2020-09-18, 12:55
Bannlyst
Varfr r det s viktigt att bli rik? Livet r kort vad skall du gra med alla pengarna?
Du dr nd snart!
Citera
2020-09-18, 12:59
Medlem
Jag har ngra miljoner p kontot och anser mig inte vara rik.

Allt r relativt.
Citera
2020-09-18, 13:00
Medlem
lemonzhellos avatar
Ls Erich Fromms bok Att ha eller att vara.

F saker r s destruktiva - och meningslsa - som strvan efter rikedom.

kta rikedom kommer av relationer, inte av pengar eller godelar. ven om det lter klyschigt.
Citera
2020-09-18, 13:24
Medlem
Att vara rik handlar inte bara om pengar. Att kunna g i pension ngra r tidigare eller att f behlla hlsan i livet r den ststa rikedomen enligt mig.
Citera
2020-09-18, 13:28
Medlem
Tremendouslys avatar
Problemet r inte att du aldrig kommer att bli rik. Ditt problem r att du inte r njd med det du har just nu. Mer pengar nu skulle bara gra dig olyckligare. Sk en psykolog, prst, eller dylikt att prata med. Prster brukar vara bttre n psykologer enligt min mening.
Senast redigerad av Tremendously 2020-09-18 kl. 13:34.
Citera
2020-09-18, 14:07
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har nu insett att jag aldrig kommer bli rik.
Har du inte sparat s lnge vid det hr laget att du snart borde vara rik?
Citera
2020-09-18, 14:31
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttBekymmerJagHar
200 innan skatt? Efter skatt?

Hur som helst s r det inte lnen som gr dig rik, det r investeringar.
Brja spara 500-1000 varje mnad i fonder s ska du se att du sger annat nr du r 50-60.

Vet ej. Den siffran banker vill ha fr att veta rsinkomsten.
Citera
2020-09-18, 15:31
Medlem
Citat:
Jag har nu insett att jag aldrig kommer bli rik. Jag kommer tjna runt 200 000 kr om ret s lnge jag lever. Mitt jobb ger inte hgre inkomst och investera pengar p brsen r inte att tnka p d jag tycker allt som har med brsen och finans att gra r s otroligt trkigt.

Vad ska jag ta mig till?

Hr r ett inslag frn Nyhetsmorgon som riktar sig till folk som inte har s stor vana av brsen och vill komma igng. Bland annat tas den rtt s centrala rnta p rnta-effekten upp:
https://tv4play.se/program/nyhetsmorgon/13291345

Att du tycker brsen r trkig behver inte hindra dig. Det finns stt att spara dr du inte mste logga in hela tiden och justera, utan bara lta skiten tugga p i bakgrunden.
Citera
2020-09-18, 15:48
Medlem
Citat:
Jag har nu insett att jag aldrig kommer bli rik. Jag kommer tjna runt 200 000 kr om ret s lnge jag lever. Mitt jobb ger inte hgre inkomst och investera pengar p brsen r inte att tnka p d jag tycker allt som har med brsen och finans att gra r s otroligt trkigt.

Vad ska jag ta mig till?

Med den instllningen blir det tungrott. Brja med att gaska upp dig och leta mjligheter att ka inkomsterna. Stt fart p firman du driver eller lgg ner den och ta anstllning, finns nog inte mnga jobb som ger mindre n 200k om ret. Har du ingen speciell kompetens som kan ge dig ett hgavlnat jobb s kompenserar du det med att jobba fler timmar istllet. Spara s mycket du kan och investera p brsen
Citera
2020-09-18, 15:53
Medlem
BucNasty-s avatar
Inget speciellt att va rik, folk kommer krva mer av dig samt att mnga vill bli din vn.
Citera
2020-09-18, 16:11
Medlem
glajarns avatar
Citat:

Vad ska jag ta mig till?

Har du den instllningen s kommer du aldrig bli rik. Det r bara du sjlv som kan gra ngonting t din egen situation. Gr du ut med instllningen att du bara kommer tjna 200.000 kr om ret livet ut, ja d kommer du ocks att gra det eller nnu vrre kanske tjna nnu mindre. Du mste ndra synstt om det ska bli ngon jvla frndring.
Citera
2020-09-18, 16:12
Vi visste ju alla detta men jaja. Du fr ta och frndra hela din existens. Sukta efter pengarna p riktigt, lev fr dom och kmpa. t kosttillskott fr att din arma hjrna ska g i den pengasuktande riktning du vill och ha den fokus som krvs fr att lura systemet och bli miljonr. Akta hjrtattacken vid 50 nr du inser att allt du kmpat fr var vidrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in