkt, men har en mycket väl tilltagen buffert. Någon expert på mitt område är jag verkligen inte, snarare en medelmåtta.
Citera
2020-09-20, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Därmed tio som skall ha avtalsenlig lön samtidigt som det givetvis krävs bilar till dessa som det troligen saknas kapital till.

En till som borde harva vidare som arbetare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in