2010-11-30, 18:14
Medlem
Färgienhinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Nu kan jag mista mig, men min åsikt är att röda är inge bra att ha ö.h.t. Faktum är att kristallerna bör helst vara färglösa/vita, men de blir oftast gula/orangea, vilket dock är helt okej. Fast är de bruna/röda så har de sämre kvalité.

Och tar du större doser så ska du se att det händer lite mer. Känslan av att det kunde ha varit intensivare kommer inte återfinna sig då.

Jag tog stora doser, dock så hade jag fel teknik då jag rökte, var på festival och hade inte rätt tools men rökte från min changa pipa med lite aska och några kvistar av något slag som tydligen boostade och det funkade ju helt okej.
Som jag har förstått det ska man vaporisera skiten, ska röka mer noga vid nästa tillfälle.

För övrigt tycker jag att det är rätt kul att Joe Rogan har tattuerat in DMT molekylen på armen!
Citera
2010-12-01, 19:09
Medlem
aircaps avatar
Provade att göra en beställning på 100herb men känns lite som att den sidan är seg.

Så om det är nån vänlig själv som kan pm:ā mig en bra/snabb sida som säljer mimosa pulver/bark
Tack på förhand
Citera
2010-12-02, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aircap
Provade att göra en beställning på 100herb men känns lite som att den sidan är seg.

Så om det är nån vänlig själv som kan pm:ā mig en bra/snabb sida som säljer mimosa pulver/bark
Tack på förhand
Varför så jävla brottom?
Jag skulle nästa avråda dig ifrån att ta DMT endast utifrån det där inlägget.
Citera
2010-12-02, 09:13
Medlem
aircaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Varför så jävla brottom?
Jag skulle nästa avråda dig ifrån att ta DMT endast utifrån det där inlägget.

Gå o lägg dig, finns ingenting som pekar på att jag ska dunka i mig Dmt så snabbt som möjligt. När jag menar snabb sida så menar jag en sida som är seriös nog och tar beställningarna direkt. Finns väl ingen som tycker det är kul att ligga ute med pengar till skumma sidor.

Sen är det så att jag tänker exprementera med det när jag får hem det. Så det dröjer ialf en månad eller så innan jag har nåt Dmt. Så lägg ner att vara så otrevlig.
Citera
2010-12-02, 12:32
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Gå o lägg dig, finns ingenting som pekar på att jag ska dunka i mig Dmt så snabbt som möjligt. När jag menar snabb sida så menar jag en sida som är seriös nog och tar beställningarna direkt. Finns väl ingen som tycker det är kul att ligga ute med pengar till skumma sidor.

Sen är det så att jag tänker exprementera med det när jag får hem det. Så det dröjer ialf en månad eller så innan jag har nåt Dmt. Så lägg ner att vara så otrevlig.

Äsh sluta vara så präktig nu, klart du ska knarka.
Citera
2010-12-02, 13:58
Bannlyst
Citat:

Eftersom du redan har gjort en beställning så ligger du redan ute med pengar, så varför ligga ute med ännu mera pengar bara för (kanske) att skynda på det hela?
Var nånstans var jag otrevlig i mitt förra inlägg? Det kan ju knappast ha vart mitt bruk av ordet "jävla", för jag svär fan (pun intended) i var och varannat inlägg. Skyller på far min.
Eller tog du min avrådan till dig ifrån att använda DMT som ett personligt påhopp? Jag skrev uttryckligen att jag utgick ifrån endast det där inlägget.
Citera
2010-12-02, 15:42
Medlem
aircaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Eftersom du redan har gjort en beställning så ligger du redan ute med pengar, så varför ligga ute med ännu mera pengar bara för (kanske) att skynda på det hela?
Var nånstans var jag otrevlig i mitt förra inlägg? Det kan ju knappast ha vart mitt bruk av ordet "jävla", för jag svär fan (pun intended) i var och varannat inlägg. Skyller på far min.
Eller tog du min avrådan till dig ifrån att använda DMT som ett personligt påhopp? Jag skrev uttryckligen att jag utgick ifrån endast det där inlägget.

Gör om gör rätt. Var ute efter en sida som är seriös och snabb. En sida som tar emot beställningen och tar hand om den på ett PRO sätt. Ex där man får "confirmed" "shipped" uppdateringar osv. Antar att jag är ett "vill veta vad som händer" freak.

Fick intryck av att du var otrevlig. Men var du inte det så fine. Men att gå in med en åsikt om att jag inte ska använda DMT pga ett enda inlägg, som egentligen i detta fall inte handla om DMT i sig. Utan om mimosa och leverans på den. Sen har du ju ingen aning om hur jag är psykiskt/fysiskt, vad jag brukat, vilken erfarenhet jag har och vad jag uppskattar inom trip världen. Så det var en korkad kommentar enligt mitt tycke.

