2020-06-28, 07:21
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Flashback måste kasta av sig sitt ensidiga stöd för en viss politisk grupp, öppnas upp för alla, modereringen göras opolitisk och saklig.
För en gångs skull håller jag med dig..
Citera
2020-06-28, 07:54
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
Extremt mycket politiserad vänstermoderering etc, jämfört med förr. Hur gick detta övertagande till?

Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Tycker inte flashback är vänstervridet många skriver om judar och sånt och det tas inte bort.

Många har dessutom nazigubbar som sin profilbild hur kan det vara vänster?

min teori: många medlemmer är aspbergers och lite extremhöger, dem kan inte tolka signalerna dels pga sin begränsning dels pga deras politiska läggning som dem tror är helt neutral

Vissa ämnen är svårare än andra att moderera. Som moderator har du skyldighet att vara politisk neutral när du modererar. Om någon agerat tvivelaktigt, så finns möjligheten att lyfta frågan med övriga moderatorer i det aktuella forumet. Om detta inte ger något resultat, så kan du senare även uppmärksamma problemet med en tråd här på forumet.

Syftet med denna transparens är att öka kvaliteten, och minska möjligheterna till missbruk. Vissa hävdar att Flashback är ett tillhåll för rasister. Andra att vi är vänster, och att vi har för låg tolerans kring samma innehåll. Det faktum att båda sidor är välkomna i debatten är rätt unikt. Att vissa därför ibland anser att deras antagonister favoriseras i debatten är - mot denna bakgrund - nog tyvärr oundvikligt.

admin
Citera
2020-06-28, 08:14
Medlem
najass avatar
Jaha, ännu en som tycker det är skitjobbigt när folk inte tycker som han gör och därför direkt antar att det måste bero på styrning ovanifrån. Tydligen är Flashback vänster denna gång, där ser man.

Forumet är alltså vänstervridet, högervridet, styrt av judar och nazister samt är även rasister. Åtminstone om man ska tro de som blivit bortargumenterade av sina meningsmotsåndare och där så klart orsaken aldrig kan vara att folk inte håller med eller att man har dåliga argument, eller har svårt att hålla sig till ämnet i trådarna och får sina OT-inlägg raderade. Nej, orsaken måste istället bero på nått annat, helst utomstående faktorer som den missförstådda postaren inte kan påverka.

(FB) Är flashback en högerextrem sajt?
(FB) Är alla mods samt admins judar? Driver flashback en judisk agenda?
(FB) Varför är det så mycket sverigedemokrater på Flashback?
(FB) Flashbacks högerextrema community - hur den drar ner Flashbacks kvalité
(FB) Är fb en samlingsplats för rasister?
(FB) Är Flashback ett nazistforum trots allt?
(FB) Varför är högern överrepresenterad på Flashback?
(FB) En seriös fråga: är Moderatorer rasister här på FB?
(FB) Skulle flashbackskribenterna va vänstervinklade om höger vore det politiskt korrekta?
Senast redigerad av najas 2020-06-28 kl. 08:17.
Citera
2020-06-28, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vissa ämnen är svårare än andra att moderera. Som moderator har du skyldighet att vara politisk neutral när du modererar. Om någon agerat tvivelaktigt, så finns möjligheten att lyfta frågan med övriga moderatorer i det aktuella forumet. Om detta inte ger något resultat, så kan du senare även uppmärksamma problemet med en tråd här på forumet.

Syftet med denna transparens är att öka kvaliteten, och minska möjligheterna till missbruk. Vissa hävdar att Flashback är ett tillhåll för rasister. Andra att vi är vänster, och att vi har för låg tolerans kring samma innehåll. Det faktum att båda sidor är välkomna i debatten är rätt unikt. Att vissa därför ibland anser att deras antagonister favoriseras i debatten är - mot denna bakgrund - nog tyvärr oundvikligt.

