2020-09-01, 23:40
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Ähh det är kört! Vi kommer ha liknande och värre situationer i upp till 100 år framöver.

Ok, enligt din prognos kommer alltså allt lösa sig inom 100 år.
Har du något att belägga dessa oerhört glädjande påståenden med, eller drar du till med en siffra som du vet ingen med förnuftet i behåll kan motsäga eftersom ingen nu skrivkunnig lever om 100 år?
Citera
2020-09-02, 04:35
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orolfstolle
Ok, enligt din prognos kommer alltså allt lösa sig inom 100 år.
Har du något att belägga dessa oerhört glädjande påståenden med, eller drar du till med en siffra som du vet ingen med förnuftet i behåll kan motsäga eftersom ingen nu skrivkunnig lever om 100 år?
Nä, men i den ohumanitära och hejdlösa massinvandringens spår kommer samhället behöva förändras igen så småningom. 100 år är ett par generationer. Tror inte kaosmännisnorna som kommit hit kommer bli utskickade någonsin så dom kommer kaosa i några generationer tills det inte finns någon mening när hela samhället ser annorlunda ut.

Just nu får de ju NOLL represalier, kan leva rövare och komma undan med ett hyfsat normalt liv i slutändan. DET kommer aldrig att fortsätta i all oändlighet annars kommer ALLA börja leva så. Och då faller staten.
Så givetvis kommer inte detta låtas hända.

Det är ju pga. politiken VI HAR IDAG som det kan fortsätta/eskalera. Knappast så att det ser likadant ut om 20-30 inte ens 10 år. Saker och ting förändras.
Men just pga. att vi inte kommer skicka ut mena-kaoset så kommer det bli en långsam process, därför 100 år.

Så ren och skär gissning!
Men om du sitter på någon upplysande information så dela gärna med dig.
Citera
2020-09-02, 04:46
Medlem
Men är ju baaarn!
Citera
2020-09-02, 16:56
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Dax att gå man ur huset och visa att det räcker nu, men allt som händer.
Som lärarna i Göteborg går ihop och visar sitt missnöje, när våld och gäng tar för sig mer och mer.
Citera
2020-09-02, 17:52
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Dax att gå man ur huset och visa att det räcker nu, men allt som händer.
Som lärarna i Göteborg går ihop och visar sitt missnöje, när våld och gäng tar för sig mer och mer.
Jag låter dock hellre polisen sköta detta, snart, snart får dom nog och sätter ned foten... Vänta bara...
Citera
2020-09-02, 19:45
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Nä, men i den ohumanitära och hejdlösa massinvandringens spår kommer samhället behöva förändras igen så småningom. 100 år är ett par generationer. Tror inte kaosmännisnorna som kommit hit kommer bli utskickade någonsin så dom kommer kaosa i några generationer tills det inte finns någon mening när hela samhället ser annorlunda ut.

Just nu får de ju NOLL represalier, kan leva rövare och komma undan med ett hyfsat normalt liv i slutändan. DET kommer aldrig att fortsätta i all oändlighet annars kommer ALLA börja leva så. Och då faller staten.
Så givetvis kommer inte detta låtas hända.

Det är ju pga. politiken VI HAR IDAG som det kan fortsätta/eskalera. Knappast så att det ser likadant ut om 20-30 inte ens 10 år. Saker och ting förändras.
Men just pga. att vi inte kommer skicka ut mena-kaoset så kommer det bli en långsam process, därför 100 år.

Så ren och skär gissning!
Men om du sitter på någon upplysande information så dela gärna med dig.

Önskar att jag hade något matnyttigt att tillföra, men det blir också bara gissningar, förhoppningar och till viss del domedagsprofetior. Hur i helvete hamnade vi här?!
Citera
2020-09-02, 20:06
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Jag låter dock hellre polisen sköta detta, snart, snart får dom nog och sätter ned foten... Vänta bara...

Jag hoppas du har rätt
Citera
2020-09-06, 21:45
Medlem
Kan nån förklara för mig, jag måste missat nåt i denna story som gör alla så upprörda.

En unge stjäl godis av en annan. Ja. Hänt i alla tider på alla skolgårdar osv.

Var det nå hot eller knuffar också? Vad mer? Knivar, skjutvapen ???

Måste va nåt jag missat i denna story för annars lever vi i ett ganska oskyldigt samhälle när detta blir upprörande rubriker överallt, trots allt.
Citera
2020-09-07, 07:10
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Kan nån förklara för mig, jag måste missat nåt i denna story som gör alla så upprörda.

En unge stjäl godis av en annan. Ja. Hänt i alla tider på alla skolgårdar osv.

Var det nå hot eller knuffar också? Vad mer? Knivar, skjutvapen ???

Måste va nåt jag missat i denna story för annars lever vi i ett ganska oskyldigt samhälle när detta blir upprörande rubriker överallt, trots allt.
Saxat från artikeln:
Citat:
– När de kommer ut från affären blir de omringade av ett gäng yngre killar, som var i deras ålder ungefär, och ett gäng större tonårskillar. De yngre börjar sparka och slå dem och sen ryckte de godiset ifrån dem, berättar pappa Kenneth Nordlander.
Chockade och rädda

När barnen kom hem, med blåmärken på benen och en bula i tolvåringens panna efter att ha blivit knäad i pannan var de chockade.
M.a.o. så förekom det våld i samband med händelsen.
Citera
2021-06-30, 17:29
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddekadens
Vilken äcklig horunge du är som beskyller föräldrarna i en sådan här horribel händelse.
Jag må vara en horunge, men inte lika horig som hela den drabbade familjen som det skrivs om i TS. Hoppas ungjävlarna fortfarande är livrädda. Jävla snorungar. Familjen SKA flytta från Borlänge, det ska jag se till om det så är det sista jag gör.
Citera
2021-07-02, 23:04
Medlem
Citat:
Även fast det är ett aktuellt kriminalfall så passar tråden inte i ABoK så jag får väl posta den här.

Årets föräldrar: Lät sina barn i 7-12 årsåldern gå själva till affären (Borlänge)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rA04Va/skulle-kopa-godis--blev-slagna-och-bestulna-av-andra-barn

Vad tänker man med när man skickar iväg sina så unga barn till affären i en stad som Borlänge som har haft sådan omfattande invandring?

Va fan menar du? En tolvåring och en tioåring ska ju för tusan kunna ta yngre syskon med sig till affären. När ungarna är 10 år får de ju inte ens stanna på fritids efter skolan om de inte är efterblivna.

Är du en curling förälder?
Citera
2021-07-02, 23:05
Medlem
Booiis avatar
Citat:
Även fast det är ett aktuellt kriminalfall så passar tråden inte i ABoK så jag får väl posta den här.

Årets föräldrar: Lät sina barn i 7-12 årsåldern gå själva till affären (Borlänge)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rA04Va/skulle-kopa-godis--blev-slagna-och-bestulna-av-andra-barn

Vad tänker man med när man skickar iväg sina så unga barn till affären i en stad som Borlänge som har haft sådan omfattande invandring?

Jag har sett barn på 6 bast gå till affären själv där jag bor. Vissa människor borde inte få vara föräldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in