2020-08-30, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postatallen
Hur kan du jämföra morder på Ängla med att några ungar stal godis?
Låt mig förklara för Mr lågbegåvad vad missdope menar.
Är inte föräldrarnas fel att vi har ett stört samhälle. Du skuldbelägger föräldrarna vilket gör dig dum i huvudet . Barn ska självklart kunna gå och handla! Endast och bara förövarnas fel.
Senast redigerad av hobbyguru 2020-08-30 kl. 03:01. Anledning: Bytte till synonym
Citera
2020-08-30, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Jag vill försvara föräldrarna då det såklart borde vara världens självklarhet att man ska kunna panta burkar själv i affären i 7-årsåldern och det kan man fortfarande i mitt område iallafall. Men otryggheten folk känner gör nog att folk väljer att inte göra det. Föräldrarna måste åtminstone känna sitt område, jag vet inte hur illa drabbat Borlänge är av invandrarna. Folk har inte råd att vara naiva i dagens läge, särskilt inte föräldrar.

Självklart, vad är det för nonsens, kids skall väl kunna panta burkar och handla i affärn, allt annat är ju absurt, håller på dig Henke
Citera
2020-08-30, 03:43
Medlem
Vad märkligt, på 60-talet kunde man själv som barn gå till affären och köpa godis. Man fick jättemycket godis för en krona eller om det var för att påsen var mindre liksom munnen. Då var det ändå jättemånga barn som bodde på samma område. Man kunde kanske inte lägga en full godispåse ute, har iofs aldrig provat, men en cykel kunde stå olåst. Vad har hänt, är inte barnen lika längre?
Citera
2020-08-30, 03:52
Avslutad
Vilka värdelösa föräldrar det finns. Det funkade utmärkt för 20 år sedan men inte idag. Det förstår vem som helst.
Senast redigerad av Vermillions 2020-08-30 kl. 04:12.
Citera
2020-08-30, 05:57
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
En 12-åring börjar väl högstadiet nästa år, så det är ju inte ett gäng femåringar, men visst, i det nya, spännande Sverige, så kan ju inte ens vuxna gå ut själva.

Sverige tillhör numera de kriminella araberna, negrerna samt deras ungar.

Du svensk är inte längre fri att röra dig som du vill utan konsekvenser.

Vill man ändra på det behöver man rösta för återvandring i nästa val. Allt annat har redan bevisat sig vara ofunktionellt.
Citera
2020-08-30, 05:59
Medlem
Hamprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad har hänt, är inte barnen lika längre?

Barnen är inte svenskar längre.

Kulturen som invandringen har tagit in i landet osar skit, moral och personligt ansvar är ingenting som existerar hos dessa.
Citera
2020-08-30, 06:28
Medlem
Tallen-Trolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Det är INTE polisens fel, det är politikernas fel!
Det är politikernas fel att det får fortgå och det är politikernas fel att det inkvoteras dårar och för låga krav till polisutbildningen!

Svenne-kålrot skriker att det politikernas fel, att det ser ut som det gör i dag.
Sekunden senare skriker samma Svenne-kålrot, ännu högre, att SD är rasister.
Citera
2020-08-30, 06:34
Medlem
Tallen-Trolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Får verkligen en 8-åring köpa cigaretter?

Tror du att Sverige alltid har varit det extrema överförmyndarland som det är i dag ?
När jag va barn, på 1970-talet, så va det inga problem att gå å handla cigaretter åt min mamma.
Citera
2020-08-30, 06:44
Medlem
Det är ju knappast föräldrarnas fel att barnen blev rånade.

Tur jag bor i ett lugnt område där min 9-åring kan gå till torget och handla eller leka med kompisar utan problem.
Citera
2020-08-30, 06:53
Medlem
arakas avatar
På sjuttiotalet hade vi invandring från främst Finland och så hade vi ziggisarna.
Baaarnen i Borlänge beter sig som zigenarna.
Dessa folkgruppers integration i Sverige kommer att fungera lika bra som zigenarnas har gjort.
Summa summarum, antalet bidragtagare på livstid och antalet rent kriminella kommer att öka i Sverige så länge vi tar in dessa folkslag.
Citera
2020-08-30, 06:59
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry

Tur jag bor i ett lugnt område där min 9-åring kan gå till torget och handla eller leka med kompisar utan problem.
Vilken slutsats drar du av detta?
1. Vilken tur att jag inte drabbas av kaozet, jag kan fortsätta rösta på Sossecentern.
2. Fördjävligt att svenskar drabbas av kaozterror, jag röstar SD i nästa val.
Citera
2020-08-30, 07:28
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry

Om föräldrarna istället hade skickat ut barnen för att leka på motorvägen, hade det inte heller varit föräldrarnas fel om dom då blivit påkörda? Fan va folk är korkade.
Som förälder har man ju ett ansvar för sina barns säkerhet. Fatta det!
Man skickar inte sina barn rätt in i mellansveriges största invandrargetto.

Fattar inte att det ens går att sälja ett hus i dom närliggande villaområderna. Vem fan vill bo granne med 10000 negrer?

Stort tack till den som skrev att det är sjuklöverns fel att vi har det så här i Sverige nu, och inte skyllde på "vänsterbliva". Högerfittorna har lika stor skuld i detta.

Är ni stolta nu, alla ni som röstat på något parti i sjuklövern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in