2008-09-14, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chaco Substral
Menar du en gräs-vaporizer? En glaspipa, crack/methpipa går att använda som en enkel vaporizer, att göra en av en glödlampa är väl det vanligaste. Det funkar. En bra grej med glödlampspipan är att om man bryter igenom innan allt i pipan är upprökt, kommer resten att stanna där i och bilda kristaller när det svalnat, så man behöver inte vara noga med exakt dos. Bara att slänga i en liten hög och värma på.

När jag rökte DMT ur "vaporizer" tog jag en 0,5-liters petflaska, brände två hål (det nedre för choke), och kopplade det övre till ett rör som slutade i en tom glödlampa, och hällde DMT:n i glödlampan. Tätade allt väldigt omsorgsfullt, men detta fungerade inget vidare. De andra gångerna jag har rökt använde jag mig av en enkel aluminiumfoliepipa vilket gav bra effekt:

Vira några varv aluminiumfolie runt en penna, dra sedan ut pennan så att du har ett rör. Knåda sedan ihop en "kopp" av en annan bit aluminiumfolie som du häller DMT:n i, och fäst koppen så tight som möjligt på rördelen. Börja elda under koppen lite som när du rostar en cigg (alltså "fram och tillbaka") samtidigt som du börjar andas in väldigt lätt. När du känner att det börjar komma ner rök i lungorna fortsätter du andas tyngre, tills du inte kan få in mer rök, varpå du håller inne det i kanske 15-20 sekunder och upprepar processen.
Citera
2008-09-15, 14:33
Medlem
Illuzionzs avatar
Har läst att det går bra i bong att röka dmt. Och vaporizer såklart men det borde funka bra i pipa också va? Får man samma effekt isf?
Citera
2008-09-16, 23:24
Medlem
OrigoDNEs avatar
"This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill - the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill - you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
Om du prövar DMT förstår du vad det citatet handlar om... Hehe. Och DMT är INTE en partydrog! Tänk efter innan du prövar.
Citera
2008-09-17, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Har läst att det går bra i bong att röka dmt. Och vaporizer såklart men det borde funka bra i pipa också va? Får man samma effekt isf?

Självklart får man samma effekt (alternativt ingen effekt om man gör fel) oavsett rökverktyg. Pipa låter som en dum idé, förmodligen kommer du slösa bort det mesta. Bygg en foliepipa.
Citera
2008-09-17, 16:29
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Word!
Självklart får man samma effekt (alternativt ingen effekt om man gör fel) oavsett rökverktyg. Pipa låter som en dum idé, förmodligen kommer du slösa bort det mesta. Bygg en foliepipa.

Hmm okej hur gör man en sån? Och varför är den bättre?
Bong har jag men den är lite trasig.. går väl iofs att använda tejp.
Men du rekommenderar bong framför pipa iaf?
Citera
2008-09-17, 20:22
Medlem
hoogaboogas avatar
Som sagt, skippa både pipa och bong.
Det finns ingen anledning att elda direkt på DMT då det övergår till rök vid rätt låg temperatur.
Se mitt förra inlägg för den garanterat mest effektiva rökmetoden.
Citera
2008-09-17, 20:58
Medlem
Chaco Substrals avatar
Jag tror fortfarande glödlampa är det effektivaste sättet att röka på. Apenkelt att göra, apenkelt att använda och det finns nästan ingen möjlighet för röken att hamna nån annanstans än i dina lungor. Det ryms mindre rök i en glödlampa än i en petflaska, men det är ju inte nödvändigtvis en nackdel. Bättre att nå "dit" med fyra bloss än två, för mycket rök på en gång skulle få en ovan rökare att hosta ut röken, den är ju inte så "smooth".
Citera
2008-09-17, 21:51
Medlem
Citat:
Hmm okej hur gör man en sån?

Se upp, och du skall finna.

Citat:
Och varför är den bättre?

För att röken i en vanlig pipa kan flyga iväg.

Citat:
Bong har jag men den är lite trasig.. går väl iofs att använda tejp.
Men du rekommenderar bong framför pipa iaf?

Jag rekommenderar som sagt en foliepipa. DMT är dyrbart, skulle aldrig igen låta något så värdefullt gå upp i rök som inte garanterat hamnar i mina lungor.
Citera
2008-09-18, 09:05
Medlem
Illuzionzs avatar
Har kollat upp lite om folie pipor. Sökte på google men den verkar ju fungera som en vanlig pipa? Ser ju till och med ut som det, bara att den är hemmagjord och utav folie.

Eller finns det flera olika sätt att göra en sån på?
Ursäkta om det verkar dumt men hittade inget som jag blev klokare på iaf.
Citera
2008-09-18, 15:07
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Har kollat upp lite om folie pipor. Sökte på google men den verkar ju fungera som en vanlig pipa? Ser ju till och med ut som det, bara att den är hemmagjord och utav folie.

Eller finns det flera olika sätt att göra en sån på?
Ursäkta om det verkar dumt men hittade inget som jag blev klokare på iaf.

Han menar en sluten foliepipa där man eldar på utsidan av foliet medans man suger in röken. Eftersom pipan är sluten runt "röret" har röken bara en väg att ta dvs in i munnen.

Kan för övrigt bara instämma med att en sån här pipa är mycket effektiv att röka dmt med.
Citera
2008-09-18, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Han menar en sluten foliepipa där man eldar på utsidan av foliet medans man suger in röken. Eftersom pipan är sluten runt "röret" har röken bara en väg att ta dvs in i munnen.

Kan för övrigt bara instämma med att en sån här pipa är mycket effektiv att röka dmt med.

Tack för ditt förtydligande, insåg såhär i efterhand att min beskrivning av foliepipans konstruktion var lite knapphändig.
Citera
2008-09-27, 01:55
Bannlyst
Rökte DMT förra helgen.
Fick 0.5g för 100 kr (billigt som fan) och ärlig talat var det nog bland det bästa jag har tagit i mitt liv.
Känns som en redig svamptripp på 10 - 15g torkade cubbar. Grejen e bara att det kommer så jävla snabbt. Jag tog ett blåss och höll in röken i kanske högst 20 sekunder innan jag var totaltrippad. Lite synd att det går ner så snabbt men det e ett plus att man inte får tolerans som på andra psykadelika. Det är bara att ta ett nytt blåss, så är man där igen. =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in