Risk för wall of text - men vet att det finns många här som är mycket kunniga som jag gärna ser ger mig något sorts svar på mina frågor och funderingar.
Kort och gott. Rökt DMT med hjälp av bong en gång tidigare utan någon större lycka. Är sugen på att pröva det igen, men vill inte heller stressa fram något beslut. Nu däremot fick jag ett erbjudande jag har svårt att motstå - aya med shaman.
Har tagit svamp hundratals gånger och nu inte trippat på över ett år - för ens till ungefär 2 veckor sedan då jag random kastade i mig två lappar utan att ens tänka på vad jag gjorde. En underbar resa, men förmodligen mer tur än skicklighet.
Som sagt - blivit erbjuden aya med shaman. Frågan lyder: hur bör man bäst psykiskt förbereda sig för detta?
Spontana tankar som dyker upp om avhållsamhet ett tag är:
* det är kul att ha någonting kvar på sin egen att-göra-lista när det kommer till hallucinogener. Aya skulle förmodligen vara det sista som stryks, om jag inte blir galen och får för mig att pröva iboga, haha.
* att just första gången ta aya i grupp känns lite konstigt med tanke på hur man mår under början av ruset - eller spelar det kanske ingen roll väl på plats? Är absolut inte pryd, tänker mer på hur stämningen lär bli då många i gruppen är första gångs resenärer.
* just nu står jag redan inför olika vägval i livet. Jag vet att aya lätt skulle kunna ses som en väldigt vuxen samt terapi-liknande tripp jämför med till exempel svamp som är lite mer lekfullt, right? Förstår att det är väldigt svårt att sätta ord på, men skulle gärna höra några utav era beskrivningar. Tolka det inte som oro, utan snarare respekt för en utav världens tillsynes kraftfullaste hallucinogener.
Har tidigare hört jämförelsen (förmodligen i Spirit Molecule) om hur att röka DMT är som att skjutas upp i en rymdraket medan aya mer ska vara som att någon varsamt bär dig upp och ut i universum för att sedan med mjuka händer föra dig tillbaka ner på jorden. En otroligt vacker och lockande tanke - men det gör inte att jag ändå blir eftertänksam.
Som sagt - viktigast för mig är att inte stressa fram ett beslut om att kasta i mig drycken bara för jag nu får ett finfint erbjudande. Som någon ovan sa: om inte så kommer det definitivt fler chanser.