2009-03-09, 09:38
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Men din gurka. När man röker DMT, inte dricka Ayahuasca, utan RÖKER DMT så är man KLAR i skallen, förstår du ?

Även om du blir kidnappad av utomjordingar och de gör experiment på dig så säger du till dig själv "Jag bor på Jorden, ja ligger i sängen och kompisen Per och Olle är bredvid mig ... detta jag ser är påverkan av DMT"

Fattar du? Jag har trippat på svamp och mitt medvetande blivit kaos och jag såg 5st utomjordingar komma ur balkongglaset och de bara glodde på mig. DÅÅÅ kan ja säga att ja tänkte "Vilka är ni? Ska ni hämta mig? Är ni här för att ta hand om mig?" och sånna tankar, men på DMT... NÄR DU RÖKER DET. Då är du LIKA normal som nu, om du nu är normal, men ja ..du vet att 2+2 är 4, du vet att du bor i Sverige, du vet att dina kompisar är där och så vidare.

Men under en svamptripp, lsdtripp, ayahuascatripp så är ditt medvetande så blåst att dina tankar blir kaos och du kan bli rädd för vad som helst..

FÖRSTÅ SKILLNADEN !!!

Din mamma rökte crack när hon väntade dig va? :´)
Citera
2009-03-09, 10:24
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Din mamma rökte crack när hon väntade dig va? :´)

När man aldrig testat något, inte vet skillnaden mellan svamp och röka DMT, då borde man inte ens vara i den här delen av forumet och leka att man kan något. Sen e frågan om man ska anmäla dig för kränkning så du blir bannad några dagar och man slipper se dig på forumet ...ska fundera på det en stund.
Citera
2009-03-09, 10:39
  #195
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
När man aldrig testat något, inte vet skillnaden mellan svamp och röka DMT, då borde man inte ens vara i den här delen av forumet och leka att man kan något. Sen e frågan om man ska anmäla dig för kränkning så du blir bannad några dagar och man slipper se dig på forumet ...ska fundera på det en stund.

Ja jag har gett upp det här forumet på grund av människor som han, man måste sitta och ha 5 diskutioner i samma tråd. En om ämnet, en till idioterna, en till de som bara vill störa etc etc.

Ursääkta min OT, men blir så förbannad på alla snorungar som förstör forumet
Citera
2009-03-09, 11:26
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
När man aldrig testat något, inte vet skillnaden mellan svamp och röka DMT, då borde man inte ens vara i den här delen av forumet och leka att man kan något. Sen e frågan om man ska anmäla dig för kränkning så du blir bannad några dagar och man slipper se dig på forumet ...ska fundera på det en stund.

Ska du anmäla mig när du var så väldigt trevlig i din reply tidigare? Ok.

Helt riktigt bör man inte uttala sig om något om man inte har kunskap om ämnet. Och om du tror att det inte går att snea på DMT och inte vill lita på min utläggning angående detta så råder jag dig att istället ta del av åtskilliga tripprapporter out there och se vad som sägs angående ämnet.
Citera
2009-03-09, 11:29
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Ja jag har gett upp det här forumet på grund av människor som han, man måste sitta och ha 5 diskutioner i samma tråd. En om ämnet, en till idioterna, en till de som bara vill störa etc etc.

Ursääkta min OT, men blir så förbannad på alla snorungar som förstör forumet

I det här fallet var det ju jag som blev påhoppad först när jag försökte förklara varför man faktiskt kan snea trots att mindfucken inte är lika instensiv på DMT som på annan psykadelia.
Citera
2009-03-09, 12:42
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Ska du anmäla mig när du var så väldigt trevlig i din reply tidigare? Ok.

Helt riktigt bör man inte uttala sig om något om man inte har kunskap om ämnet. Och om du tror att det inte går att snea på DMT och inte vill lita på min utläggning angående detta så råder jag dig att istället ta del av åtskilliga tripprapporter out there och se vad som sägs angående ämnet.


