2010-12-14, 22:10
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxer
vappa är nog bättre, blir helt slut i halsen av att röka mycket dmt, dvs mer än några hits...

Hur menar du? DMT går inte att röka som t.ex cannabis då det förstörs vid kontakt med eldlågan, alltså har man bara valet att vaporisera det. Hur slut du blir handlar nog mer om produkten, även om det säkert blir mildare att röka ur en riktig pipa än något hembygge.
Citera
2010-12-14, 22:12
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Det är inte röka vi ska göra. Fånigt att skrapa DMT ur andra organismer. Men försök ni... om det är roligt.

Nu har jag sett filmen "The spirit molecule", tagit 10 mg 4-ho-met två gånger, med en timmes intervall, lyssnat på all musik spotify hade att erbjuda med ordet star i sig, d.v.s. jag sökte på star och lyssnade på dom låtarna.

Vi försöker så gott vi kan, och visst är det "roligt" även om det är fel att beskriva substansen med det ordet.
Citera
2010-12-15, 00:10
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serdumånen
Vi försöker så gott vi kan, och visst är det "roligt" även om det är fel att beskriva substansen med det ordet.

Ok ok. Vi är duktiga som försöker. Hi five!
Citera
2010-12-15, 12:46
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Vilka har varit med om det?

Jag menar inte att man faktiskt blir dirigerad utan att det känns/låter som det och därefter får man självsäkerheten till att göra ett bättre val.
Citera
2010-12-15, 14:18
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Jag menar inte att man faktiskt blir dirigerad utan att det känns/låter som det och därefter får man självsäkerheten till att göra ett bättre val.

Jag förstår. Funderar över kopplingen till religiösa upplevelser. Det är ju helt klart en övertygelse, och det är många svenskar som kommer till den i detta nu. Jag tror inte det är friskt att blanda religioner hejvilt, som vi gör nu. Islam och kristendomen bär på olika värderingar, när dessa möts uppstår konflikter.
Citera
2010-12-15, 18:25
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Jag förstår. Funderar över kopplingen till religiösa upplevelser. Det är ju helt klart en övertygelse, och det är många svenskar som kommer till den i detta nu. Jag tror inte det är friskt att blanda religioner hejvilt, som vi gör nu. Islam och kristendomen bär på olika värderingar, när dessa möts uppstår konflikter.

Det finns dom som upplever sånt här under en dmt tripp utan att vara religiösa... utan att ens haft en tanke på gudar eller aliens det är detta jag tycker är jävligt spännande att det verkar mer som att man får uppleva en annan dimension än att man snokar runt bland information i det undermedvetna. Enligt mig så hör konflikter bara till extremister och det kan man ju inte vara förän man är säker på sin sak
Citera
2010-12-15, 21:12
Medlem
wsbs avatar
Läste mig till att en nära släkting till DMT förvaras bäst i rumstemperatur 2-8 c. (Allra bäst var om man gjorde om DMT på något sätt, men det är överkurs för mig.)

Om man förvarar det i rumstemperatur och vakuumförpackat, hur länge tror ni att det håller då? Klarar det åtminstone 6 månader med bibehållen effekt?
Citera
2010-12-15, 22:37
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Läste mig till att en nära släkting till DMT förvaras bäst i rumstemperatur 2-8 c. (Allra bäst var om man gjorde om DMT på något sätt, men det är överkurs för mig.)

Om man förvarar det i rumstemperatur och vakuumförpackat, hur länge tror ni att det håller då? Klarar det åtminstone 6 månader med bibehållen effekt?

Kan faktiskt inte svara på hur väl vakuum funkar. Däremot är det väldigt positivt att förvara det i frysen. Gärna med http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_absorber , jag har själv en liten burk som har en inbyggd sådan.

Annars kan man lösa upp sin fribas i heptan och förvara det i flytande form.

Men för att svara på din fråga, ja jag tror det klarar 6 månader. Men lägger du till kyl/frys tror jag garanterat att det håller. Vill du ha svar från folk med mer erfarenhet om det gäller stora kvantiteter borde du kolla in nexus där är väldigt informativa trådar om just detta.
Citera
2010-12-16, 17:34
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serdumånen
Kan faktiskt inte svara på hur väl vakuum funkar. Däremot är det väldigt positivt att förvara det i frysen. Gärna med http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_absorber , jag har själv en liten burk som har en inbyggd sådan.

