2020-08-30, 07:31
Medlem
DetBlirBraSnarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallen-Trolle
När jag va 6 år (det va 50 år sedan) så skickade min mamma ner mig till kiosken för att köpa ett paket cigaretter till henne.
Hon gav mig lite mer pengar än vad cigaretterna kostade, och sa att jag fick köpa en glass av det som blev över.
Jag kom till kiosken, och började med å säga att "jag vill ha en storstrut".
När kassörskan hade plockat fram storstruten, så sa jag att jag ville ha ett paket "Prince" cigaretter också.
"Resten av pengarna räcker inte till ett paket Prince" sa kassörskan.
Jag tog glassen och växelpengarna och gick hem.

Mamma slängde glassen och jag fick gå in på mitt rum.

Haha 🤣🤣🤣
Citera
2020-08-30, 07:37
Medlem
EastAreaPapists avatar
Man bör naturligtvis ge en 12-åring tillräckligt med autonomi för att kunna gå till affären själv. Allt annat vore att fullständigt curla sönder dem.
Citera
2020-08-30, 07:56
Medlem
Nej men herregud är ni seriösa människor? menar ni på allvar att barn mellan 7-12 inte får gå till affären själva? hahaha... Jisses vilka stolpskott vårat land producerat

Angående rånarna så borde hela familjen utvisas.
Citera
2020-08-30, 07:57
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastAreaPapist
Man bör naturligtvis ge en 12-åring tillräckligt med autonomi för att kunna gå till affären själv. Allt annat vore att fullständigt curla sönder dem.

Förklara gärna hur du tänkte nu.
Citera
2020-08-30, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Nej men herregud är ni seriösa människor? menar ni på allvar att barn mellan 7-12 inte får gå till affären själva? hahaha... Jisses vilka stolpskott vårat land producerat

Angående rånarna så borde hela familjen utvisas.

Tyckte du det var ett lyckat beslut av föräldrarna?
Citera
2020-08-30, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Vad babblar du om egentligen? finns väl ingen som kan spå framtiden och hur ofta blir ens ett gäng småbarn i 10 års åldern rånade när dom går till affären?
Nej men nu när det hände så borde hela Sverige stänga in sina barn.. Inga barn får vistas ute ensamma längre!!
Citera
2020-08-30, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Ja det tycker jag!
Sen att du efterklok med facit i hand sitter och gottar dig är en helt annan sak. Säger mer om dig!
Hade själv gjort samma sak, barn och vuxna ska kunna röra sig fritt på det viset. Och det är inte föräldrarnas fel det som hände!
Citera
2020-08-30, 08:10
Medlem
Questioneers avatar
Dagens föräldrar låter sina 12 åriga barn knullas av mycket äldre män, man har noll koll på barnen nuförtiden. Tur att man inte ha barn, i Sverige skulle de ändå bara växa upp för att bli psykfall.
Citera
2020-08-30, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Vad babblar du om egentligen? finns väl ingen som kan spå framtiden och hur ofta blir ens ett gäng småbarn i 10 års åldern rånade när dom går till affären?
Nej men nu när det hände så borde hela Sverige stänga in sina barn.. Inga barn får vistas ute ensamma längre!!

Jag babblar om verkligheten. Har du någon aning om vilken sorts område Tjärna Ängar är?
Troligen inte, för då skulle du inte skriva så korkade saker.

Klart som fan att det kommer att hända dig något om du ofta besöker ett sådant här område. Fattar du inte det? En förälder skickar inte in sina barn i ett sådant här område.

Det handlar inte om att sia framtiden, det handlar om kunskap.
Citera
2020-08-30, 08:14
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questioneer
Dagens föräldrar låter sina 12 åriga barn knullas av mycket äldre män, man har noll koll på barnen nuförtiden. Tur att man inte ha barn, i Sverige skulle de ändå bara växa upp för att bli psykfall.
Där har du fel, med rätt värderingar, uppfostran i etik o moral kan även de mest utsatta barnen bli lysande stjärnor. Föräldrarskapets grunder är fel, inte barnen.
Citera
2020-08-30, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Ja det tycker jag!
Sen att du efterklok med facit i hand sitter och gottar dig är en helt annan sak. Säger mer om dig!
Hade själv gjort samma sak, barn och vuxna ska kunna röra sig fritt på det viset. Och det är inte föräldrarnas fel det som hände!

Jag gottar mig inte. Sluta ljug.

Tur att du inte har några barn då.

Klart att barn, och vuxna, ska kunna röra sig fritt. Men det funkar inte så längre. Hur kan du vara så blind, att du inte ser det?

Sen vill jag gärna vet vad ditt ljug om mig, säger om mig.
Citera
2020-08-30, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Ansvarslöst att skicka omyndiga barn till affärn.
Så man borde inte få gå till en affär själv förrän man är 18 alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in