Tyckte inte ens att den var småkuslig, hade skittråkigt under filmen och var ju enbart full av jumpscares och förutsägbara effekter och så.
Ja, nej ju mer jag tänker på den desto mer dålig tyckte jag att den var. Jag hoppade till en gång under filmen, och nej jag vet inte varför jag ens skrev att den var kuslig... Jag tappade intresset totalt och det tog massor med timmar att komma igenom den, pga att jag satte mig vid datorn och höll på och pillrade med andra saker. Det var väl en scen som var lite läskig och det var det. Typ.
Tyckte inte ens att den var småkuslig, hade skittråkigt under filmen och var ju enbart full av jumpscares och förutsägbara effekter och så.
Den hade några scener som jag tycker byggdes upp ganska skönt, men avslutas med ett BAMBAM-TADA som man bara satt och väntade på. Exempelvis när:
Ena ungen säger att hon ser någon bakom dörren, fast det enda man ser är mörker. Äldre syrra går fram och undrar "men ingen är här". Sen slås dörren igen med maxad volym på tillagda ljudeffekter för att skapa skrämselmoment.
Visst blir jag "skrämd" av jump-scares, jag är ganska blödig när det kommer till sånt numera och finner det bara påfrestande och irriterande när det används nästan in i absurdum. Jag vill ha en kuslig krypande atmosfär, där nackhåren reser sig och man drar upp benen från golvet, istället för att något jävla gubben-i-lådan-trick.
Senast redigerad av Zaxxon 2013-08-05 kl. 19:16.
Tråkigt att höra. Funderade på att se den på bio, men uppskattade inte alls Insidius och en jumpscare-film vill jag verkligen inte se på bio, brukar dra en viss typ av publik som jag inte orkar med. Tar nog och laddar ner den istället när den släppts på DVD.
Den hade några scener som jag tycker byggdes upp ganska skönt, men avslutas med ett BAMBAM-TADA som man bara satt och väntade på. Exempelvis när:
Ena ungen säger att hon ser någon bakom dörren, fast det enda man ser är mörker. Äldre syrra går fram och undrar "men ingen är här". Sen slås dörren igen med maxad volym på tillagda ljudeffekter för att skapa skrämselmoment.
Den scenen började bra och kunde gott och väl blivit filmens bästa, i stället ebbar det ut i ingenting och jag hade verkligen hoppats på att man gjort en bättre grej av hela skräckaspekten i den scenen.
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Tråkigt att höra. Funderade på att se den på bio, men uppskattade inte alls Insidius och en jumpscare-film vill jag verkligen inte se på bio, brukar dra en viss typ av publik som jag inte orkar med. Tar nog och laddar ner den istället när den släppts på DVD.
Ja, jag vet och det här är just en film man inte ska se på bio av just dom anledningarna!
Jag söker namnet på en skräckfilm där en kvinna serverar människokött på restaurang. Hon gör krydda av mustachen och marinerar kropparna. Någon som känner igen detta?
Jag söker namnet på en skräckfilm där en kvinna serverar människokött på restaurang. Hon gör krydda av mustachen och marinerar kropparna. Någon som känner igen detta?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!