2011-06-19, 17:31
Medlem
oi fellas im in australia ,dunt have any aao so deal with it

i'm i need of the beauty that is the collective knowledge. I have opened my eyes for dmt and as a traveller i have very limited internet access.

What i need to know is the most optimal way to get dmt in my brain. lol.
Buying in the streets of perth? if shits legit, can i count on things being of good quality or is there a serious health risk as most likely shits been extracted with chemicals...?

I hear that assie customs are very strict and tight anused about importing plant material. Mimosa bark is from what i understand brought in from the big and dandy US. SO no luck. I kinda failed on finding aussie head shops that sell mimosa. I hear accaccia family is alright to use. And i does grow free. but im in the city and transportless. no luck. Can i order that stuff? and what extraction method would you recomend for a travveling backpacker holed up in shitty hostels.

I would prefer shorter time requirements and easy attainable materials. I hear of a lime lemon juice extraction method.

Basically, you're a backpacker in australia and in need of dmt, what would jesus do?
Citera
2011-06-19, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Svar i fetmarkering.

Tackar för svaret! Mycket uppskattat!
Citera
2011-06-19, 22:39
Medlem
wsbs avatar
Har gulaktigt DMT (vet inte mer än så om formen, men kan lägga upp bild senare). Fungerar bra att röka i vaporgenie, men vill testa att skjuta det innan jag lägger det på hyllan.

Några frågor:

Hur löser man upp DMT på bästa sätt (har citronsyra och tändare om det krävs)?

Vad är lagom dosering (hittar bara för rökning på erowid)?

Finns det några medicinska risker med att injicera DMT (bortsett från att inte hinna dra ut nålen)?
Citera
2011-06-20, 14:08
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Har gulaktigt DMT (vet inte mer än så om formen, men kan lägga upp bild senare). Fungerar bra att röka i vaporgenie, men vill testa att skjuta det innan jag lägger det på hyllan.

Några frågor:

Hur löser man upp DMT på bästa sätt (har citronsyra och tändare om det krävs)?

Vad är lagom dosering (hittar bara för rökning på erowid)?

Finns det några medicinska risker med att injicera DMT (bortsett från att inte hinna dra ut nålen)?

Det finns stora risker inblandade! Du vet inte hur extraktionsprocessen har gått till, för allt vad du vet kan det finnas plantfetter eller partiklar från växten som använts kvar i slutprodukten vilket kan leda till en anafylaktisk reaktion (yrsel, kvävning etc.). De officiella tester med injektioner du förmodligen läst om har gjorts med kliniskt rent dmtfumarat i sterila sjukhusmiljöer och går inte att jämföra med hemmabruk.
Utöver det har Strassman gjort oss varse om att dmt höjer blodtrycket lite, vilket är ofarligt för de flesta av oss, men kan ställa till problem för de som har högt blodtryck. När var senaste gången du kollade ditt blodtryck?

Jag anser personligen att du bör avstå, och kommer därför inte redogöra för hur du skulle gå till väga för att konvertera eller rena ditt dmt för injektion. Använd din GVG, du som har turen att inneha en!
Senast redigerad av CamCameo 2011-06-20 kl. 14:12.
Citera
2011-06-20, 20:06
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Det finns stora risker inblandade! Du vet inte hur extraktionsprocessen har gått till, för allt vad du vet kan det finnas plantfetter eller partiklar från växten som använts kvar i slutprodukten vilket kan leda till en anafylaktisk reaktion (yrsel, kvävning etc.). De officiella tester med injektioner du förmodligen läst om har gjorts med kliniskt rent dmtfumarat i sterila sjukhusmiljöer och går inte att jämföra med hemmabruk.
Utöver det har Strassman gjort oss varse om att dmt höjer blodtrycket lite, vilket är ofarligt för de flesta av oss, men kan ställa till problem för de som har högt blodtryck. När var senaste gången du kollade ditt blodtryck?

Jag anser personligen att du bör avstå, och kommer därför inte redogöra för hur du skulle gå till väga för att konvertera eller rena ditt dmt för injektion. Använd din GVG, du som har turen att inneha en!

Ok, det där lät ju inge vidare.

Kanske dags att sätta punkt för nytt drogtestande nu då när man ändå precis fyllt år. Vända blad?
Citera
2011-06-21, 02:33
Medlem
CamCameos avatar
Citat:

Kanske dags att sätta punkt för nytt drogtestande nu då när man ändå precis fyllt år. Vända blad?

