2008-09-27, 02:11
Medlem
Jag har själv aldrig testat DMT, men jag blev sjukt sugen efter att ha sett en film där Joe Rogan beskriver den. Jag ser inte mig själv som en spirituell människa och har aldrig trott på liv efter döden och reinkanation. Men efter att ha läst en del så låter detta mycket mer verkligt än någon annan förklaring på vad som verkligen händer när man dör

Här är länken föressten
http://www.youtube.com/watch?v=grcqs9cDuN8
Citera
2008-09-28, 16:23
Medlem
Hoffa_Selassis avatar
Skulle det vara en dålig ide att prova det om man aldrig tagit något liknande alls utan bara rökt cb å slängt lite stilnoct?
Citera
2008-09-28, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hoffa_Selassi
Skulle det vara en dålig ide att prova det om man aldrig tagit något liknande alls utan bara rökt cb å slängt lite stilnoct?

Nej, men det kommer vara en upplevelse du aldrig kunde tänka dig.
Citera
2008-09-29, 13:52
Medlem
Shine_s avatar
Hur förbereder man sig bäst på en DMT tripp, är det någon som kan rekommendera setting, om man skall vara ensam eller inte osv? Rum utan saker eller med många ting?
Jag har heller inte fått något bra grepp om bästa rökmetod, är det någon som ingående och tydligt kan beskriva ett effektivt rökdon? Vet att det finns beskrivningar tidigare i tråden men jag förstår inte riktigt alla detaljer.
Citera
2008-09-29, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Hur förbereder man sig bäst på en DMT tripp, är det någon som kan rekommendera setting, om man skall vara ensam eller inte osv? Rum utan saker eller med många ting?
Jag har heller inte fått något bra grepp om bästa rökmetod, är det någon som ingående och tydligt kan beskriva ett effektivt rökdon? Vet att det finns beskrivningar tidigare i tråden men jag förstår inte riktigt alla detaljer.

Ensam eller inte spelar ingen roll. Sitt i sängen, använd vaporizer och ha mörk belysning sen bara sluter du ögonen och åker iväg.
Citera
2008-09-29, 18:35
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erille
Ensam eller inte spelar ingen roll. Sitt i sängen, använd vaporizer och ha mörk belysning sen bara sluter du ögonen och åker iväg.
Om jag inte har tillgång till vaporizer?
Citera
2008-09-29, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erille

En annan sak som är viktig är att direkt lägga ifrån sig rök-donet när du tagit 3 djupa bloss, så det inte åker med ner i sängen sedan (man far iväg rätt fint i 10 minuter beroende på dos)

Bästa är om man sitter på en madrass på golvet, då sliper man riskera att falla handlöst med näsan i golvet ifrån sängen.

//Kristall
Citera
2008-09-29, 19:20
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristall
En annan sak som är viktig är att direkt lägga ifrån sig rök-donet när du tagit 3 djupa bloss, så det inte åker med ner i sängen sedan (man far iväg rätt fint i 10 minuter beroende på dos)

Bästa är om man sitter på en madrass på golvet, då sliper man riskera att falla handlöst med näsan i golvet ifrån sängen.

//Kristall

Värt att tänka på faktiskt helt klart. Jag hade faktiskt tänkt ha med en vän just för sådana praktiska saker som att ta hand om rökdonet när jag försvinner in i dmtdimensionen. Men åter till rökdon, hjälp mig nu, hur gör jag ett rökredskap där jag får ut det mesta av Dmt:t?
Citera
2008-09-29, 19:22
Bannlyst
Citat:
Om jag inte har tillgång till vaporizer?

Det går bra i bong och pipa också, men vaporizer är optimalt.
Citera
2008-09-29, 19:48
Bannlyst
Citat:
Värt att tänka på faktiskt helt klart. Jag hade faktiskt tänkt ha med en vän just för sådana praktiska saker som att ta hand om rökdonet när jag försvinner in i dmtdimensionen. Men åter till rökdon, hjälp mig nu, hur gör jag ett rökredskap där jag får ut det mesta av Dmt:t?

Varför inte bara köpa en vaporizer istället? Om du vill lära dig att bygga olika rökdon så rekommenderar jag att du kollar in ”bongoland”

//Kristall

Edit länkar så blir det lättare att hitta http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/bongoland/index.php

http://marijuanavaporizer.com/vapir-one-vaporizer.html
Senast redigerad av Kristall 2008-09-29 kl. 20:00.
Citera
2008-09-29, 23:50
Medlem
"Riktig" vaporizer känns onödigt. Jag ska försöka beskriva hur du bygger foliepipan, det är mycket enkelt och fungerar utmärkt: Ta en remsa aluminiumfolie och vira den hårt runt en penna några varv så att du har en cylinder av folie. Ta en ny, ganska liten kvadratisk bit av aluminiumfolie. Håll ut tummen på ena handen, placera tumspetsen i mitten av den kvadratiska foliebiten och pressa foliet runt tummen med andra handen. Nu har du alltså en penna klädd med folie, samt en annan foliebit som vi kan kalla kopp (alltså en liten "behållare" som är sluten åt alla håll utom ett). Häll ner DMT:t i koppdelen. Stoppa sedan ner pennan med folie runt sig ner i koppen. Pressa koppens "väggar" så hårt du kan mot pennan. Ta ut pennan ur foliepackningen. Nu har du alltså en cylinder av folie bestående av två sammansatta delar, du har endast ett hål, och på bottnen ligger din DMT.

Nu är din pipa klar att rökas. Ha en polare till hands som kan hjälpa dig sedan. Kom överens om en signal med handen (tummen upp funkar bra ) för att signalera att dina lungor är fyllda. Polaren håller nu pipan som du har i munnen, samtidigt som han eldar på pipans botten som om han rostade en cigg (d v s håll tändaren i rörelse). Du som ska röka börjar långsamt långsamt inhalera. När du känner den karaktäristiska DMT-smaken (du kommer fatta vad jag menar när du känner smaken) fortsätt andas in fast tyngre och snabbare tills dina lungor är fyllda. Signalera till polaren att dina lungor är fyllda så att han slutar elda för tillfället. Håll inne röken i typ 10 sekunder eller nåt (spelar inte så stor roll). Andast ut, och upprepa genast processen. Efter andra blosset börjar det oftast hända saker. Man börjar känna sig lite yr och något är helt klart på gång. Det kan vara svårt att fortsätta röka, därför ska polaren trycka upp pipan i munnen på dig, fortsätta elda så att du får i dig ytterligare ett fett bloss som du håller inne så gott du kan. Följ varelserna som uppstår, bokstavligen be dem visa dig mer och du kommer garanterat bli nöjd!
Senast redigerad av Word! 2008-09-29 kl. 23:53.
Citera
2008-09-30, 12:52
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Word!
...Följ varelserna som uppstår, bokstavligen be dem visa dig mer och du kommer garanterat bli nöjd!

Tack för pipinstruktionen och övriga råd, mycket användbart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in