2013-12-23, 16:48
Medlem
Thinkingagains avatar
Flashback har extremt många användare som diskuterar en mängd olika saker inom olika områden, men ser man på vilka forum som besöks mest och vilka som har flest aktuella ämnen hamnar Aktuella Brott och Kriminalfall, Censur & Yttrandefrihet och Integration och Invandring i toppen (tillsammans med några andra). Det är här som högerextrema, allt ifrån SD:are till renodlade nazister sprider sitt hat och skapar sig inbillningen att de med samma åsikter som de själva är fler än vad de faktiskt är, eftersom alla likasinnade samlas här.

En del av dessa är intellektuella och det går att föra en vettig diskussion med. De flesta drar dock deduktiva slutsatser utifrån felaktiga premisser då de är alldeles för obildade för att föra en politisk debatt på en tillräcklig nivå, och de fylls med hat och argument som går ihop med deras känslor. Detta drar givetvis ned kvalitén på Flashback som ett community, och det börjar alltmer likna kommentarflödet på avpixlat. Tyvärr tror jag detta är omöjligt att förhindra, eftersom man ger alla lika stora chanser att yttra sig med möjligheten att vara anonym.

Det är på Flashback de gömmer sig och klagar, det här är det närmaste många vågar komma till den absoluta verkliga debatten. Många vågar kanske inte stå för sina åsikter och hittar likasinnade bakom skärmen. Jag vet att det låter som en klyscha, och anonymiteten kanske inte helt står i fokus till varför de söker sig hit, men det är helt klart en del av det.

Jag vet att man bara kan titta åt andra hållet för denna lågintellektuella högerextremism och rasism på forumet. Jag vill dock påstå att ju större det växer sig, desto mer drar det ner den allmänna diskussionsnivån på hela Flashback med känsloargument och andra låga påhopp för att vinna en debatt, eftersom de blir allt aktivare och söker sig till andra forum samtidigt på hemsidan. Håller ni med mig?

Samtidigt vill jag också påstå att de har förmågan att växa sig starkare här. De lär sig av varandra och hittar argument, samtidigt som de hetsar varandra fulla med hat. Detta är givetvis också en sida, kanske borde Hets mot folkgruppslagen bli striktare på FB? Har sett mängder med hatfulla kommentarer där användarna gång på gång smutskastar andra människor för deras etnicitet o.s.v. utan några som helst påföljder.

Jag vet inte riktigt var jag vill komma med det här, vill mest se om folk håller med mig.
Citera
2013-12-23, 16:50
Medlem
Idioter finns det gott om, i alla läger. Ignorera dem du inte tycker är värd att lägga tid på istället för att skapa gnälltrådar om din intellektuella överlägsenhet.
Citera
2013-12-23, 16:53
Medlem
Min erfarenhet är att merparten av känsloargumenten på det här forumet kommer från vänsterhåll - särskilt "revolutionärer" och "progressiva" brukar hålla en extremt låg nivå. I stället för att argumentera med dem bör man parodiera dem.
Citera
2013-12-23, 17:02
Medlem
De riktiga nazisterna och de riktigt högerextrema går inte att hittas på internet.

En sak till: ingen på internet är anonyma. Och det vet alla utbildade människor.

Hela Flashback kan tex vara en organisation startad av SÄPO eller MUST.....om jag hade varit säkerhetschef i landet....så hade jag startat "alternativa forum" i kubik.
Senast redigerad av AsellusBorealis 2013-12-23 kl. 17:07.
Citera
2013-12-23, 17:15
Medlem
Skuggvarelses avatar
Flashback utan oss dödsknarkarnazister finns redan och den sajten kallas Familjeliv.se.
Citera
2013-12-23, 17:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Jösses lipandet har inga gränser. Man söker medhåll för sitt pinsamma gnällande om andra åsikter.
Jag tror att just forumet är till för alla olika åsikterna så man kanske har missat poängen helt med forumet. Man kan nog klaga på mycket och anse att vissa saker drar ner forumet, men frågan är om inte lipandet är värst. Ett sånt satans gnällande det är om dessa högerextrema åsikter.

Lägger någon av en svart fis, så skriker man rasist. Men snälla sluta gnäll.
Citera
2013-12-23, 17:18
Medlem
gato12s avatar
Är rätt övertygad om att den "armada" av högerpopulister som förorenar forumet består av cirka fem användare med tio konton var och som dygnet runt sitter och författar hatfyllda och paranoida inlägg utan någon slags kontakt med verkligheten, i mörklagda rum i sina föräldrars källare.
Citera
2013-12-23, 17:21
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jösses lipandet har inga gränser. Man söker medhåll för sitt pinsamma gnällande om andra åsikter.
Jag tror att just forumet är till för alla olika åsikterna så man kanske har missat poängen helt med forumet. Man kan nog klaga på mycket och anse att vissa saker drar ner forumet, men frågan är om inte lipandet är värst. Ett sånt satans gnällande det är om dessa högerextrema åsikter.

Är det inte då de högerextrema som gnäller högljuddast? Det är ju det som är min poäng, att deras gnällande ackumuleras på FB. Här får de tillfälle att få utlopp för det gnäll och ilska de bär på inom Sig, precis som du gör nu.
Citera
2013-12-23, 17:24
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashwound
Idioter finns det gott om, i alla läger. Ignorera dem du inte tycker är värd att lägga tid på istället för att skapa gnälltrådar om din intellektuella överlägsenhet.
Du har helt rätt. Jag vill dock inte på något sätt statuera en överlägsenhet, tvärtom vill jag se ett större flöde av olika åsikter från människor som debatterar på en mer värdig nivå, som jag påpekar att de faktiskt finns inom även dessa politiska läger.
Citera
2013-12-23, 17:24
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
Är det inte då de högerextrema som gnäller högljuddast? Det är ju det som är min poäng, att deras gnällande ackumuleras på FB. Här får de tillfälle att få utlopp för det gnäll och ilska de bär på inom Sig, precis som du gör nu.

Skitprat! Forumet ska rymma alla åsikter, men för din vetskap ser jag mer av gnället om just rasister.
Rasistsnacket har tagit över en annars bra debatt och man kan inte ens sortera vad som anses vara rasism och inte. Kritiker tex måste få finnas utan att rassestämpeln kommer. Oavsett så tror jag dom får lov att ha sina åsikter här. Så varför du tar upp ämnet är ju totalt obegripligt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-23 kl. 17:27.
Citera
2013-12-23, 17:26
Medlem
OneUps avatar
Det jag stör mig mest på är att de få gångerna jag är inne på forumet Brott så ska det genast tramsas om förövares hudfärg och nationalitet, självklart enbart från högertöntar. Trådar som skulle kunna vara intressanta solkas ned av rena spekulationer som får alldeles för stort utrymme.
Citera
2013-12-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Då ska vi se....du tycker det är ok att NSA kartlägger vad du tycker och anser om olika ting.....i syfte att de skall arrestera dig om 20 år.....?

Som sagt....det är naiva kvinnor som bestämmer i staten Sverige..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in