Det hänger väl helt på hur du vill att ditt liv ska se ut, vill du vara drogfri så är det nog bästa alternativet. Om du vill fortsätta droga och inte ännu hittat din favoritdrog vore det ju dumt att sluta prova nya sorter nu i detta skede av ditt liv. Om du däremot hittat din favorit redan bör du väl hålla dig till den, förutsatt att den inte ger dig massa problem. Gör den det antar jag att du önskar vara drogfri, varvid vi befinner oss vid ruta ett igen, där det kanske var dags att sätta punkt och vända blad.

Livet hade sannerligen varit enklare utan vägkval!

(Var jag du skulle jag ladda GVG:n med en heroic dose och be pipan visa mig något speciellt. Bara meditera lite över tanken, och dra ett par stora bloss [så stora det går]. Du kan komma att bli förvånad över vad som kan hända med lite tilltro!)
Senast redigerad av CamCameo 2011-06-21 kl. 02:37.
Citera
2011-06-21, 15:39
Medlem
jimpss avatar
Citat:

För dig själv är det säkert bättre att du sätter det i venen och får det överstökat. För du har ju själv sagt att det skulle bli det sista vad jag kan minnas i alla fall. Alltså skjuta DMT, för att sätta punkt för det här kapitlet.

Eftersom du verkar ha haft det som plan så kommer du säkert hitta på ursäkter för dig själv så länge du inte gjort det. Sitta med fixen i armen om några veckor eftersom du inte "satt punkt" ännu.

Du kanske skulle kunna tvätta ditt DMT själv? Har hört att man kan tvätta i heptan men vet inte så mycket mer än så. Finns säkerligen fler sätt än så också.
Citera
2011-06-22, 00:19
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
För dig själv är det säkert bättre att du sätter det i venen och får det överstökat. För du har ju själv sagt att det skulle bli det sista vad jag kan minnas i alla fall. Alltså skjuta DMT, för att sätta punkt för det här kapitlet.

Eftersom du verkar ha haft det som plan så kommer du säkert hitta på ursäkter för dig själv så länge du inte gjort det. Sitta med fixen i armen om några veckor eftersom du inte "satt punkt" ännu.

Du kanske skulle kunna tvätta ditt DMT själv? Har hört att man kan tvätta i heptan men vet inte så mycket mer än så. Finns säkerligen fler sätt än så också.

Du verkar ha följt mig rätt, för har länge sett just att sätta en DMT-fix som synonymt med att sätta punkt för testandet. Jag är dock beredd att backa ett steg, för även om jag vill veta hur det är att bryta igenom totalt och kunna rannsaka mig själv från att testa framför allt meskalin och förhoppningsvis även ketamin, så är jag fortfarande skeptisk till hur sunt det är för mig att experimentera med psykedelika numera. Jag är inte helt frisk i huvudet, märker det när jag röker cannabis och 2 trippar har spårat ordentligt.

Innerst inne skulle det vara skönt att bara sammanfatta det jag upplevt när jag rökt DMT, eventuellt öka på dosen lite innan jag slänger det för att ha en färsk upplevelse att teckna ned. Psykedelika och jag har som sagt inte alltid varit bästa vänner och det skulle vara som en lättnad att bara veta att "ah, jag är klar med min examen och om jag nu ska ta droger igen så blir det endast substanser som jag inte oroar mig över ska ge en obehaglig upplevelse" (d.v.s. alkohol, MDMA och om livet vägrar styra upp sig även opioider).
Citera
2011-06-22, 20:01
Medlem
Två frågor till!
  • Vad händer om man lyckas ta ett fjärde bloss? Permanent schizofreni?
  • Om man har lätt att minnas drömmar, minns man även dmt-upplevelsen lättare då?
Citera
2011-06-22, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Två frågor till!
  • Vad händer om man lyckas ta ett fjärde bloss? Permanent schizofreni?
  • Om man har lätt att minnas drömmar, minns man även dmt-upplevelsen lättare då?

nej
Citera
2011-06-22, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
nej

-Vad händer om man lyckas ta ett fjärde bloss?

-Nej

Ja men bra då vet jag.
Citera
2011-06-22, 20:15
Medlem
Luciditys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Om man har lätt att minnas drömmar, minns man även dmt-upplevelsen lättare då?
Jag har också funderat på det. Joe Rogan (tror jag) säger att minnet av DMT upplevelsen försvinner medans man tänker på den precis efter upplevelsen, såsom drömmar gör. Vissa säger ju att DMT släpps ut i hjärnan när vi sover och bidrar till att vi drömmer. Så min gissning blir ja, det är enklare att komma ihåg om man kommer ihåg drömmar bra.

Angående fjärde blosset får du nog bara en mer intensiv upplevelse. Vissa får ju bara i sig 1-2 bloss och har ändå en komplett upplevelse har jag hört.
Senast redigerad av Lucidity 2011-06-22 kl. 20:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in