Citat:
Ursprungligen postat av naknejanne
Hur är det med dom där färdiga ayahuasca paketen som säljs på te.x elefanten. Är det något och ha ? Räcker 1 paket för att trippa stadigt ?
Nej, de är inget att ha. Det blir mycket mer ekonomiskt, pålitligare och mer ceremoniellt att inköpa var vara för sig själv och koka ihop på spisen. Är du seriöst intresserad bör du inte ha några problem att hitta information och återförsäljare.
Citat:
Ursprungligen postat av Derangement
Jag har en fundering kring rökteknik och DMT. Jag såg någon gubbe på youtube som talade om att han först tog en stor hit för att sedan andas ut i en påse, och avslutningsvis inhalera ur påsen ungefär 4-5 gånger. Är detta en bra teknik, mån tro? Det är ju så svårt att hålla koll på elden och verktyget samtidigt som hela världen försvinner...

Knappast. Tror inte en sekund på att det där fungerar något vidare. Egna erfarenheter att döma så är det viktigaste att få i sig två ordentliga andetag som sedan behålls i minst 15 sekunder. De kan inte bestå av allt för mycket koncentrerad DMT-damm, eftersom det skär i lungorna. Visst, det är inte alltför farligt att
andas in det om man är van vid Cannabis, det är när man ska
hålla inne dammet i 15 sekunder som man får problem.
En korrekt utförd vaporisering på 40mg i maskinen, därav jag tar två andetag som är välfyllda, har tagit mig till hyperspace. Maskinen är troligtvis det bästa redskapet för nybörjare, den är lätt att bygga och enkel att använda. Den vaporiserar enorma mängder effektivt, med nackdelen att röken inte kyls alltför väl. Intresserad? Bygg en!