2012-12-03, 10:55
Medlem
U-can-call-me-Als avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Feynman
Ja men Terence Mckenna utvecklade också en väldig sällsynt typ av dödlig hjärncancer.
Var alltid försiktig och gå sakta uppåt efter behov säger jag!
Nu är inte jag så värst bevandrad inom hallucigeners skadeverkningar, men inte finns det väll något samband mellan hjärncancer och hallucigener?
Har själv en nära vän som drabbats av en hjärntumör, och han tar inte en endaste drog, så nog går det att drabbas av hjärncancer utan att ha användt hallucigener alltid.
Citera
2012-12-03, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-can-call-me-Al
Nu är inte jag så värst bevandrad inom hallucigeners skadeverkningar, men inte finns det väll något samband mellan hjärncancer och hallucigener?
Har själv en nära vän som drabbats av en hjärntumör, och han tar inte en endaste drog, så nog går det att drabbas av hjärncancer utan att ha användt hallucigener alltid.
inte för att gå in på konspirationsteorier på det sättet, men det var ju samma sak med Bob Marley, han fick ju cancer som hade spritt sig igenom hela kroppen, han dog rätt hastigt. Och som man ju vet finns det extremt giftiga och "potenta" cancerogener som man lätt kan förgifta någon med genom ventilationen och maten. Just saying, det finns alltid en möjlighet..
Citera
2012-12-03, 17:29
Medlem
Richard-Feynmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggestaden
inte för att gå in på konspirationsteorier på det sättet, men det var ju samma sak med Bob Marley, han fick ju cancer som hade spritt sig igenom hela kroppen, han dog rätt hastigt. Och som man ju vet finns det extremt giftiga och "potenta" cancerogener som man lätt kan förgifta någon med genom ventilationen och maten. Just saying, det finns alltid en möjlighet..
Ja, eller så är kollar man bara vad dessa två hade gemensamt.
De båda rökte helt sjuka mängder gräs varje dag, år efter år efter år...
Inte för att jag tror att cannabis är mer cancerframkallande än något annat. Men vafan om man hela tiden låter kroppen använda energi åt att bryta ner en drog är det inte så konstigt att resten av kroppens försvarsmekanismer blir försämrade.
Citera
2012-12-04, 15:09
Medlem
grithors avatar
Vad är rekommenderad dos för att röka changa?
Citera
2012-12-04, 15:28
Medlem
Richard-Feynmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Vad är rekommenderad dos för att röka changa?
Är inte 100% men tror jag att 1 gram changa innehåller ungefär 0.2 gram DMT.
0.05 gram DMT ska ju vara en bra dos så alltså 0.25 gram changa.
Ta inte dessa siffror för givet, bara spekulationer från min sida.

Antar att priset på changa i sverige ligger på runt 1000 kr/grammet. Om mina värden är korrekta gällande % DMT så borde man alltså satsa på att göra sin egen dmt istället för att betala dessa skyhöga priser.
Senast redigerad av Richard-Feynman 2012-12-04 kl. 15:37.
Citera
2012-12-04, 15:49
Medlem
grithors avatar
Citat:

Antar att priset på changa i sverige ligger på runt 1000 kr/grammet. Om mina värden är korrekta gällande % DMT så borde man alltså satsa på att göra sin egen dmt istället för att betala dessa skyhöga priser.

Tack!
Jag kan få tag på 0.5g Changa från Tyskland för ungefär 400kr. Om dina DMT % värden är korrekta så låter det ju som ett rätt bra pris.
Citera
2012-12-04, 16:18
Medlem
Richard-Feynmans avatar
Citat:
Tack!
Jag kan få tag på 0.5g Changa från Tyskland för ungefär 400kr. Om dina DMT % värden är korrekta så låter det ju som ett rätt bra pris.
Återkom gärna med hur det gick sen!
Hittade lite läsning som kanske kan vara relevant.
http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt_article1.shtml
Citera
2012-12-04, 16:26
Medlem
Kul att se att DMT dykt upp till ytan igen. Det är SÅ jävla värt att testa. Sjukt givande upplevelser och har jag chansen att ta DMT igen så skulle jag inte tveka en sekund. Till er som tar första gången så se till att vara i en trygg miljö, t.ex. hemma med 1-3 bra vänner. En tågstation med 3 polare är inte att rekomendera men vi kunde inte vänta när polaren inkom med tåget.
Citera
2012-12-04, 18:00
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Tack!
Går ju att handla DMT inrikes på SR, du sparar en del på det, och sen från random ställen i EU också.
Citera
2012-12-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ja, eller så är kollar man bara vad dessa två hade gemensamt.
De båda rökte helt sjuka mängder gräs varje dag, år efter år efter år...
Inte för att jag tror att cannabis är mer cancerframkallande än något annat. Men vafan om man hela tiden låter kroppen använda energi åt att bryta ner en drog är det inte så konstigt att resten av kroppens försvarsmekanismer blir försämrade.

Inte för att vara nån fitta, men kan du nämna något ämne i cannabis som är cancerframkallande, jag menar, du drar ju de gemensamma att båda rökte sjuka mängder med cannabis, men det finns ingen cancerframkallande ämne i cannabis, hur är det då möjligt?

Eller varför inte, båda två hade en sak gemensamt, båda hade penis, så därför drar jag slutsatsen att penis skapar cancer, lika trovärdig som din väldigt naiva och konstiga tes.

Eller, båda hade gemensamt att prata mycket, de skapar cancer.
Båda var över 1 meter 30centimeter = cancer.
Båda hade 2 fötter = cancer
Båda hade 2 händer och så vidare... Finns ju å andra sidan folk som röker cannabis lika mycket om inte mer än både Marley och McKenna och ingen fått cancer, så snälla, kom inte med tragisk disinfo.
Citera
2012-12-04, 18:39
Medlem
Richard-Feynmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82

Eller varför inte, båda två hade en sak gemensamt, båda hade penis, så därför drar jag slutsatsen att penis skapar cancer, lika trovärdig som din väldigt naiva och konstiga tes.

Menar på att den ständiga cannabinoid nedbrytningen kan vara en indirekt orsak till cancer då kroppen får svårare att bryta ner cancerceller.

Såklart bara spekulationer från mig.
Senast redigerad av Richard-Feynman 2012-12-04 kl. 18:54.
Citera
2012-12-04, 18:44
Medlem
Citat:

Mer generellt så brukar changa vara 50% DMT och 50% andra växter/MAOI, men egentligen kan bara personen som gjort det veta hur det är. Priset på ren DMT ligger runt 1000 spänn. Du har rätt i att det är mer värt att göra sitt eget. Tack och bock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in