2020-09-19, 13:02
Medlem
cateatdogs avatar
Felpost
Citera
2020-09-19, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vad jobbar du med då?

Programmerare låter tråkigt och om något är tråkigt tappar jag intresset fort. Men jag brukar lära mig snabbt.

Jag lever inget drömliv, jag betalar av kronofogden med utmätning just nu. Jobbar på ett lager. Säger bara att jag har haft ett helvete innan jag började jobba igen, så sluta klaga och gör något åt saken
Citera
2020-09-19, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonewiththewind
bankrån kan vara en snabb lösning

Råna privatpersoner eller varutransporter måste vara mycket lättare.
Citera
2020-09-19, 15:57
Medlem
happilappis avatar
1. Sätt in ett par tiotusen på bitcoin och vänta tills den kommer närmare 100k inom ett par år. Då har du några hundra tusen helt plötsligt.
2. Investera hela tiden i börsen, främst klimat och teknikaktier. Handla med häv om du kan.
3. Låna för att investera i börsen (räntorna är lägre än avkastningen på börsen är= vinst).

4. Hitta ett bättre jobb
5. Dra ner på onödiga kostnader. Hyra max 4k/mån, mat max 1.5k/mån. Du ska kunna spara närmare 10k i månaden iallafall som ska investeras.
Citera
2020-09-19, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
1. Sätt in ett par tiotusen på bitcoin och vänta tills den kommer närmare 100k inom ett par år. Då har du några hundra tusen helt plötsligt.
2. Investera hela tiden i börsen, främst klimat och teknikaktier. Handla med häv om du kan.
3. Låna för att investera i börsen (räntorna är lägre än avkastningen på börsen är= vinst).

4. Hitta ett bättre jobb
5. Dra ner på onödiga kostnader. Hyra max 4k/mån, mat max 1.5k/mån. Du ska kunna spara närmare 10k i månaden iallafall.

De tre första punkterna känns som en ganska säker väg till att bli pank och skuldbelagd om man inte är insatt, dvs ännu värre tillstånd än vad TS är idag. Däremot att öka inkomsterna och minska utgifterna för att sedan investera (med mindre risk) är alltid ett bra förslag. Om man inte pallar ha aktiv koll på börsen kan man bara köra i indexfonder. Genomsnittlig årsavkastning för OMX30 är 12% per år om jag inte minns fel.

Annars, vad spelar det för roll att inte vara rik? Miljontals människor världen över sitter i exakt samma sits, ännu fler har det värre.

Njut av livet istället. Umgås och lär känna nya vänner, träffa din familj eller hitta någon du älskar. Det finns mycket som världen kan erbjuda
Citera
2020-09-19, 18:21
Medlem
Du som kör saker - kör andra saker - utbilda dig till lokförare o tjäna mycket bra pengar.

Ta din taxi o flytta till en annan stad - det finns städer/orter där taxi är bra - kan inte peka
ut någon själv men det måste finnas minst 10 orter i ankdammen där taxi är bra o konkurrensen
låg o där elrullbrädor o Uber inte funkar

PS - har du aldrig funderat på bögarna - ett annat fritt jobb med extremt hög timpenning
Citera
2020-09-19, 18:21
Medlem
Luftgevars avatar
1. Maxa ett blancolån 500 kkr typ
2. Sätt in det hos en mäklare.
3. Aktivera värdepapperskredit
4. Belåna upp pengarna till 25-35%
6. Spara typ 5000 kr i månaden och investera

Återinvestera utdelningar och skit i 15 år = du har 5 miljoner efter att du betalt tillbaka alla lån och skit
Citera
2020-09-19, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Det betyder samtidigt att du har avdrag för bil, soppa, mobilen och mat.

Vilket leder till att du i stort sett bara har hyra kvar på den privata sidan.

Varför inte lägga 2-3h på en vettig revisor så kommer han visa dig hur du dubblar intäkterna på ett år?
Brukar va värt varenda öre sålänge han är vettig.

Att du bara har 200K som Egenföretagare...
Tja, du sätter ju lönen själv.
Mat är alltid en privat kostnad, inget som kan belasta företaget.
I den mån bilen även nyttjas privat tillkommer skatt på förmånsvärde samt egenavgift för firman.
Citera
2020-09-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
200k?
Som heltidsanställd?
Får man inom något yrke tjäna så lite?

Vad du ska ta dig till?
Gör något åt saken. Jag hoppade av skolan efter 7an och har eget idag. Du bor i ett land där många möjligheter finns och där man har råd att misslyckas och komma igen. Förstår inte frågan riktigt för om du vill tjäna mer pengar så får du väll för fan se till att göra det.

Förändring?

Ts är inte anställd.
Citera
2020-09-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vet ej. Den siffran banker vill ha för att veta årsinkomsten.

Du måste rimligen veta vad du har för egna uttag samt hur stort resultatet som skatten beräknas på är, eller för hög matematik?
Citera
2020-09-19, 19:56
Medlem
Skaffa o flytta ihop med tjej som tjänar vettiga pengar - svårt att slå detta med ren löneökning
Citera
2020-09-19, 20:08
Medlem
yournotlikemes avatar
Herregud. Att folk ens tror de kan och ska bli rika på deras jobb speciellt om de är låg betalda. Finns SÅ många sätt att dels skaffa en passiv inkomst vilket jag gjort som gör att jag inte behöver jobba lika mycket som innan heller.

Det krävs fantasi, IQ, kontinuitet, engagemang och tid för att bli "rik".

Tänk utanför boxen till att börja med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in