Citat:
Ursprungligen postat av Chaco Substral
Menar du en gräs-vaporizer? En glaspipa, crack/methpipa går att använda som en enkel vaporizer, att göra en av en glödlampa är väl det vanligaste. Det funkar. En bra grej med glödlampspipan är att om man bryter igenom innan allt i pipan är upprökt, kommer resten att stanna där i och bilda kristaller när det svalnat, så man behöver inte vara noga med exakt dos. Bara att slänga i en liten hög och värma på.
När jag rökte DMT ur "vaporizer" tog jag en 0,5-liters petflaska, brände två hål (det nedre för choke), och kopplade det övre till ett rör som slutade i en tom glödlampa, och hällde DMT:n i glödlampan. Tätade allt väldigt omsorgsfullt, men detta fungerade inget vidare. De andra gångerna jag har rökt använde jag mig av en enkel aluminiumfoliepipa vilket gav bra effekt:
Vira några varv aluminiumfolie runt en penna, dra sedan ut pennan så att du har ett rör. Knåda sedan ihop en "kopp" av en annan bit aluminiumfolie som du häller DMT:n i, och fäst koppen så tight som möjligt på rördelen. Börja elda under koppen lite som när du rostar en cigg (alltså "fram och tillbaka") samtidigt som du börjar andas in väldigt lätt. När du känner att det börjar komma ner rök i lungorna fortsätter du andas tyngre, tills du inte kan få in mer rök, varpå du håller inne det i kanske 15-20 sekunder och upprepar processen.