Citat:
Ursprungligen postat av
JanLilja
Trådar som denna gör att man ångrar att man inte la några extra år i skolan för att sen koppla av på arbetet....
Helt sjukt att vi vanliga knegare blir jagade att effektivisera vårt arbete för att kontoren sen sitter och kostar massa pengar.
Synd man är närmare 40 än 20 idag...
Du ska bara veta hur mycket folk hos oss som kostar företaget pengar men dom gör inte skit. De sitter bara där för att fylla ut någon funktion som egentligen inte behövs. Jag blir irriterad själv ska du veta.
Jag har själv varit på golv i över nio år, staplat på pall och levt det livet. Nu är jag chef över de som arbetar där jag en gång var. Mina dagar går så jävla sakta ska du veta. Man gör knappt ingenting. Dricker kaffe och pillar på datorn. Ska jag få timmarna att gå måste jag ta egna initiativ och när jag har gjort mina uppgifter på två timmar - vad ska jag då göra? Jag kan inte plocka då jag är tjänsteman. Istället går jag ut på golvet och pratar med folket vilket är väldigt uppskattat märker jag.
Det gjordes en undersökning bland mina anställda och den var anonym. Jag fick 9.6 poäng av 10 möjliga och vi har 32 anställda på mitt skift.
Ja. Många företag överanställer idag tyvärr. De hittar på tjänster som egentligen inte behövs för att den personen ska få mindre att göra och därför anställer dom en till på den tjänsten men med en annan titel men med samma arbetsuppgifter.
Det är så mycket som rövslickeri så tungan är både torr och full av skit.