2013-06-05, 22:22
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Insidious är by far den bästa rysare/skräckfilm jag sett genom tiderna (började kolla på "läskiga filmer" cirka 1988) så har sett en hel del under årens lopp, men ingen har påverkat mig så mycket som Insidious!
En tvåa på detta känns onekligen helt underbart från min synpunkt!

Gillade trailern, och också att det passade på att slänga in lite Tiny Tim ála "Tip toe", från ettan känns också helt underbart då den gör så mycket!

Njuter på ett sadomachosistiskt sätt!

Kan du vara snäll att sluta förstöra min tes om att ingen i denna tråd tycker att Insidious är den bästa skräckfilmen genom tiderna?!?!
Citera
2013-06-05, 22:25
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
White Zombie är en bra gammal zombiefilm och en av de första i genren om inte DEN första! Det bästa med den är att den bygger på den riktiga haitiska zombietraditionen med vodoo och inte köttätande människor.
Låt mig korrigera: White Zombie är en gammal zombiefilm.

The End.
Citera
2013-06-05, 22:49
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Kan du vara snäll att sluta förstöra min tes om att ingen i denna tråd tycker att Insidious är den bästa skräckfilmen genom tiderna?!?!
Hörru StonedSwede, var glad över att enkla skräckrullar i stil med Insidious hyllas. Det lovar för din skräckfilmsdebut, ett misslyckande är omöjligt. Jag har faktiskt lite tilltro.
Citera
2013-06-05, 23:15
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Hörru StonedSwede, var glad över att enkla skräckrullar i stil med Insidious hyllas. Det lovar för din skräckfilmsdebut, ett misslyckande är omöjligt. Jag har faktiskt lite tilltro.

Enkla skräckfilmer är bra skräckfilmer! Mediokra skräckfilmer dock..!

---

Hittade detta klipp för ett tag sedan. En snubbe bakom Platinum Dunes-bolaget håller ett föredrag för en skolklass. Väldigt intressant faktiskt, och väldigt uppfriskande att han själv "dissar" sina egna filmer.
Man målar upp en bild om hur onda och känslokalla dessa remake-nissar är, men i själva verket så försöker de göra bra filmer.

http://www.youtube.com/watch?v=Z5PGVKB2ObM
Citera
2013-06-05, 23:30
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Hehe, sorry!
Jag är ingen puritan, jag höjer inte itallienska gore/slasher/whatever-regisörer över skyarna "bara för att", för att framstå som en "troende"!

Jag tycker just denna Hollywood produktion är betydligt bättre än andra. Jag kan inte säga varför, men jag fullkomligt älskar den, samtidigt som jag hatar den för att den får mig att må dåligt!
Min fru, som fullkomligt hatar skräckfilmer, älskar just denna! Det säger något; I alla fall för mig!
Citera
2013-06-05, 23:35
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Jag tycker just denna Hollywood produktion är betydligt bättre än andra. Jag kan inte säga varför, men jag fullkomligt älskar den, samtidigt som jag hatar den för att den får mig att må dåligt!
Min fru, som fullkomligt hatar skräckfilmer, älskar just denna! Det säger något; I alla fall för mig!

Har du sett Sinister? Om du gillar Insidious så tror jag att du skulle gilla denna!

Sen är Insidious en indierulle, inte Hollywood. Budgeten ligger på minimala 1.5 miljoner dollar! Tycker att det är ganska så imponerande ändå.
Citera
2013-06-05, 23:51
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Har du sett Sinister? Om du gillar Insidious så tror jag att du skulle gilla denna!

Sen är Insidious en indierulle, inte Hollywood. Budgeten ligger på minimala 1.5 miljoner dollar! Tycker att det är ganska så imponerande ändå.
Har sett Sinister, gillar den också, mycket!

Jo, förvisso är budgeten kraftigt reducerad i jämförelse med Hollywood produktioner. Tänkte mest på skådespelarna, som de facto är kända inom Hollywood!
En del tänker ju att, "mindre lön, men känt face, därav media-uppsving, hence mer inkomst", och på så sätt sublimt göra det till en Hollywood produktion! Hoppas du förstår hur jag tänker!

Dock har ju Patrick Wilson visat sig tidigare hängivit sig till low-budget productions, så det kanske finns något off-Hollywood med honom!

Hur som helst, jag personligen ser grymt mycket fram emot Insidious 2!
Citera
2013-06-06, 00:20
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Enkla skräckfilmer är bra skräckfilmer! Mediokra skräckfilmer dock..!

---

Hittade detta klipp för ett tag sedan. En snubbe bakom Platinum Dunes-bolaget håller ett föredrag för en skolklass. Väldigt intressant faktiskt, och väldigt uppfriskande att han själv "dissar" sina egna filmer.
Man målar upp en bild om hur onda och känslokalla dessa remake-nissar är, men i själva verket så försöker de göra bra filmer.

http://www.youtube.com/watch?v=Z5PGVKB2ObM
Riktigt skön föreläsning. Speciellt vid:
-"Did anyone in this room see the movie The Unborn?"
-"Uh ohh, omg."
-"Uh, hrm."
-"Nigga plz."
Senast redigerad av Zaxxon 2013-06-06 kl. 00:22.
Citera
2013-06-06, 14:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Låt mig korrigera: White Zombie är en gammal zombiefilm.

The End.

Haha, vad har du egentligen emot äldre film?
Citera
2013-06-06, 15:44
Medlem
Rakiis avatar
Har dykt upp en ny zombiefilm som går under namnet The Battery som jag tänkte se om en stund, eller idag åtminstone.

http://www.imdb.com/title/tt2272350/?ref_=sr_1

Sen har ju VHS 2 dykt upp på iTunes och On Demand, hoppas den kommer upp på amerikanska Netflix snart då också.
Citera
2013-06-06, 15:50
Medlem
Rokushikis avatar
Tittade på V/H/S 2 idag.. Märk att jag faktiskt tyckte att första V/H/S var bra, lagom mysig, rolig och kuslig film.

Tvåan däremot, fyfan vilken dålig film! Segmenten är inte alls lika bra, inget av dem slår något av segmenten i första filmen (ett segment i tvåan börjar bra dock, men spårar ut totalt) Filmen är inte ett dugg läskig, den är rätt rolig på sina håll men inte ett dugg läskig vilket är tråkigt - lite kusligt borde det ju vara! De använder found footage på ett dåligt sätt, det fördjupar mig inte i filmen utan tvärtom sliter ur mig (de byter kamera-vinklar hela tiden, på ett segment är det textat trots att det ska vara kamera osv, ni fattar) Dessutom verkar det att trots att den är en uppföljare (och således borde ha större budget) så känns och ser hela filmen mycket billigare och amatörmässig ut! En specifik del har RIKTIGT dålig CGI och

Summa Summarum: Jag rekommenderar inte filmen.
Citera
2013-06-06, 15:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Tittade på V/H/S 2 idag.. Märk att jag faktiskt tyckte att första V/H/S var bra, lagom mysig, rolig och kuslig film.

Köpte du den på iTunes eller andra on demand-tjänster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in