2010-11-25, 11:19
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentium8
Vilken guide rekommenderar ni att man följer när man endast ska extrahera ut små mängder? Jag hade tänkt mig 1 gram. Jag undrar även om man bör köpa hel bark eller redan krossad bark?

Köp strimlad eller pulveriserad bark om du inte får något jättebra pris på hel bark.

Spelar faktiskt ingen större roll vilken metod du använder, särskilt inte vid så små mängder. Men många är rädda för A/B trots att det ända som skiljer metoderna åt är att du kokar din bark i en syra inledningsvis.

Har kört efter den här guiden, läs igenom hela tråden om du vill ha fler tips då han svarar grundligt på frågor genom hela tråden. https://www.dmt-nexus.com/forum/default.aspx?g=posts&t=11548

Det kan verka som A/B tar flera dygn längre tid när man läser om det, men räknar man in 2-3 stycken återkristalliseringar är inte STB mer tidseffektivt, tvärt om skulle jag snarare säga.
Senast redigerad av Serdumånen 2010-11-25 kl. 11:21.
Citera
2010-11-29, 12:52
Medlem
butangass avatar
Rökte en mindre mängd igår (vet faktiskt inte hur mkt) i mg, men jag har en 0,5liters PET som jag har gjort till en bong med metallrör + kopp, 2 feta hits tog jag denna gång (förra gången när jag slog igenom tog jag 3) mina händer började skaka som FAN och jag märker att det är bongen som vibrerar (!) jag lutade mig då tillbaka ner i sängen och drog täcket över mig och stängde ögonen.

Det va riktigt riktigt mysigt, såg framför mig massor av mönster, och konturerna av en kvinna som log mot mig och gav mig en slängkyss. Sedan såg jag ett rum, med samma mönster på golvet som ett schackbräde, och mitt på golvet stod 2 statyer av människan som snurrade runt.
Galet trevlig upplevelse på det stora hela, och jag tror lite av den ångesten jag haft tidigare är borta nu

EDIT : Finns tydligen en dokumentär på demonoid för de som är intresserade! "DMT - The Spirit Molecule"
Senast redigerad av butangas 2010-11-29 kl. 13:32.
Citera
2010-11-29, 15:45
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butangas
Rökte en mindre mängd igår (vet faktiskt inte hur mkt) i mg, men jag har en 0,5liters PET som jag har gjort till en bong med metallrör + kopp, 2 feta hits tog jag denna gång (förra gången när jag slog igenom tog jag 3) mina händer började skaka som FAN och jag märker att det är bongen som vibrerar (!) jag lutade mig då tillbaka ner i sängen och drog täcket över mig och stängde ögonen.

Det va riktigt riktigt mysigt, såg framför mig massor av mönster, och konturerna av en kvinna som log mot mig och gav mig en slängkyss. Sedan såg jag ett rum, med samma mönster på golvet som ett schackbräde, och mitt på golvet stod 2 statyer av människan som snurrade runt.
Galet trevlig upplevelse på det stora hela, och jag tror lite av den ångesten jag haft tidigare är borta nu

EDIT : Finns tydligen en dokumentär på demonoid för de som är intresserade! "DMT - The Spirit Molecule"

Jag tror nog du definitivt underskattar konceptet breakthrough, min vän.

Min definition av breakthrough innefattar att pipan, rummet och kroppen man har byts ut på en nanosekund och man teleporterar in i en annan värld.
Lägga sig ner och blunda finns inte på tapeten, det spelar ingen som helst roll om du har ögonen öppna eller stängda för du är helt "där". Den plats vi sitter på nu existerar inte då helt enkelt.

Jag har rökt DMT 300 ggr + utan tvekan. Jag har haft 2 "breakthroughs" värda namnet.

Kul att höra att det går bra i alla fall.
Senast redigerad av CamCameo 2010-11-29 kl. 15:47.
Citera
2010-11-29, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo

Min definition av breakthrough innefattar att pipan, rummet och kroppen man har byts ut på en nanosekund och man teleporterar in i en annan värld.
Lägga sig ner och blunda finns inte på tapeten, det spelar ingen som helst roll om du har ögonen öppna eller stängda för du är helt "där". Den plats vi sitter på nu existerar inte då helt enkelt.

Jag har rökt DMT 300 ggr + utan tvekan. Jag har haft 2 "breakthroughs" värda namnet.

2 breakthroughs på 300 gngr låter lite. Hur många av dessa 300gngr har du verkligen försökt att bryta igenom?
Citera
2010-11-29, 17:11
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentium8
2 breakthroughs på 300 gngr låter lite. Hur många av dessa 300gngr har du verkligen försökt att bryta igenom?

Vetifan, många gånger, och jag har haft "breakthroughs" på den nivån jag befann mig då eller hur man ska säga.
Antar att det jag lite diffust försöker påtala är att man trott man haft en breakthrough, tills man haft "riktig" som får de gammla att se ut som en medioker LSA-tripp haha.

