Citat:
Ursprungligen postat av
admin
Vissa ämnen är svårare än andra att moderera. Som moderator har du skyldighet att vara politisk neutral när du modererar. Om någon agerat tvivelaktigt, så finns möjligheten att lyfta frågan med övriga moderatorer i det aktuella forumet. Om detta inte ger något resultat, så kan du senare även uppmärksamma problemet med en tråd här på forumet.
Syftet med denna transparens är att öka kvaliteten, och minska möjligheterna till missbruk. Vissa hävdar att Flashback är ett tillhåll för rasister. Andra att vi är vänster, och att vi har för låg tolerans kring samma innehåll. Det faktum att båda sidor är välkomna i debatten är rätt unikt. Att vissa därför ibland anser att deras antagonister favoriseras i debatten är - mot denna bakgrund - nog tyvärr oundvikligt.
admin
Jag tycker det är bra att ni har denna ståndpunkt. Tanken är som jag anser att de olika sidorna bör kunna samtala med varandra och sedan kunna försöka ta del av andras åsikter. Lyckas man inte bli övertyg i argumenten, så kan man själv vara ännu mer säker på att man har rätt uppfattning dvs. om man verkligen försöker lyssna och ta till sig vad andra säger. Att det däremot fungerar lite sådär på forumet kan man inte skylla på moderingen.
Jag tycker rent generellt att vänstern har blivit mer aggressiva och tar mer mark överallt, men att det liksom verkar ha blivit mer legitimt att man ger dem mer utrymme. Att folk tycker vänstern har rätt överlag håller jag inte med om, utan det finns mer en tyst rädsla över att inte själv bli stämplad för rasist, så fort man inte håller med dem. Finns andra forum som är långt värre vad det gäller just vänsterinfiltration, där det inte ska mycket till innan rassekortet åker upp och man åker ut. Med följd att det blir ännu mer vänster likriktat.