Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-08, 17:36
Medlem
Merwinnas avatar
Det är tråkigt att det har blivit så här. Det gör att vi måste hålla tillbaka våra barns naturliga utveckling, och resultatet blir förstås att de blir självständiga senare på alla möjliga parametrar.
Citera
2023-07-09, 03:05
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är tråkigt att det har blivit så här. Det gör att vi måste hålla tillbaka våra barns naturliga utveckling, och resultatet blir förstås att de blir självständiga senare på alla möjliga parametrar.
Ni 'måste ' inte alls göra det. Ni väljer att göra det av någon knäpp anledning. Varför gör man så mot sina egna barn?
Citera
2023-07-09, 03:06
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
Illa det börjar bli. När jag var lite på 80 talet kunde man minsann gå till affären själv varje dag. brukade även köpa cigg åt föräldrarna.
Det intressanta var att jag inte blev rånad eller misshandlad en enda gång.

Kanske trodde dessa föräldrar att vi fortfarande lever på 70 och 80 talet när barn inte riskerade att bli skjutna mitt på ljusa dagen?
Bara idiotiska helikopterföräldrar. Vore de mina föräldrar så skulle jag rymma så jag kunde leva ett normalt liv.
Citera
2023-07-13, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Även fast det är ett aktuellt kriminalfall så passar tråden inte i ABoK så jag får väl posta den här.

Årets föräldrar: Lät sina barn i 7-12 årsåldern gå själva till affären (Borlänge)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rA04Va/skulle-kopa-godis--blev-slagna-och-bestulna-av-andra-barn

Vad tänker man med när man skickar iväg sina så unga barn till affären i en stad som Borlänge som har haft sådan omfattande invandring?

Troligen tänkte man inte alls, jag gissar att SD får några fler röster kommande val

Det var bättre förr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in