2013-09-11, 00:29
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Blev riktigt besviken efter att ha väntat på denna i närmare 2½ år nu, men Adam Wingard är inte lika stabil som Adam Mason, Ti West och de andra nya skräckregissörerna. Väldigt tråkig home-invasionfilm överlag som inte visar någonting nytt eller tillför något nytt till genren.
Tråkigt att höra, men har inte haft allt för höga förväntningar. Men ska väl inte ljuga om att man gått och hoppats på en bra HI-rulle.

På tal om Ti West har jag inte tappat allt för mycket intresse, men fan. Vill gärna ha honom där han är som bäst, men en del är rakt av kasst alltså. Hoppas han hittar "hem" till den grymma stilen för The House of the Devil är så förbannat jävla bra.

Läste lite snabbt en recension om The Sacrament och de verkar inte vara en höjdare heller dessvärre.
Citera
2013-09-11, 01:50
Medlem
loafmasters avatar
Efter allt snack om Session 9 så var jag tvungen att se om denna pärla jag endast sett en gång tidigare då filmen var helt ny och kostade 59:- att hyra på DVD.

Otroligt obehaglig film som verkligen kryper under ens skinn. Även om jag kom ihåg flera scener där jag visste utgången så satt jag ändå nästan och gömde mig bakom en kudde på soffan.

Jag skulle vilja höra era teorier om denna film. Vad tror ni egentligen hände?

Vad tror ni andra som sett filmen?
Citera
2013-09-11, 05:46
Medlem
despondencys avatar
loafmaster

Senast redigerad av despondency 2013-09-11 kl. 05:53.
Citera
2013-09-11, 06:00
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despondency
loafmaster

Nu var det ett tag sedan jag såg filmen, men jag vill minnas att jag tolkade den som du gör.
Citera
2013-09-11, 10:00
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Den blir det. Har följt dina tips till andra tidigare och det har varit bra skit. Återkommer imorgon.
Den var riktigt bra! Jäkligt annorlunda zombierulle!
Citera
2013-09-11, 10:20
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Gillade den också!
Citera
2013-09-11, 10:26
Medlem
Aviarts avatar
Citat:

Annorlunda var ordet. Den var bra iaf, gillade hur dom speglar dom överlevande. Inte riktigt som andra zombiefilmer.

Har märkt att min mörka filmsida har vaknat till igen Den som säger att istället för att dammsuga, laga mat osv så är det nog bra med en film istället. Nu blir det 28 Days Later!
Citera
2013-09-11, 14:41
Medlem
alprazolam_s avatar
Julias Ögon sedd nu. Riktigt spännade och bra spansk skräckfilm! Psykologisk thriller / Horror typ. Välgjord och den var rätt obehaglig stundvis och man satt nästan på helspänn.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt1512685/?ref_=sr_1

Många / De flesta här har säkert redan sett den, men förhoppningsvis så är det lite nya inom skräck och snappar upp lite bra förslag!
Citera
2013-09-11, 15:30
Medlem
Magnet83s avatar
Vad tycker ni skräckfilmsfans om De bestialiska/Les yeux sans visage? Jag har inte sett den ännu men funderar på att göra det då jag gillade De djävulska skarpt, vilken film anser ni är bäst?
Citera
2013-09-11, 15:58
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Julias Ögon sedd nu. Riktigt spännade och bra spansk skräckfilm! Psykologisk thriller / Horror typ. Välgjord och den var rätt obehaglig stundvis och man satt nästan på helspänn.

Har inte sett den ännu men ska åtgärda det i natt.

Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Vad tycker ni skräckfilmsfans om De bestialiska/Les yeux sans visage? Jag har inte sett den ännu men funderar på att göra det då jag gillade De djävulska skarpt, vilken film anser ni är bäst?

Tycker att Les Diaboliques är bättre, men båda är bra.
Citera
2013-09-11, 16:01
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har inte sett den ännu men ska åtgärda det i natt.

Tycker att Les Diaboliques är bättre, men båda är bra.
Hoppas du kommer gilla den! Jag tyckte den höll hög klass faktiskt! Spännande också, mer psykologisk och inte massa övernaturliga grejer. Lite sådant förekommer men... Du får se själv! Mycket nöje!
Citera
2013-09-11, 16:16
Medlem
Diaramas avatar
Filmer med djävulsdyrkan, finns det några fräna sådana?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in