2010-10-21, 17:21
  #469
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Tycker du verkligen att changa vore optimalt för en nybörjare?

Jag tänkte mer i linje med en helt inaktiv ört, och inte med mao-hämmare...

Varför inte?
Jag anser en tripp med changa är som att någon håller dig i handen och rent dmt är som en raketmotor utan styrning
Men det gäller att vara påläst och ta ansvar själv för vad man ger sig in i.
Citera
2010-10-21, 17:21
  #470
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Yep, den rökmetoden hade jag tänkt använda mig av!
Angående dosering så kör jag nog på nåt slags mellanting mellan ditt och hypergalaxys förslag. Jag vill helst inte bryta igenom första gången, vilket man väl löper "risk" att göra över 50mg..?


Heh, fräsigt nog så fick jag mitt i gåva av en moderator här på FB.

Väldigt nice av den moderatorn! Undra vem det kan ha varit!

Var medveten om en sak, det handlar inte om dos så mycket när man ska bryta igenom.
Dosen spelar givetvis roll, men det är mer ditt state of mind som bestämmer vart du hamnar.
Citera
2010-10-21, 17:23
  #471
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypergalaxy
Varför inte?
Jag anser en tripp med changa är som att någon håller dig i handen och rent dmt är som en raketmotor utan styrning
Men det gäller att vara påläst och ta ansvar själv för vad man ger sig in i.

OK, jag undrade mest sens changa inte är min bag och jag har aldrig testat att göra proper changa.
Raketmotor utan styrning kan jag relatera till i alla fall, haha.
Citera
2010-10-21, 17:31
  #472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Yep, den rökmetoden hade jag tänkt använda mig av!
Angående dosering så kör jag nog på nåt slags mellanting mellan ditt och hypergalaxys förslag. Jag vill helst inte bryta igenom första gången, vilket man väl löper "risk" att göra över 50mg..?

Det är väldigt individuellt och tekniken är svår.Det tar tid och röken är väldigt stark för lungorna.
Du kan bryta igenom på 20 mg första gången också,beror på din teknik om du t.ex tar allt i ett bloss och håller det inne typ 30-40 sekunder(vilket är svårt) så lär du får en resa som heter duga
Man bör ha en sitter som hjälper en med 3:e blosset för du kommer vara så borta att inte ens känner att du håller i rökdonet vilket kan vara farligt om du tappar den i soffan.


Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
OK, jag undrade mest sens changa inte är min bag och jag har aldrig testat att göra proper changa.
Raketmotor utan styrning kan jag relatera till i alla fall, haha.

Väldigt lätt att göra,rekommenderar dig starkt att göra det för blir en vriden upplevelse,sitter i längre och allt blir så otroligt vackert
Citera
2010-10-21, 17:46
  #473
Bannlyst
Vart får ni tag på ert dmt? Extraherar ni själva? Köper ni? Får ni gratis av någon?

n,n-dmt är något jag drömt om att få testa länge. 5-meo-dmt testade jag för någon månad sedan och bara det var helt amazing. Underbart samtidigt som det var jävligt skrämmande. Inget man tar en hit av direkt efteråt igen direkt hehe. Men sjukt fascinerande och det ger en verkligen en rejäl tankeställare.
Citera
2010-10-21, 18:47
  #474
Medlem
Hej hopp! Jag har en fråga om changa, har jag uppfattat det rätt att det är när man helt enkelt blandar en herb t.ex. Caapi eller Calea zacatechichi med DMT? Kanske lägger ett lager herb och sedan DMT på det och ett lag herb till ovanför allt och bara tänder på?
Citera
2010-10-21, 20:11
  #475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
I övrigt så är det ju uppenbart att vi helt enkelt har var sin ståndpunkt, men jag hoppas att du åtminstone övervägt vad jag skrivit och fått en mer nyanserad bild av sådana som jag, som sitter på "höga hästar".

Jag har suttit på samma häst själv så jag förstår
Citera
2010-10-21, 21:27
  #476
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Hej hopp! Jag har en fråga om changa, har jag uppfattat det rätt att det är när man helt enkelt blandar en herb t.ex. Caapi eller Calea zacatechichi med DMT? Kanske lägger ett lager herb och sedan DMT på det och ett lag herb till ovanför allt och bara tänder på?

Man kan göra så, men det är inte "rätt". För att göra riktigt changa ska du låta din kristaller absorberas in i örterna. Har själv provat med kemiskt ren bensin (samma som används när man extraherar). Men de flesta brukar nog använda aceton, vilket troligen dunstar snabbare med. (OBS! Köp inte den smutsiga acetonen med olja i)

Fördel med detta? Du kan röka changa i bong/pipa/spliff och förhindra att DMT't blir eldat på direkt.
__________________
Senast redigerad av Serdumånen 2010-10-21 kl. 21:30.
Citera
2010-10-21, 21:35
  #477
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Hej hopp! Jag har en fråga om changa, har jag uppfattat det rätt att det är när man helt enkelt blandar en herb t.ex. Caapi eller Calea zacatechichi med DMT? Kanske lägger ett lager herb och sedan DMT på det och ett lag herb till ovanför allt och bara tänder på?

Changa är dmt med mao-hämmare.
Det du pratar om refereras till som enhanced leaf.
Citera
2010-10-21, 21:50
  #478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serdumånen
Man kan göra så, men det är inte "rätt". För att göra riktigt changa ska du låta din kristaller absorberas in i örterna. Har själv provat med kemiskt ren bensin (samma som används när man extraherar). Men de flesta brukar nog använda aceton, vilket troligen dunstar snabbare med. (OBS! Köp inte den smutsiga acetonen med olja i)

Fördel med detta? Du kan röka changa i bong/pipa/spliff och förhindra att DMT't blir eldat på direkt.
Aha, precis som tweed alltså?
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Changa är dmt med mao-hämmare.
Det du pratar om refereras till som enhanced leaf.
Okej, tack! Blir att prova en runda enhanced leaves till helgen då
Citera
2010-10-21, 21:54
  #479
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Changa är dmt med mao-hämmare.
Det du pratar om refereras till som enhanced leaf.

caapi + dmt , räcker inte det?
Citera
2010-10-21, 22:04
  #480
Medlem
Luciditys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Changa är dmt med mao-hämmare.
Är inte det Ayahuasca? DMT+MAO=Ayahuasca har jag förstått det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in