Annars kan man lösa upp sin fribas i heptan och förvara det i flytande form.

Men för att svara på din fråga, ja jag tror det klarar 6 månader. Men lägger du till kyl/frys tror jag garanterat att det håller. Vill du ha svar från folk med mer erfarenhet om det gäller stora kvantiteter borde du kolla in nexus där är väldigt informativa trådar om just detta.

Tack för svaret!

Aja, om man skaffar gör man väl iofs inte det för att lagra det i all evighet, är ju inte som whiskey direkt, men alltid bra om det klarar några månader iaf.
Citera
2010-12-18, 17:20
Medlem
aircaps avatar
Japp då har man provat dmt i fribas för första gången. OMG finner inga ord.

Körde ner en okänd mängd i min vaporgenie med oregano i botten. Tog en hit försökte hålla den inne så länge som möjligt. Blåser ut och tar en stor hit direkt efter. Uuuh det är en så wired smak och känsla. Tänker för en hundradels sekund att hmm undra om jag gjorde rätt. Då PANG smäller det till och allt blir otroligt pixligt. Lägger mig ner och blundar. Det smäller på med mönster och färger PANG PANG PANG det är så fruktansvärt intensivt känner hur pulsen ökar till 3000. Blir faktiskt lite rädd i början men till slut hinner man slappna av och då börjar det avta . Jag tror inte jag gick igenom helt och det var nog kanske tur som första gång.

Kommer dock inte ihåg så mycket. Men det var en otrolig upplevelse. Men som alla säger detta ska man ta med väldigt stor respekt!
Citera
2010-12-18, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aircap
Japp då har man provat dmt i fribas för första gången. OMG finner inga ord.

Körde ner en okänd mängd i min vaporgenie med oregano i botten. Tog en hit försökte hålla den inne så länge som möjligt. Blåser ut och tar en stor hit direkt efter. Uuuh det är en så wired smak och känsla. Tänker för en hundradels sekund att hmm undra om jag gjorde rätt. Då PANG smäller det till och allt blir otroligt pixligt. Lägger mig ner och blundar. Det smäller på med mönster och färger PANG PANG PANG det är så fruktansvärt intensivt känner hur pulsen ökar till 3000. Blir faktiskt lite rädd i början men till slut hinner man slappna av och då börjar det avta . Jag tror inte jag gick igenom helt och det var nog kanske tur som första gång.

Kommer dock inte ihåg så mycket. Men det var en otrolig upplevelse. Men som alla säger detta ska man ta med väldigt stor respekt!

Gjorde samma misstag förra veckan, fast i bong då och jag hann komma till sängen. innan jag la mig satt jag och tittade en stund och rummet skiftade i färger för mig och allt strök med i en och samma färg. sen tittar jag på katten så ser jag kattens päls mönster över hela rummet till och med ögonen=X.
La mig i sängen och tänkte.."ah fan om jag ser en rosa elefa........Vafan en rosa elefant"sammtidigt som en elefant kom ut från den avstängda tv skärmen.

igår hade jag det lagom planerat iallafall ^^
Citera
2010-12-18, 20:57
Medlem
aircaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placha
Gjorde samma misstag förra veckan, fast i bong då och jag hann komma till sängen. innan jag la mig satt jag och tittade en stund och rummet skiftade i färger för mig och allt strök med i en och samma färg. sen tittar jag på katten så ser jag kattens päls mönster över hela rummet till och med ögonen=X.
La mig i sängen och tänkte.."ah fan om jag ser en rosa elefa........Vafan en rosa elefant"sammtidigt som en elefant kom ut från den avstängda tv skärmen.

igår hade jag det lagom planerat iallafall ^^

Låter som du fick en trevlig tripp ialf .. Hur är det att ha öppna ögon under hela ruset? Blir man helt förvirrad eller funkar det? Jag körde med stängda ögon under hela ruset då jag fått intryck av att det är det som man ska göra. En annan fråga jag kan ta på en gång. Hur är det med att lyssna på musik samtidigt? Boostar det nåt eller blir det bara för mycket? Körde med nästintill helg släckt i rummet och inge ljud what so ever.

Kan tipsa er om att kolla på Blue State Mountain säsong 2 avsnitt 8. Det är ett enda stort tripp avsnitt då en av karaktärerna hivar i sig all Ayahuasca som ska räcka till hela gänget i ett par dagar. Riktigt trevligt avsnitt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in