Att man kan se bisarra saker och hamna i helvetet på DMT är EN sak, men du är fortfarande dig själv. Du vet att du ligger på soffan eller sängen, DU VET DET. Vet du ens vad ordet snetripp är? Att snea är inte att se utomjordingar eller nån experimentera med dig. Snea är när du skriker och springer 100km i timmen in i skogen med tron av att din kompis är Satan själv och han springer efter dig och skriker åt dig att stanna, men ljudet som kommer låter som Satan själv ...och han vill dig inget gott.

Skillnaden mellan att bli jagad av sin kompis på svamp med tron på att han är Satan och bli t.ex jagad av utomjordingar på en DMT tripp är att du fortfarande VET att utomjordingarna ÄR DÄR p.g.a din DMT rökande, men när du blir jagad av din kompis som för dig blir Satan VET DU INTE. DU VET INTE ATT DET ÄR DIN KOMPIS. DU ÄR INTE DIG SJÄLV LÄNGRE...
Få in detta i skallen och JAAA. Jag har läst massa "dåliga" trippar på DMT, men det är inte att snea !!!
__________________
Senast redigerad av Pulse82 2009-03-09 kl. 12:46.
Citera
2009-03-09, 13:37
  #199
Medlem
trippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Ja jag har gett upp det här forumet på grund av människor som han, man måste sitta och ha 5 diskutioner i samma tråd. En om ämnet, en till idioterna, en till de som bara vill störa etc etc.

Ursääkta min OT, men blir så förbannad på alla snorungar som förstör forumet
haha det förklarar varför jag inte sett dig på ett jävla bra tag lol.
kan inte mer än att hålla med om att det är rätt jobbigt när folk inte kan respektera varandra . även om jag ibland har mina mörka stunder åxå.

men till on:t tänkte lite på 5-meo-dmt. hur stor utsträckning är det på det nu för tiden. jag tänkte eftersom det endast klassas som hälsofarlig vara så borde det vara vanligare än det faktiskt verkar vara idag. tex som mephedrone det har samma satus legalt sett men det säljs fortfarande i väldigt stor utsträckning både i och utanför Sveriges gränser.
ingen som tänkt i samma banor som jag?
Citera
2009-03-09, 13:39
  #200
Medlem
Pulse82

Snedtripp - bad trip - dålig tripp - kalla det vad du vill. Att man kan snea/må dåligt av en DMT-tripp är inget konstigt alls då det som sker ofta är mycket omtumlande och omskakande för den som intar ämnet och bryter igenom. Att du så kategoriskt vill uttala dig om andra människors upplevelser tycker jag tyder på att du saknar en grundläggande förståelse för ämnet i stort.

Man vet inget någonsin. Få det in i din skalle.
Citera
2009-03-09, 13:47
  #201
Medlem
trippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Att man kan se bisarra saker och hamna i helvetet på DMT är EN sak, men du är fortfarande dig själv. Du vet att du ligger på soffan eller sängen, DU VET DET. Vet du ens vad ordet snetripp är? Att snea är inte att se utomjordingar eller nån experimentera med dig. Snea är när du skriker och springer 100km i timmen in i skogen med tron av att din kompis är Satan själv och han springer efter dig och skriker åt dig att stanna, men ljudet som kommer låter som Satan själv ...och han vill dig inget gott.