Nog om detta. Tack till er som skickat!
Citera
2010-12-02, 20:33
Bannlyst
Citat:
Gör om gör rätt. Var ute efter en sida som är seriös och snabb. En sida som tar emot beställningen och tar hand om den på ett PRO sätt. Ex där man får "confirmed" "shipped" uppdateringar osv. Antar att jag är ett "vill veta vad som händer" freak.

Fick intryck av att du var otrevlig. Men var du inte det så fine. Men att gå in med en åsikt om att jag inte ska använda DMT pga ett enda inlägg, som egentligen i detta fall inte handla om DMT i sig. Utan om mimosa och leverans på den. Sen har du ju ingen aning om hur jag är psykiskt/fysiskt, vad jag brukat, vilken erfarenhet jag har och vad jag uppskattar inom trip världen. Så det var en korkad kommentar enligt mitt tycke.
"Gör om för rätt"? Vart har jag gjort fel nånstans?
Det är du som ber om en sida efter att du lagt en beställning på en annan. Sedan gnäller du på leveranstiderna och frågar efter en annan sida som leverar snabbare. Hur kan man låta bli att få intrycket att du har överdrivet brottom utifrån dom uppgifterna?
Om du nu inte har så brottom som du påstår så vad spelar då leveranstiden för roll?
Jag har ingen koll på sidan, men jag antar att du kollade upp att den var grön innan du beställde (vilket jag kanske gör fel i att anta), så då får du gott vänta nån vecka extra eller vad det kan tänkas ta. Som man bäddar får man ligga.

Citat:
Nog om detta. Tack till er som skickat!
Alright.
Citera
2010-12-03, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serdumånen
Du kan ha rätt, men det kan även vara detta -> https://www.dmt-nexus.com/forum/Default.aspx?g=posts&t=1115
Ah där ser man, man lär sig något nytt ibland.
Citera
2010-12-03, 21:18
Medlem
Cathariasiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serdumånen
Ja det är verkligen en underlig känsla när man stöter på andra livsformer, jag upplever det väldigt ofta att man byter information med varandra. Fast känslan är oftast att man själv är väldigt underlägsen i kunskap. Feminina alver som tar handen i pannan på dig så det känns som de pumpar in bilder och känslor. Både på riktigt höga doser svamp och DMT brukar känslan av att de pumpar in DNA-strängar i mig som ger mig en liten inblick och förståelse för storheten.

I Timothy Learys psykologiska system är den där typen av beskrivningar stereotypa för upplevelser av den neurogenetiska (sjätte) medvetandekretsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Prometheus Rising, av Robert Anton Wilson
Circuit VI neurogenetic consciousness allows you to "converse" with the evolutionary architect who designed your body—and billions and billions of others since the dawn of life around 3-4 million years ago.

This "architect" is the greatest designer on this planet, as Bucky Fuller has often commented. No human architect has yet equaled Her efficiency or Her esthetics in such routine products as roses, eggs, insect colonies, fish etc.

She (or He) can be personified in modern terms as Mother DNA or Father Nucleic Acid. The Rationalist immediately objects that such personification, however inescapable it is to all who have encountered the Architect directly on this circuit, is illegitimate, because She or He is unconscious. The rebuttal, given by all Circuit VI adepts in all cultures and all ages, is that She or He is not unconscious but intoxicated, and it is a divine intoxication.

Less poetically, whether we "humanize" this "architect" into a Big Momma or Big Daddy, or "animalize" it into a jackal- headed being like the Egyptian, or "insectualize " it into a divine Preying Mantis like one African tribe, or "spiritualize" it into something totally abstract like Hindus and Christian Scientists, we are only depicting one cross-section of this 3-4 billion-year- old Being. When we "moleculize" it as DNA we are also only seeing one cross-section—the most useful cross-section for scientific analysis.

That is all that needs to be said, or should be said, for the "scientific materialist" chemicalization of the biosphere, and it is no contradiction of direct experience of the Being itself via Circuit VI yogas, biological or chemical. Indeed, the direct experience undoubtedly can and has helped many scientists get a wider, more holistic view of what is going on in evolution, which they have brought down to Circuit III in better linguistic models. Teilhard de Chardin is one, but not the only, example of a scientist whose evolutionary model has been improved by such direct Circuit VI experience.

Jag har själv haft liknande upplevelser på höga doser av diverse hallucinogener - Snabbspolningar av hela evolutionsprocessen, upplevelser av livet som enskilda celler i min kropp, kontakt med gudinnefigurer, och så vidare.

Tydligen finns vissa återkommande gestalter och arketyper som befolkar den här genetiska rymden. Jag tror att man, om man gör lite efterforskningar, kommer att upptäcka att alla observerar samma urval av varelser.

Läser man tripprapporter på DMT så är det ibland kusligt hur mycket beskrivningarna av både omgivningen och entiteterna som återkommer från person till person.

Buddhafigurer i meditationsställning är återkommande. Även insektsliknande varelser som DMT-nexus-folket har döpt till "mantids" återfinns av trippare efter trippare. McKennas maskinälvor, olika typer av modersgudinnor, kattlika varelser, och stora fraktal-sfärer återkommer gång på gång på gång i trippbeskrivningarna.

