Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-29, 20:01
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Även fast det är ett aktuellt kriminalfall så passar tråden inte i ABoK så jag får väl posta den här.

Årets föräldrar: Lät sina barn i 7-12 årsåldern gå själva till affären (Borlänge)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rA04Va/skulle-kopa-godis--blev-slagna-och-bestulna-av-andra-barn

Citat:
Kenneth och Eva Holm Nordlander lät sina 7, 10 och 12 år gamla barn panta familjens burkar och köpa godis för pengarna.

Men utanför affären omringades de av andra barn och tonåringar som misshandlade dem och tog allt godis.

– Vi är helt chockade. De kommer nog inte våga gå till affären mer, säger Eva Holm Nordlander.

Vad tänker man med när man skickar iväg sina så unga barn till affären i en stad som Borlänge som har haft sådan omfattande invandring?
Citera
2020-08-29, 20:07
Bannlyst
En 12-åring börjar väl högstadiet nästa år, så det är ju inte ett gäng femåringar, men visst, i det nya, spännande Sverige, så kan ju inte ens vuxna gå ut själva.
Citera
2020-08-29, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Även fast det är ett aktuellt kriminalfall så passar tråden inte i ABoK så jag får väl posta den här.

Årets föräldrar: Lät sina barn i 7-12 årsåldern gå själva till affären (Borlänge)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rA04Va/skulle-kopa-godis--blev-slagna-och-bestulna-av-andra-barn

Vad tänker man med när man skickar iväg sina så unga barn till affären i en stad som Borlänge som har haft sådan omfattande invandring?

Man känner nog mer, att människor är lika mycket värda, lika snälla och att allt nog kommer gå bra till slut.

Men nu har det vänsterblivna paret fått en andra chans att vakna upp och TÄNKA till. Innan något ännu värre händer.
Citera
2020-08-29, 20:08
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Ansvarslöst att skicka omyndiga barn till affärn.
Citera
2020-08-29, 20:14
Medlem
Fantastiskt ofantastiskt Sverige blivit.

När 12-åringen blev mördad så ifrågasatte vänstermobben hur man tillät den lilla tjejen vara ute så sent.

När danska politiker brände en liten bok som gjorde att islamisterna i Sverige eldade upp allt i sin väg så beskylldes danskarna för bränderna och upploppen.

Då man skickar iväg barn att köpa godis och de sedan blir rånade så är det föräldrarnas fel som lät de stackars barnen gå och köpa godis.

Nä hörrni.
Detta köper jag inte.
Citera
2020-08-29, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Ansvarslöst att skicka omyndiga barn till affärn.
Va? Ska 17-åringar skjutsas alltså?
Ungdomar och barn i sällskap med äldre syskon och kompisar har väl gått till affären i alla tider, gjorde inte ni det på er tid?
Försök hålla isär vad det egentliga felet är.
Citera
2020-08-29, 20:24
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Det finns bara ett rimligt straff. Utvisning för varenda jävla person som är släkt med gärningspojkarna och nackskott på dom själva. Jävla horungar.
Citera
2020-08-29, 20:27
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Som jag skrev i en annan tråd och fick rätt fortare än vad jag trodde. Inte långt kvar tills barn på dagis utsätts för nya spännande Sverige.

Så jävla typiskt invandrare beteende. Gå i grupp och ge sig på såna som aldrig har någon chans att göra något tillbaka. Men grattis, en till familj och släkt som kommer rösta SD. Garanterat nu när dom fått smaka på verkligheten.

// PoK
Citera
2020-08-29, 20:30
Medlem
herrcarlssons avatar
Är man 12 bast ska man kunna ta med sina syskon och handla. Jag var själv yngre än så när jag sprang ärenden åt.morsan i affären.

Antar att det är andra tider nu. Spännande...
Citera
2020-08-29, 20:34
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallen-Trolle
När jag va 6 år (det va 50 år sedan) så skickade min mamma ner mig till kiosken för att köpa ett paket cigaretter till henne.
Hon gav mig lite mer pengar än vad cigaretterna kostade, och sa att jag fick köpa en glass av det som blev över.
Jag kom till kiosken, och började med å säga att "jag vill ha en storstrut".
När kassörskan hade plockat fram storstruten, så sa jag att jag ville ha ett paket "Prince" cigaretter också.
"Resten av pengarna räcker inte till ett paket Prince" sa kassörskan.
Jag tog glassen och växelpengarna och gick hem.

Mamma slängde glassen och jag fick gå in på mitt rum.
Din mamma låter ju dum i huvudet.
Citera
2020-08-29, 20:35
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Va? Ska 17-åringar skjutsas alltså?
Ungdomar och barn i sällskap med äldre syskon och kompisar har väl gått till affären i alla tider, gjorde inte ni det på er tid?
Försök hålla isär vad det egentliga felet är.
Det egentliga felet vet vi alla vad det är, och konsekvensen är mycket riktigt att man lär vara försiktig oavsett ålder men man bör inte ens bege sig ut själv om man är fucking 7 eller 12.
Citera
2020-08-29, 20:37
Medlem
Om allt varit som det skulle i detta land hade det inte alls varit konstigt att skicka barn i den åldern till affären själva. Inte att låta dem vara ute överhuvudtaget för det klara de alldeles utmärkt vad gäller att ta hand om sig själva.

Vad de däremot inte klarar själva är att freda sig mot alla dårar som tillåts gå lösa på våra gator och torg.

Därför är föräldrarna oansvariga, kan inte tro att de är helt ovetande. Säkert vill de inte ta till sig att det är som det är liksom så många andra och därför händer sånt här.

När det ser ut som det gör måste man leva och agera efter de omständigheter som råder.

Då har man två val antingen chansa och hoppas det går bra eller följa med för att se till att inget tråkigt händer.

Hoppas och önskar att allt detta dalt och flathet med dessa avarter till människor kunde ändras på!
Här behövs krafttag och inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in