Citat:
Ursprungligen postat av hypergalaxy
Herrejösses

OT : Låten är förövrigt med i "Major Boobage" Southpark, när Kenny trippar - awesome avsnitt. Det var det som från början fick mig att leta efter DMT.
On Topic :
Allt verkligen klickar för mig nu känns det som, en polare har alltid sagt till mig att han _ALLTID_ drömmer när han har rökt sin nattis (cannabis).
Läser sen att cannabis ökar nivåerna av melatonin - produceras av kroppen och är som högst under natten och när man sover.
Läser sedan att det egenproducerade DMTt produceras någonstans i "pineal gland" som tyvärr är omringad av MAOs, som hinner bryta ner DMTt innan det hinner nå receptorerna.
Melatonin är "resistent" mot dessa MAOs, och i samband med sömn kommer alltså DMTt hela vägen till receptorerna med hjälp av melatoninet - samband med att min kompis hävdar att han alltid drömmer när han rökt bekräftat.
Det känns som att jag förstår lite mer om DMT, men jag vet fortfarande inte HUR det fungerar, eller VARFÖR det finns - men jag måste få tag på skiten.
Enligt en annan källa ska det tydligen räcka med att man har rökt DMT en enda gång, för att man sedan i en vanlig dröm ska kunna drömma att man röker DMT så ska man kunna komma tillbaka.
Jag vet inte om jag är psykotisk eller liknande men jag har alltid varit så grymt fascinerad av utomjordiskt liv och när jag väl får chansen att suga i mig DMT för första gången ska jag försöka övertala varelserna (om jag möter någon) att förklara så mycket dom kan för mig.
Jag vill inte tro att det bara är min hjärna allt händer i, jag vill så gärna tro och hoppas att man verkligen kommer till en annan plats - på "riktigt"
Ursäkta om det är dåligt skrivet och formulerat, men jag är i extas.
Det här känns verkligen som min "grej"
Jag måste testa.