2010-11-15, 19:27
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightDrifter
Vilka fördelar då? Läste på nexus någon stans att de pulvriserade var sämre för att DMT:t oxiderar och att man därför får ut mycket mindre i extraheringen. Någon input på hur vida detta kan stämma?

Ingen aning på den fronten ifall mer skulle oxideras men enligt min erfarenhet så är det inte så stor skillnad på resultatet men det är både lättare och snabbare både när man ska laga aya och när man ska extrahera.
Citera
2010-11-15, 21:56
Medlem
archemras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serdumånen
Säker på att ni verkligen bröt igenom om ni lyckas öppna ögonen? Nu är det inte så att man inte får en upplevelse som inte är "wow" fast man inte bryter genom men det finns ju en chans att ni kan uppleva saker som är jävligt mycket mer intensiva
Kan mycket väl stämma att vi inte bröt igenom - för det var långt från en tesked iallafall. Nåja, ifall vi inte bröt igenom så är jag nu ännu mer förväntansfull inför nästa gång!
Citera
2010-11-16, 00:10
Medlem
butangass avatar
Jag bröt garanterat igenom, det var inte bara lite CEV's, det var människor som dansade runt mig.
Nu blire en liten resa!
Citera
2010-11-16, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butangas
Jag bröt garanterat igenom, det var inte bara lite CEV's, det var människor som dansade runt mig.
Nu blire en liten resa!
Have fun!
Citera
2010-11-16, 10:47
Medlem
butangass avatar
Blev ingen resa för mig.
Kom fram till att det här är absolut inget jag vill göra själv, måste ha någon att ventilera mig på efteråt.
Rökte lite dock och fick fina visuella och lite CEVs, men där stannade jag.
Den här drogen är så SJUKT potent och absolut inget man kastar i sig för att "man har tråkigt" eller liknande.
Citera
2010-11-16, 12:06
Bannlyst
Säg att man vill få ut 10g dmt. Vad skulle materialet till en sådan extraktion kosta ungefär?

Jag har testat göra en extraktion tidigare där jag beställde material som skulle ge 1g. Jag misslyckades totalt. Felet tror jag var att mängden var alldeles för liten så jag hade inte rum för några fel alls.
Citera
2010-11-16, 12:18
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quickslide
Säg att man vill få ut 10g dmt. Vad skulle materialet till en sådan extraktion kosta ungefär?

Jag har testat göra en extraktion tidigare där jag beställde material som skulle ge 1g. Jag misslyckades totalt. Felet tror jag var att mängden var alldeles för liten så jag hade inte rum för några fel alls.

Får du inte ut 1 G av en mängd som ska ge 1 G får du inte ut 10 G av en mängd som ska ge det heller. Du får helt enkelt finslipa din metoder och kanske ge oss lite information om extraktionsmetod, vilka kemikalier du har använt. Och varför du tror det gick fel.

För att svara på din fråga, du behöver runt ett kilo, vilket beroende på var du köper det får ge mellan 600-1000 kronor. Ett kilo BRA bark ger mycket mer än 10 gram, fast om du inte har vanan till det får du räkna i underkant.
Senast redigerad av Serdumånen 2010-11-16 kl. 12:25.
Citera
2010-11-16, 12:25
Bannlyst
Citat:
Får du inte ut 1 G av en mängd som ska ge 1 G får du inte ut 10 G av en mängd som ska ge det heller. Du får helt enkelt finslipa din metoder och kanske ge oss lite information om extraktionsmetod, vilka kemikalier du har använt. Och varför du tror det gick fel.

För att svara på din fråga, du behöver runt ett kilo, vilket beroende på var du köpet får ge mellan 600-1000 kronor. Ett kilo BRA bark ger mycket mer än 10 gram, fast om du inte har vanan till det får du räkna i underkant.

Jag är inte ute efter att få ut 10g av en mängd som ska ge 10g. Jag är nöjd om jag får ut 1g ur en mängd som ska ge 10...

Jag följde en guide exakt från dmt-nexus och har inte en aning vad som gick fel. Var extremt noggrann...

Att det ska vara så jävla svårt att få sig sin drömtipp alltså... Testade ayahuasca i helgen köpt från elephantos. Körde dubbeldos, gjorde tillagning extremt noggrant och fick bara lätta effekter..... fan vet hur många år jag hållt på med att försöka få en dmttripp.
Senast redigerad av quickslide 2010-11-16 kl. 12:36.
Citera
2010-11-16, 12:34
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Jag är inte ute efter att få ut 10g av en mängd som ska ge 10g. Jag är nöjd om jag får ut 1g ur en mängd som ska ge 10...

Jag följde en guide exakt från dmt-nexus och har inte en aning vad som gick fel. Var extremt noggrann...

Men som sagt, något är galet om du inte får ut ett gäng rökdoser av 100 G bark. Då är det helt enkelt något fel på processen Ett tips är att köpa några hundra gram bark och sen provextrahera med 50-100 G åt gången tills du får kläm på det.

Säker på att ditt lösningsmedel fungerande? Köp Nitor heptan, bli inte förvirrad av nexus där de pratar om napta som kan uppfattas som lacknafta.
Citera
2010-11-16, 12:37
Bannlyst
Citat:
Men som sagt, något är galet om du inte får ut ett gäng rökdoser av 100 G bark. Då är det helt enkelt något fel på processen Ett tips är att köpa några hundra gram bark och sen provextrahera med 50-100 G åt gången tills du får kläm på det.

Säker på att ditt lösningsmedel fungerande? Köp Nitor heptan, bli inte förvirrad av nexus där de pratar om napta som kan uppfattas som lacknafta.

Jag körde på kemiskt rent heptan. Gripen.
Citera
2010-11-16, 12:41
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Jag körde på kemiskt rent heptan. Gripen.

Kan du inte länka till TEK'en du körde? Eller säga om du körde A/B / STB. Det är ju inte mycket som kan gå fel, fick du verkligen inget alls är det antingen fel på lösningsmedlet, fel på barken, fel på att lösa ut alkaloiderna och ge dem rätt pH.
Citera
2010-11-16, 12:41
Bannlyst
Citat:
Kan du inte länka till TEK'en du körde? Eller säga om du körde A/B / STB. Det är ju inte mycket som kan gå fel, fick du verkligen inget alls är det antingen fel på lösningsmedlet, fel på barken, fel på att lösa ut alkaloiderna och ge dem rätt pH.

Jag kommer inte ihåg vilken det var. Det var två år sedan jag gjorde det.

Vad jag kommer ihåg var att jag separerade heptanet där kristallerna skulle finnas med hjälp av en pippett och sedan in i frysen med det.

Kommer inte ihåg vad det andra lagret var. Jag hade två lager i en bägare och separerade heptanet därifrån. Sedan upprepades detta ett par gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in