Skillnaden mellan att bli jagad av sin kompis på svamp med tron på att han är Satan och bli t.ex jagad av utomjordingar på en DMT tripp är att du fortfarande VET att utomjordingarna ÄR DÄR p.g.a din DMT rökande, men när du blir jagad av din kompis som för dig blir Satan VET DU INTE. DU VET INTE ATT DET ÄR DIN KOMPIS. DU ÄR INTE DIG SJÄLV LÄNGRE...
Få in detta i skallen och JAAA. Jag har läst massa "dåliga" trippar på DMT, men det är inte att snea !!!

faktum är att snéa är ett lite bredare begrepp än att man tappar total kontroll. det är i min uppfattning väldigt svårt att deffinera en snetripp generellt. det som uppfattas som en snétripp av dig kanske inte alls uppfattas som en snétripp av någon annan då alla upplever en tripp olika och alla har olika bra psyke ock klara olika mycket saker. och då spelar det ingen roll vad du trippar på. jag vet inte exakt vad jag ska ge som ett exempel heller men det är lite bredare än att bara tappa kontrollen.
Citera
2009-03-09, 13:59
  #202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Pulse82

Snedtripp - bad trip - dålig tripp - kalla det vad du vill. Att man kan snea/må dåligt av en DMT-tripp är inget konstigt alls då det som sker ofta är mycket omtumlande och omskakande för den som intar ämnet och bryter igenom. Att du så kategoriskt vill uttala dig om andra människors upplevelser tycker jag tyder på att du saknar en grundläggande förståelse för ämnet i stort.

Man vet inget någonsin. Få det in i din skalle.

Du skriver ju snea/må dålig. Du måste först förstå skillnaden mellan att snea och må dåligt. Det är INTE samma sak. Om du aldrig har sneat, då vet du verkligen inte vad snea betyder. Jag har trippat och mått jävligt dåligt, t.ex hamna i tankeloopar eller där bisarra tankar i skallen går runt och man mår dåligt utav det... men att snea är inte ens i närheten av att må dåligt. Jag mår gärna dåligt 100 gånger om än att snea på högdos svamp.

De fanns ett tråd för längesen där nån skrev nått såhär "Jag tror min kompis snear på syra just nu, han bara sitter där och tänker... vad ska jag göra?"

Om man inte kategorisierar snetripp och ger de en betydelse, då kan vafan som helst vara snetripp och det är där folk gör fel när de tänker på ordet snetripp - bad trip.. och tror att om man ser sig själv i spegeln under en svamptripp och ansiktet spricker och de rinner blod ur huden betyder snetripp och om de betyder snetripp, ja då kan också snetripp betyda att din hand vrids 50 varv och de ser äckligt ut...

Att röka DMT och få bisarr, ond, äcklig, vidrig tripp är en sak, men det är inte att snea. Varför? Än en gång. DU VET att du ligger på sängen, soffan, DU VET att dina vänner är där, DU VET att trippen kommer ta slut, även om 5 minuter känns som 5 timmar, DU VET att du rökt DMT.. och så vidare. Få in de i skallen nu !

Så kortfattat. JAAA, man kan få en sjuk och äcklig tripp på DMT, men att snea? Nej !
Citera
2009-03-09, 14:07
  #203
Medlem
"DU VET att trippen kommer ta slut"

Nej det VET man inte. Du kanske TROR att du vet det.

Personligen så var jag på tok för oförberedd när jag bröt igenom på DMT. Jag vill däremot inte diskutera detaljer i trippen.
Citera
2009-03-09, 14:25
  #204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
"DU VET att trippen kommer ta slut"

Nej det VET man inte. Du kanske TROR att du vet det.

Personligen så var jag på tok för oförberedd när jag bröt igenom på DMT. Jag vill däremot inte diskutera detaljer i trippen.

Man är alltid oförberedd när man bryter sig igenom. Som Terence McKenna säger, de ända sättet att dö på DMT är att man blir total överaskad över vad det är man ser, man blir häpen över vad det är man går igenom ...

Du vill såklart inte gå in på detaljer, kanske just för att de kanske inte var en snetripp, utan bara en kanske äcklig, vidrig tripp, men de vet jag inget om då du inte berättar. Du kanske borde skriva nån tripprapport om upplevelsen om du nu kommer ihåg detaljer...

Sen så är jag inte här för att vara kaxig eller något sånt, jag vill bara att folk förstår skillnaden mellan att ha en dålig tripp och att snea ur. Att det verkligen inte är samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in