Citat:
Ursprungligen postat av
alprazolam_
Har då precis sett
The Conjuring och blev inte alls speciellt imponerad. Hur kan den här filmen vara så jäkla hypad?
Visst, okej den var lite småkuslig ibland och gick väl an att se. Men det var ju inte nå "Wow! Mind blowing stuff!" Den började bra och sådär, var lite kuslig och så vidare. Men sen skulle det kryddas på lite extra på slutet och någon lustigkurre tyckte det var jättekul att skruva av locket på saltkaret. Som vanligt...
Håller med, riktigt dålig rulle. Hela filmen förlitar sig på jumpscares som är väldigt förutsägbara.
Mycket kryphål och dålig medkänsla ifrån karaktärerna. Jag menar, ta scenen där hunden dör i början utan anledning när den är utelåst över natten.
Föräldrarna är helt likgiltiga och varken diskuterar eller undersöker orsaken till dödsfallet, det ända de har gjort är att grävt ner liket i jorden och satt en skylt över graven.. Vem agerar så i en sådan situation? Jag hade inte släppt ut mina barn i trädgården igen om någon hade dödat min hund i trädgården.
Dagen efter händelsen verkar det vara fritt fram för lek och skratt, ingen i familjen verkar ens bry sig att deras familjemedlem har blivit dödad. Kommer ihåg när vi avlivade våran hund när jag var i den åldern, då var både jag och familjen förkrossade i flera månader efteråt..