Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-11, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Japp. Och på pengar som sparas, läggs på hög, tillkommer inflationen som är en dold skatt. Inflationen är dessutom det dubbla, minst, ofta mer, än vad KPI är på.
Ja, sen får man höra saker som, men visst är det bra med gratis vård?
Citera
2020-11-11, 19:26
Medlem
Aston-Martins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kandalaki
Jobbar som anonym tjänsteman på statlig myndighet i några år nu. Min arbetsdag ser i nuläget ut såhär:

Måndag, tisdag, onsdag: På kontoret, jobba ca 4 timmar varje förmiddag, oftast 7-11. Sedan är arbetet avklarat och jag sitter på telefonen, läser böcker, surfar Flashback där jag läser om människor som bajsar på offentliga platser. Gör inte ett skit, verkligen ingenting arbetsrelaterat, efter kl 11.

Torsdag: Hemarbete i 4 timmar på förmiddagen, 7-11. Efter det så är det ledigt. Går ut på stan, går och handlar, uträttar diverse ärenden. Ser dock till att ha med mig jobbmobilen, om nåt nu skulle dyka upp. Men det gör det i stort sett aldrig, förutom något otroligt enkelt samtal som tar 2 min.

Fredag: Hemarbete. Det är i princip en ledig dag för mig. Jobbar absolut ingenting hela dagen. Om något dyker upp skjuter jag det på måndagen. Hela förmiddagen spenderas med att spela på datorn. Eftermiddagen blir det träning, sedan tar man flex vid 14:30 och stänger ner.

Corona har verkligen varit positivt för mig. I och med hemarbete så är halva torsdagen och hela fredagen i stort sett lediga dagar. Man behöver inte sitta på kontoret och låtsasjobba(även om det är riktigt tomt med folk ändå).

Jag är knappast ensam. Såhär spenderas era(nåja våra) skattepengar.

Det här är min dröm. Hur får man en sådan tjänst? Var ska man söka inom? Hade lätt kunnat ha ett sådant jobb så länge det gav runt 32k i månaden.
Citera
2020-11-11, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Det här är min dröm. Hur får man en sådan tjänst? Var ska man söka inom? Hade lätt kunnat ha ett sådant jobb så länge det gav runt 32k i månaden.

Ärligt talat vet jag inte riktigt. Tror generellt sett att det kan vara svårt att få slacker-tjänster. Man måste nog helt enkelt ha tur, få jobb är nog uttalade slacker-jobb. Det bara blev så för mig... ingen har liksom riktigt koll på hur min arbetsprocess ser ut och vad som förväntas av mig. Så länge allt fungerar så är alla nöjda och ingen ifrågasätter något, och det gör det även fast jag i praktiken jobbar 40%.

Jobbar inte med IT men väldigt nära IT. De verkar ha riktiga slacker-jobb ofta! Några har erkänt för mig att de under vissa perioder, typ maj-september arbetar ca 1-2 timmar om dagen i och med att deras arbetsuppgifter går i perioder. Så alltså ca 4 månaders göraingenting. Resterande tid så jobbar de väl mer eller mindre i alla fall 80%, knappats intensivt i vilket fall som helst. Så kanske IT-tjänst på en statlig myndighet?
Citera
2020-11-11, 20:59
Medlem
Jävla slackers, såna som er som förstår det här landet.
Sitter och fikar och lallar bort värdefull tid för oss andra.

FUCK YOU
Citera
2020-11-11, 22:51
Medlem
Anktalares avatar
Jobbar privat som systemutvecklare, jobbar kanske 1-2 timmar om dagen. Tar 2-3 timmars lunch och tjänar 50 i månaden.
Citera
2020-11-11, 23:06
Medlem
Duriens avatar
Mohahahaha, så undrar ni varför Asien går så djävla bra. Jo, de jobbar 12 timmar effektivt om dagen.
När ni sitter arbetslösa och utan pengar, kom ihåg denna text. Ni är "loooooooosers".
Citera
2020-11-12, 06:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck

FUCK YOU

Ja alltså det finns ju att ta av och det brukar bli så också, till slut. Sveriges kommuner går ju skitdåligt pga massinvandringen och pga att Sverige inte har en industripolitik som duger. Det blir till slut kris och avhyvlingar bland löntagarna.

Arbetade privat och hade det otroligt trevligt i några år. Var ekonom. I mitt fall flyttades det mesta av mina arbetsuppgifter bort till utlandet. Jag köpte ut mig och bytte karriärspår.
Citera
2020-11-13, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck

FUCK YOU

Inga slackers, snarare att de som sliter dag in och dag ut som ska ha mer i lön.

Men så är det.. titta på de som sliter 16 tim per dag i kina för det vi i Sverige får på 1 timme.

Livet är orättvist, tyvärr.
Citera
2020-11-13, 18:50
Medlem
Christopher.s avatar
Brukar köpa pizza på jobbet, om jag ens orkar gå till det. Drar ändå in 30.000 i månaden på 10% arbetsbörda. De få arbetsdagar jag dyker upp på kontoret så ser jag till att surfa på flashback 50%, onlineschack och många skitpauser. Har haft många jobb i mina dagar, aldrig i livet att man släpar upp sig måndag-fredag för en skitlön på runt 20-25.000.
Citera
2020-11-22, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Brukar köpa pizza på jobbet, om jag ens orkar gå till det. Drar ändå in 30.000 i månaden på 10% arbetsbörda. De få arbetsdagar jag dyker upp på kontoret så ser jag till att surfa på flashback 50%, onlineschack och många skitpauser. Har haft många jobb i mina dagar, aldrig i livet att man släpar upp sig måndag-fredag för en skitlön på runt 20-25.000.

Helt rätt attityd, att dra sig upp kl 06:30 på morgonen för att intensivt slava på i 8 timmar är dåligt för ens mentala välmående. Om man tjänar typ 60 papp kanske man kunde tänka sig det, men ingen mening att göra det för en lön som bara är OK. Om man kan komma undan med att slappa bör man utnyttja det till max. Lider med dem som inte gör det och helt enkelt är tvungna att arbeta som en häst för 20k i månaden. Hoppas att de snart inför 4-dagars arbetsvecka. Då hade man snabbt insett att de där 40 timmarna absolut inte behövs för att utföra arbetet på ett bra sätt och alla anställda hade blivit glada. Jag kanske till och med hade slutat slacka lite grann om jag officiellt hade ledigt fre-sön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in