Blev riktigt besviken efter att ha väntat på denna i närmare 2½ år nu, men Adam Wingard är inte lika stabil som Adam Mason, Ti West och de andra nya skräckregissörerna. Väldigt tråkig home-invasionfilm överlag som inte visar någonting nytt eller tillför något nytt till genren.
Tråkigt att höra, men har inte haft allt för höga förväntningar. Men ska väl inte ljuga om att man gått och hoppats på en bra HI-rulle.
På tal om Ti West har jag inte tappat allt för mycket intresse, men fan. Vill gärna ha honom där han är som bäst, men en del är rakt av kasst alltså. Hoppas han hittar "hem" till den grymma stilen för The House of the Devil är så förbannat jävla bra.
Läste lite snabbt en recension om The Sacrament och de verkar inte vara en höjdare heller dessvärre.
Efter allt snack om Session 9 så var jag tvungen att se om denna pärla jag endast sett en gång tidigare då filmen var helt ny och kostade 59:- att hyra på DVD.
Otroligt obehaglig film som verkligen kryper under ens skinn. Även om jag kom ihåg flera scener där jag visste utgången så satt jag ändå nästan och gömde mig bakom en kudde på soffan.
Jag skulle vilja höra era teorier om denna film. Vad tror ni egentligen hände?
Själv rycks jag lite mellan att Gordon kan ha varit en före detta patient, och återkomsten till sjukhuset samt stressen i hans liv fick honom att falla tillbaks i de problem han en gång troligtvis haft. När han först sätter sin fot där hör han Simon säga "Hello Gordon", vilket får mig att tro att han en gång kanske träffat Mary/Simon på den tiden han själv bodde där och att återkomsten helt enkelt väckte minnen han förträngt.
Å andra sidan kan det också vara så att stressen i hans liv helt enkelt knuffade honom över gränsen och att man genom banden som Mike lyssnar på får titta in i Gordons huvud och hur han utvecklar sin egna "Simon".
Vill minnas att många jag diskuterat den här filmen med tror att Simon är en demon som tar över människor, något jag inte alls tror på. Filmen i sig känns inte som en spökhistoria, snarare en film som handlar om människor och deras inre problem.
Jag är inne på din linje. "I live in the weak and the wounded" sägs av "Simon" i slutet och Gordon har helt enkelt brustit inuti. Vi får det berättat för oss hur Gordon är en man som aldrig viker sig en tum och tar sig igenom allt utan att visa minsta tecken av påfrestan, jag minns dock inte vilken av hans kollegor som berättar det. Din teori om att han skulle vara en tidigare patient är intressant, kanske är hans järnhårda beslutsamhet ett resultat av att aldrig vilja hamna där igen? En mental försvarsmekanism. Spekulation givetvis men det skadar aldrig att spekulera. Minns dock inte hur gamla banden är? Jag vet ju att man klippte bort en subplot som handlade om en hemlös kvinna som såg allt, på grund av att testpubliken trodde att det var Mary. Vissa kameravinklar i vissa klipp är menat att vara hennes POV om hon hade funnits kvar som karaktär i serien.
Jag tror att pressen har fått tag i Gordon till slut och därför är han psykiskt svag och fysiskt skadad; weak and wounded. Det är dock inga problem att se det som en övernaturliga historia och att filmen medvetet är vag på den punkten är bara en styrka.
Senast redigerad av despondency 2013-09-11 kl. 05:53.
Jag är inne på din linje. "I live in the weak and the wounded" sägs av "Simon" i slutet och Gordon har helt enkelt brustit inuti. Vi får det berättat för oss hur Gordon är en man som aldrig viker sig en tum och tar sig igenom allt utan att visa minsta tecken av påfrestan, jag minns dock inte vilken av hans kollegor som berättar det. Pressen dock tagit honom till slut och därför är han psykiskt svag och fysiskt skadad; weak and wounded. Det är dock inga problem att se det som en övernaturliga historia och att filmen medvetet är vag på den punkten är bara en styrka.
Nu var det ett tag sedan jag såg filmen, men jag vill minnas att jag tolkade den som du gör.
Den var riktigt bra! Jäkligt annorlunda zombierulle!
Annorlunda var ordet. Den var bra iaf, gillade hur dom speglar dom överlevande. Inte riktigt som andra zombiefilmer.
Har märkt att min mörka filmsida har vaknat till igen Den som säger att istället för att dammsuga, laga mat osv så är det nog bra med en film istället. Nu blir det 28 Days Later!
Julias Ögon sedd nu. Riktigt spännade och bra spansk skräckfilm! Psykologisk thriller / Horror typ. Välgjord och den var rätt obehaglig stundvis och man satt nästan på helspänn.
Vad tycker ni skräckfilmsfans om De bestialiska/Les yeux sans visage? Jag har inte sett den ännu men funderar på att göra det då jag gillade De djävulska skarpt, vilken film anser ni är bäst?
Julias Ögon sedd nu. Riktigt spännade och bra spansk skräckfilm! Psykologisk thriller / Horror typ. Välgjord och den var rätt obehaglig stundvis och man satt nästan på helspänn.
Har inte sett den ännu men ska åtgärda det i natt.
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Vad tycker ni skräckfilmsfans om De bestialiska/Les yeux sans visage? Jag har inte sett den ännu men funderar på att göra det då jag gillade De djävulska skarpt, vilken film anser ni är bäst?
Tycker att Les Diaboliques är bättre, men båda är bra.
Har inte sett den ännu men ska åtgärda det i natt.
Tycker att Les Diaboliques är bättre, men båda är bra.
Hoppas du kommer gilla den! Jag tyckte den höll hög klass faktiskt! Spännande också, mer psykologisk och inte massa övernaturliga grejer. Lite sådant förekommer men... Du får se själv! Mycket nöje!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!