Jag misstänker att det här faktiskt handlar om en intern, men ändå objektivt existerande rymd, som vi alla delar genom det genetiska material vi har gemensamt. Det går inte att bevisa det här utrymmets existens, men när flera människor oberoende av varandra, under långa tidsperioder observerar samma sak, så brukar det finnas någon typ av sanning i det. Eftersom det nu är möjligt att med hjälp av hallucinogena droger framkalla de här existensplanen på kommando, så är det dessutom i teorin möjligt att göra kliniska studier och kontrollerade experiment på sådana här trancendentala fenomen.

Carl Jung kallar det för "det kollektiva undermedvetna". Leary benämner det som "neurogenetiskt medvetande". Hinduerna kallar det för "Atman". Namnen varierar, men uppenbarligen finns det ett det att namnge. DMT verkar vara en tämligen enkel direktväg dit.
Citera
2010-12-06, 10:34
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cathariasis
I Timothy Learys psykologiska system är den där typen av beskrivningar stereotypa för upplevelser av den neurogenetiska (sjätte) medvetandekretsen.

Jag har själv haft liknande upplevelser på höga doser av diverse hallucinogener - Snabbspolningar av hela evolutionsprocessen, upplevelser av livet som enskilda celler i min kropp, kontakt med gudinnefigurer, och så vidare.

Tydligen finns vissa återkommande gestalter och arketyper som befolkar den här genetiska rymden. Jag tror att man, om man gör lite efterforskningar, kommer att upptäcka att alla observerar samma urval av varelser.

Läser man tripprapporter på DMT så är det ibland kusligt hur mycket beskrivningarna av både omgivningen och entiteterna som återkommer från person till person.

Buddhafigurer i meditationsställning är återkommande. Även insektsliknande varelser som DMT-nexus-folket har döpt till "mantids" återfinns av trippare efter trippare. McKennas maskinälvor, olika typer av modersgudinnor, kattlika varelser, och stora fraktal-sfärer återkommer gång på gång på gång i trippbeskrivningarna.

Jag misstänker att det här faktiskt handlar om en intern, men ändå objektivt existerande rymd, som vi alla delar genom det genetiska material vi har gemensamt. Det går inte att bevisa det här utrymmets existens, men när flera människor oberoende av varandra, under långa tidsperioder observerar samma sak, så brukar det finnas någon typ av sanning i det. Eftersom det nu är möjligt att med hjälp av hallucinogena droger framkalla de här existensplanen på kommando, så är det dessutom i teorin möjligt att göra kliniska studier och kontrollerade experiment på sådana här trancendentala fenomen.

Carl Jung kallar det för "det kollektiva undermedvetna". Leary benämner det som "neurogenetiskt medvetande". Hinduerna kallar det för "Atman". Namnen varierar, men uppenbarligen finns det ett det att namnge. DMT verkar vara en tämligen enkel direktväg dit.

Mycket intressant. Desto mer man läser om och utforskar DMT, desto djupare blir det. Bara faktumet att det är så svårt att integrera sina upplevelser när man bryter igenom till "verkligheten" tyder på att det är något väldigt komplext som tillåter våra små hjärnor att expandera likt Big Bang.

Det som jag tycker förvirrar det hela är hur känslan är, varför det känns som det inte är i en 3-dimensionell värld på andra sidan. Det är en av anledningarna varför jag tror det är svårt att förklara vissa saker. Det finns helt enkelt ingen förklaring på vissa saker eftersom vi är fast i 3D.
Citera
2010-12-06, 15:57
Medlem
butangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Jag tror nog du definitivt underskattar konceptet breakthrough, min vän.

Min definition av breakthrough innefattar att pipan, rummet och kroppen man har byts ut på en nanosekund och man teleporterar in i en annan värld.
Lägga sig ner och blunda finns inte på tapeten, det spelar ingen som helst roll om du har ögonen öppna eller stängda för du är helt "där". Den plats vi sitter på nu existerar inte då helt enkelt.

Jag har rökt DMT 300 ggr + utan tvekan. Jag har haft 2 "breakthroughs" värda namnet.

Kul att höra att det går bra i alla fall.

Höppa höppa!
Detta var verkligen inte en breaktru, absolut inte lika intensivt som förra gången men det var också positivt för jag ville bara ha en liten mysstund för mig själv och försöka greppa själva ruset lite mer än första gången, fast på en lägre dos.

Kommer vänta ett tag tills jag känner att DMTt vill ha mig.
Om man hanterar DMTt med respekt, får man också respekt tillbaka, tycker i alla fall jag det känns som!

EDIT : tänkte bara tilläga till er som är oskuld att DMT är fan inget man röker för att bli lite "soft", man kan gå sönder mentalt om det inte hanteras med ansvar!!
Senast redigerad av butangas 2010-12-06 kl. 16:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in