2010-10-21, 15:50
Medlem
butangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypergalaxy
Herrejösses

OT : Låten är förövrigt med i "Major Boobage" Southpark, när Kenny trippar - awesome avsnitt. Det var det som från början fick mig att leta efter DMT.

On Topic :
Allt verkligen klickar för mig nu känns det som, en polare har alltid sagt till mig att han _ALLTID_ drömmer när han har rökt sin nattis (cannabis).
Läser sen att cannabis ökar nivåerna av melatonin - produceras av kroppen och är som högst under natten och när man sover.
Läser sedan att det egenproducerade DMTt produceras någonstans i "pineal gland" som tyvärr är omringad av MAOs, som hinner bryta ner DMTt innan det hinner nå receptorerna.
Melatonin är "resistent" mot dessa MAOs, och i samband med sömn kommer alltså DMTt hela vägen till receptorerna med hjälp av melatoninet - samband med att min kompis hävdar att han alltid drömmer när han rökt bekräftat.

Det känns som att jag förstår lite mer om DMT, men jag vet fortfarande inte HUR det fungerar, eller VARFÖR det finns - men jag måste få tag på skiten.

Enligt en annan källa ska det tydligen räcka med att man har rökt DMT en enda gång, för att man sedan i en vanlig dröm ska kunna drömma att man röker DMT så ska man kunna komma tillbaka.
Jag vet inte om jag är psykotisk eller liknande men jag har alltid varit så grymt fascinerad av utomjordiskt liv och när jag väl får chansen att suga i mig DMT för första gången ska jag försöka övertala varelserna (om jag möter någon) att förklara så mycket dom kan för mig.
Jag vill inte tro att det bara är min hjärna allt händer i, jag vill så gärna tro och hoppas att man verkligen kommer till en annan plats - på "riktigt"

Ursäkta om det är dåligt skrivet och formulerat, men jag är i extas.
Det här känns verkligen som min "grej"

Jag måste testa.
Citera
2010-10-21, 15:50
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WR2009
Jag skrev absolut ingenting som ens snuddade på att man måste köpa 5g för 12k för att överleva, förstår inte vart du får det ifrån alls.

I och för sig så var det en tolkning från min sida. Min ursäkt.

Citat:
Ursprungligen postat av WR2009
Det gör du inte, men jag tycker det är fel att döma ut dem mer än man dömer ut någon annan som säljer nånting. Överpriser existerar överallt, och det är det monetära systemets fel, inte individens. Att dom bara kan tjäna snabba pengar på det beror ju nämligen på våra lagar. I mina ögon gör dealers absolut inget moraliskt fel så länge dom säljer det dom utlovar, samt inte säljer till minderåriga.

Min sista poäng; Om standarden var att ge bort det gratis skulle överpriserna vara omöjliga, på samma sätt som man inte skulle betala t.ex. 2500 kr för 1 gr weed. Med det vill jag ha sagt att det inte är det monetära systemets fel i den här frågan, det ligger på individnivå.

I övrigt så är det ju uppenbart att vi helt enkelt har var sin ståndpunkt, men jag hoppas att du åtminstone övervägt vad jag skrivit och fått en mer nyanserad bild av sådana som jag, som sitter på "höga hästar".
Citera
2010-10-21, 15:51
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butangas
OT : Låten är förövrigt med i "Major Boobage" Southpark, när Kenny trippar - awesome avsnitt. Det var det som från början fick mig att leta efter DMT.

On Topic :
Allt verkligen klickar för mig nu känns det som, en polare har alltid sagt till mig att han _ALLTID_ drömmer när han har rökt sin nattis (cannabis).
Läser sen att cannabis ökar nivåerna av melatonin - produceras av kroppen och är som högst under natten och när man sover.
Läser sedan att det egenproducerade DMTt produceras någonstans i "pineal gland" som tyvärr är omringad av MAOs, som hinner bryta ner DMTt innan det hinner nå receptorerna.
Melatonin är "resistent" mot dessa MAOs, och i samband med sömn kommer alltså DMTt hela vägen till receptorerna med hjälp av melatoninet - samband med att min kompis hävdar att han alltid drömmer när han rökt bekräftat.

Det känns som att jag förstår lite mer om DMT, men jag vet fortfarande inte HUR det fungerar, eller VARFÖR det finns - men jag måste få tag på skiten.

