I den här tråden vill jag höra från er tjänstemän/tjänstekvinnor hur mycket ni egentligen jobbar på er arbetsplats på en dag uttryckt i timmar eller liknande. Och om ni jobbar lite/mycket om ni är nöjda över det eller trycker som jag att det är sjukt tråkigt att det är för lite.
———————————————
Lite om mig om ni orkar läsa:
Började min karriär på riktigt för 5 år sedan efter uni. Jobbat på flera myndigheter.
2018-2020 Kommunal tillsynsmyndighet- jobbade då cirka 3 timmar varje dag resterande av tiden surfade jag eller kollade på youtube. Fick goda vitsord av min chef eftersom han tyckte att jag jobbade så himla bra. Det är sjukt jag vet! Stannade kvar där pga arbetskollegorna.
2020- jobbar idag på ett privat företag med kvalitet och arbetsmiljöfrågor. Jobbar i snitt 3-4 timmar aktivt resterande tid sitter jag på telefonen. Jobbat hemma en hel del nu i Corona-tider och då har jag suttit och spelat.
Jag känner mig understimulerad och börjar faktiskt må riktigt dåligt eftersom jag är en driftig person och vill ha mycket att göra därför jag sökte jobb här. Funderar på att dra mig vidare fast jag inte har jobbat här så länge.
Tacksam för svar hur ert arbete ser ut, det kanske ser ut såhär på den generella svenska arbetsplatsen inom tjänstemannasektorn.
Till mitt försvar har jag påtalat detta, min chef: ”arbetet är såhär i vissa perioder”
Jag känner igen detta. Hade en tjänst där jag kunde skriva 40 timmar på ett jobb som i verkligheten tog 12 timmar att utföra. Resten av veckan ägnade jag åt min hobby under betald arbetstid. Kändes fint första året men sedan blev det påfrestande och jag började känna olust eftersom det var så fel. Detta var på ett gigantiskt world wide företag. Tjänade då (10 år sedan) 30000kr i månaden.
Jobbar på IT inom offentlig sektor, Nu under sommaren har man haft två-tre veckor där vi egentligen bara jobbat 1-2 timmar av en 8 timmars arbetsdag, Resten blir youtube/netflix-tittande.
Vanligtvis är det lagomlite att göra kanske 4-6 timmar max faktiskt arbete, Med högre volym ibland inför och efter semestrar eller annat..
Tidigare jobb inom Telekom var lite så med, Satt och jobbade administrativt med att föra över ärenden manuellt från gammalt system till nytt i ett par månader, Även där var det oftast max 4 timmar faktiskt jobb per dag
Personligen tycker jag det är skönt att kunna koppla av ibland och inte vara stressad nästan konstant på jobbet då jag har en tendens att inte kunna släppa stressen på kvällar/helger
Jobbar på IT inom offentlig sektor, Nu under sommaren har man haft två-tre veckor där vi egentligen bara jobbat 1-2 timmar av en 8 timmars arbetsdag, Resten blir youtube/netflix-tittande.
Vanligtvis är det lagomlite att göra kanske 4-6 timmar max faktiskt arbete, Med högre volym ibland inför och efter semestrar eller annat..
Tidigare jobb inom Telekom var lite så med, Satt och jobbade administrativt med att föra över ärenden manuellt från gammalt system till nytt i ett par månader, Även där var det oftast max 4 timmar faktiskt jobb per dag
Personligen tycker jag det är skönt att kunna koppla av ibland och inte vara stressad nästan konstant på jobbet då jag har en tendens att inte kunna släppa stressen på kvällar/helger
Jag känner igen detta. Hade en tjänst där jag kunde skriva 40 timmar på ett jobb som i verkligheten tog 12 timmar att utföra. Resten av veckan ägnade jag åt min hobby under betald arbetstid. Kändes fint första året men sedan blev det påfrestande och jag började känna olust eftersom det var så fel. Detta var på ett gigantiskt world wide företag. Tjänade då (10 år sedan) 30000kr i månaden.
Tack för svaret! Jag håller med känns som att ens tid kan läggas på något mer produktivt. Vad hände sedan? Slutade du pga hur det var och hur ser det ut för dig idag?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!