admin

Jag tycker det är bra att ni har denna ståndpunkt. Tanken är som jag anser att de olika sidorna bör kunna samtala med varandra och sedan kunna försöka ta del av andras åsikter. Lyckas man inte bli övertyg i argumenten, så kan man själv vara ännu mer säker på att man har rätt uppfattning dvs. om man verkligen försöker lyssna och ta till sig vad andra säger. Att det däremot fungerar lite sådär på forumet kan man inte skylla på moderingen.
Jag tycker rent generellt att vänstern har blivit mer aggressiva och tar mer mark överallt, men att det liksom verkar ha blivit mer legitimt att man ger dem mer utrymme. Att folk tycker vänstern har rätt överlag håller jag inte med om, utan det finns mer en tyst rädsla över att inte själv bli stämplad för rasist, så fort man inte håller med dem. Finns andra forum som är långt värre vad det gäller just vänsterinfiltration, där det inte ska mycket till innan rassekortet åker upp och man åker ut. Med följd att det blir ännu mer vänster likriktat.
Citera
2020-06-28, 08:39
Medlem
scoremaxs avatar
[quote=Drullknull|72088610]

Citat:
Flashback måste kasta av sig sitt ensidiga stöd för en viss politisk grupp
Hur stöttar FB en viss grupp och hur skulle detta eventuella stöd "kastas av"?

Citat:
öppnas upp för alla,

Vem hindras idag?
Här finns väl verkligen alla inriktningar?

Citat:
modereringen göras opolitisk och saklig.
Är väl också redan rådande?
Citera
2020-06-28, 09:18
Medlem
Byzantinsks avatar
Toleransen för nästan ofattbart absurda inlägg från både höger och vänsterkanten är så obegränsad den kan vara på Flashback. Jag skulle säga att varje gång någon klagar på att de fått inlägg raderade av politiska orsaker är det helt uppenbart för utomstående vad modereringen beror på, och det är aldrig politik.

Det vanligaste är någon som antingen på grund av autism eller av uppenbara trollorsaker skrivit något som är off-topic och stötande i en tråd som annars hade varit intressant, som sedan gnäller. Finns det ens ett exempel på ett korrekt formulerat, on topic inlägg om invandring, judar eller kvinnors egenskaper som blivit raderat? Problemet här är snarare att diskussionerna, trots det förmånliga formatet, oftast bara består av antingen ryggdunkningar eller personangrepp och -ist-anklagelser. Det är inte ett flashbackproblem, utan ett internetproblem.
Citera
2020-06-28, 11:37
Medlem
Modereringen är ju sjukt dålig på FB, ofattbart hur man kan hitta så dåliga moderatorer som dessutom inte är ett dugg politisk neutrala. Nej, det är dags för admin att städa upp i sina led!
Citera
2020-06-28, 13:23
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byzantinsk
Toleransen för nästan ofattbart absurda inlägg från både höger och vänsterkanten är så obegränsad den kan vara på Flashback. Jag skulle säga att varje gång någon klagar på att de fått inlägg raderade av politiska orsaker är det helt uppenbart för utomstående vad modereringen beror på, och det är aldrig politik.

Det vanligaste är någon som antingen på grund av autism eller av uppenbara trollorsaker skrivit något som är off-topic och stötande i en tråd som annars hade varit intressant, som sedan gnäller. Finns det ens ett exempel på ett korrekt formulerat, on topic inlägg om invandring, judar eller kvinnors egenskaper som blivit raderat? Problemet här är snarare att diskussionerna, trots det förmånliga formatet, oftast bara består av antingen ryggdunkningar eller personangrepp och -ist-anklagelser. Det är inte ett flashbackproblem, utan ett internetproblem.

Det har hänt. Bland annat av mig. Är det uppenbart fel av mig så tar jag bort raderingen. Om inte annat får jag kollegorna på mig.
Citera
2020-06-28, 13:31
Medlem
JBernards avatar
Det är mer vänster idag än för några år sedan, intressant fenomen.
Citera
2020-07-31, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutGreger
Kan vi få se några exempel eller ska vi nöja oss med ett lösryckt påstående?

Vänster vurmarna har Klimattråden, Trump hatarna, samt invandringsvurmare gemensamt. Så dom är rätt så många.
Citera
2020-07-31, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Vänster vurmarna har Klimattråden, Trump hatarna, samt invandringsvurmare gemensamt. Så dom är rätt så många.

Vad är det för vänster med att anse att Trump är idiot för då?
Citera
2020-07-31, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Vad är det för vänster med att anse att Trump är idiot för då?

En total hetsjakt, tydligen så har vi inga egna problem eller andra nyheter av intresse för den delen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in