Enligt en annan källa ska det tydligen räcka med att man har rökt DMT en enda gång, för att man sedan i en vanlig dröm ska kunna drömma att man röker DMT så ska man kunna komma tillbaka.
Jag vet inte om jag är psykotisk eller liknande men jag har alltid varit så grymt fascinerad av utomjordiskt liv och när jag väl får chansen att suga i mig DMT för första gången ska jag försöka övertala varelserna (om jag möter någon) att förklara så mycket dom kan för mig.
Jag vill inte tro att det bara är min hjärna allt händer i, jag vill så gärna tro och hoppas att man verkligen kommer till en annan plats - på "riktigt"

Ursäkta om det är dåligt skrivet och formulerat, men jag är i extas.
Det här känns verkligen som min "grej"

Jag måste testa.

Du vet ingenting, ingenting om DMT.
Citera
2010-10-21, 15:57
Medlem
butangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo

Nej, jag vet antagligen ingenting annat än att det är ett namn på ett ämne vars effekter och "funktion" är okända för mig.
Jag har en känsla jag inte kan beskriva.
Citera
2010-10-21, 16:10
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butangas
Nej, jag vet antagligen ingenting annat än att det är ett namn på ett ämne vars effekter och "funktion" är okända för mig.
Jag har en känsla jag inte kan beskriva.

Det är inte ovanligt när man hör om det första gången.
Mitt råd är att läs på lite på dmt-nexus. Det är en bra källa för info.

Men ett råd; Dra ner förväntningarna ett par hekto. Sannolikheten att det är något helt annat än vad du tror är praktiskt taget 100%.
Jag känner ingen som hade en någorlunda korrekt uppfattning innan de provade första gången.

En sak är säker, du kommer inte vilja lyssna på south park jenkem låten under tiden i alla fall.
För det är svårt att höra the carrier wave när öronen blöder!
Citera
2010-10-21, 16:45
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Qft.

Det verkar som att det behövs mer farmakologikunskap och mindre butangas åt användaren butangas.

Om jag har tillgång till ca 120mg dmt, hur skulle ni erfarna rekommendera att jag doserar det? Jag har relativt stor erfarenhet av flera olika serotonerga hallucinogener,men ingen av dmt..
Citera
2010-10-21, 16:57
Medlem
butangass avatar
Haha, ja, jag vet nog inte så mycket men som ni märker så är jag väldigt villig att lära mig mer!
Förlåt om jag fyllde upp tråden med ett jävla skitinlägg
Citera
2010-10-21, 16:59
Medlem
Tillverka er egen DMT så är ni värd upplevelsen

Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Om jag har tillgång till ca 120mg dmt, hur skulle ni erfarna rekommendera att jag doserar det? Jag har relativt stor erfarenhet av flera olika serotonerga hallucinogener,men ingen av dmt..

Jag skulle nog köra på 20x20x40x40 mg
Glöm inte att smila
Citera
2010-10-21, 17:00
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Qft.

Det verkar som att det behövs mer farmakologikunskap och mindre butangas åt användaren butangas.

Om det är första gången kan det bli svårt med maskinpipa, om du inte har erfarenhet av att fribasa saker sens innan that is.Men då kan det ändå vara knepigt.
Så mitt råd är runt 40-50 mg emellan två lager av en inaktiv ört, vilken som, och rök i en bong.
Rök sakta med hjälp av glöden, elda inte mer än nödvändigt.
Alternativt lös upp det i kemisk ren aceton och lägg i en mängd örter, låt torka helt, och rök i bong eller pipa.
Lycka till!
Senast redigerad av CamCameo 2010-10-21 kl. 17:02.
Citera
2010-10-21, 17:04
Medlem
Citat:
Alternativt lös upp det i kemisk ren aceton och lägg i en mängd örter, låt torka helt, och rök i bong eller pipa.
Lycka till!

Kör på changa,de rockar
Citera
2010-10-21, 17:10
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Kör på changa,de rockar

Tycker du verkligen att changa vore optimalt för en nybörjare?

Jag tänkte mer i linje med en helt inaktiv ört, och inte med mao-hämmare...
Citera
2010-10-21, 17:17
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Om det är första gången kan det bli svårt med maskinpipa, om du inte har erfarenhet av att fribasa saker sens innan that is.Men då kan det ändå vara knepigt.
Så mitt råd är runt 40-50 mg emellan två lager av en inaktiv ört, vilken som, och rök i en bong.
Rök sakta med hjälp av glöden, elda inte mer än nödvändigt.
Lycka till!

Yep, den rökmetoden hade jag tänkt använda mig av!
Angående dosering så kör jag nog på nåt slags mellanting mellan ditt och hypergalaxys förslag. Jag vill helst inte bryta igenom första gången, vilket man väl löper "risk" att göra över 50mg..?

Citat:
Tillverka er egen DMT så är ni värd upplevelsen
Heh, fräsigt nog så fick jag mitt i gåva av en moderator här på FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in