Nästa gång kanske jag kommer skriva Jag har rökt DMT 500 ggr+ och jag har bara haft 1 breakthrough värd namnet.

Jag tror hursomhelst att de är svåra att framtvinga.
Citera
2010-11-29, 17:45
Medlem
Citat:
Vetifan, många gånger, och jag har haft "breakthroughs" på den nivån jag befann mig då eller hur man ska säga.
Antar att det jag lite diffust försöker påtala är att man trott man haft en breakthrough, tills man haft "riktig" som får de gammla att se ut som en medioker LSA-tripp haha.

Nästa gång kanske jag kommer skriva Jag har rökt DMT 500 ggr+ och jag har bara haft 1 breakthrough värd namnet.

Jag tror hursomhelst att de är svåra att framtvinga.

Förstår vad du menar, däremot måste det ju finnas någon definition på att bryta igenom i alla fall?
Citera
2010-11-29, 20:25
Medlem
aircaps avatar
Så mimosa pulver från 100herb är alltså "ready to smoke". Man behöver inte meka nåt med det? Är det nån som beställt därifrån? Är det en pålitlig och snabb service?

Edit: nästan 1kg för $39 det låter ju sjukt billigt, för är inte 2 lbs närmare 900 gram. Eller är jag helt ute och cyklar? =D
Senast redigerad av aircap 2010-11-29 kl. 20:36.
Citera
2010-11-29, 20:39
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aircap
Så mimosa pulver från 100herb är alltså "ready to smoke". Man behöver inte meka nåt med det? Är det nån som beställt därifrån? Är det en pålitlig och snabb service?

Edit: nästan 1kg för $39 det låter ju sjukt billigt, för är inte 2 lbs närmare 900 gram. Eller är jag helt ute och cyklar? =D

Du cyklar. På de flesta punkter, tyvärr... Ta några minuter och läs på vad du pysslar med.
Citera
2010-11-29, 20:52
Medlem
aircaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serdumånen
Du cyklar. På de flesta punkter, tyvärr... Ta några minuter och läs på vad du pysslar med.

Yes hade liiiite för bråttom där! Har sett mina tabbar
Citera
2010-11-29, 21:52
Medlem
Färgienhinks avatar
Citat:

Har du använt dig av olika rök tekniker och hur gjorde du vid dom tillfällen du hade breaktroughs?
Jag har inte rökt dmt så många gånger men då jag har rökt så har pipan och hela världen ändras precis dom du beskrev, hela världen vart sjukt vacker och man kunde inte sluta le.
Jag trodde att det skulle vara mer mindfuck på dmt, men tycker ändå det är väldigt skönt att det inte är mer än vad det är.

Mitt dmt var gult, jätte små kristaller i pulver form.
Men var en snubbe som visade mig andra kristaller, röda och betydligt större.

Någon som har testat dessa röda kristaller och kan säga om det är någon större skillnad?
Senast redigerad av Färgienhink 2010-11-29 kl. 21:55.
Citera
2010-11-29, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Färgienhink
Har du använt dig av olika rök tekniker och hur gjorde du vid dom tillfällen du hade breaktroughs?
Jag har inte rökt dmt så många gånger men då jag har rökt så har pipan och hela världen ändras precis dom du beskrev, hela världen vart sjukt vacker och man kunde inte sluta le.
Jag trodde att det skulle vara mer mindfuck på dmt, men tycker ändå det är väldigt skönt att det inte är mer än vad det är.

Mitt dmt var gult, jätte små kristaller i pulver form.
Men var en snubbe som visade mig andra kristaller, röda och betydligt större.

Någon som har testat dessa röda kristaller och kan säga om det är någon större skillnad?
Nu kan jag mista mig, men min åsikt är att röda är inge bra att ha ö.h.t. Faktum är att kristallerna bör helst vara färglösa/vita, men de blir oftast gula/orangea, vilket dock är helt okej. Fast är de bruna/röda så har de sämre kvalité.

Och tar du större doser så ska du se att det händer lite mer. Känslan av att det kunde ha varit intensivare kommer inte återfinna sig då.
Citera
2010-11-29, 23:06
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Nu kan jag mista mig, men min åsikt är att röda är inge bra att ha ö.h.t. Faktum är att kristallerna bör helst vara färglösa/vita, men de blir oftast gula/orangea, vilket dock är helt okej. Fast är de bruna/röda så har de sämre kvalité.

Och tar du större doser så ska du se att det händer lite mer. Känslan av att det kunde ha varit intensivare kommer inte återfinna sig då.

Du kan ha rätt, men det kan även vara detta -> https://www.dmt-nexus.com/forum/Default.aspx?g=posts&t=1115
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in