Citat:
Ursprungligen postat av
zzpac
Det är ju bara att välja "Senaste inlägg fallande" under sortering om du vill sortera resultaten efter datum. Att vi har gjort om länken är väl skit samma, bara bokmärk den nya länken, annars förstår jag inte vad som är problemet?
Självklart förstår du inte vad problemet är, så det förvånar mig inte heller att sökfunktionen har blivit så dålig nu.
Kolla här:
1) Jag ska inte behöva använda den nya söklänken om jag inte vill, bland annat eftersom den är kass och man måste alltid uppdatera dess URL med dagens datum för att få fram de senaste sökresultaten. Den gamla söklänken var smidig och enkel och sorterade alltid efter senaste inlägget,
automatiskt. Ville man söka på ett ord, namn eller flera ord så var det bara att skriva till exempel, Elias+Alucard för att få fram inlägg där någon hade skrivit "Elias Alucard" (eller valfri annan kombination).
2) Den nya söklänken är skit eftersom den inte visar alla inlägg som innehåller det ordet man söker på. Som sagt, mitt användarnamn har postats över 500 gånger, kanske upp till 1000 gånger, jag är osäker på hur mycket eftersom den gamla sökfunktionen inte visade mer än 500 resultat, men den nya söklänken visar bara 425 inlägg när jag söker på mitt användarnamn. Så den missar alltså en hel del sökträffar.
3) Det är en sak om ni vill införa en ny och förbättrad sökfunktion, detta har ni visserligen totalt misslyckats med i alla fall, men hur som helst: varför måste ni förstöra den gamla sökfunktionen? Förstår du som kodapa ens vad du håller på med? Jag är ingen mästerprogrammerare själv så sett, men jag har en del erfarenhet av att pilla i HTML och PHP, och jag är medveten om att ett litet detaljfel i koden kan orsaka stora buggar.
Citat:
Ursprungligen postat av
zzpac
Den nya sökfunktionen är avsevärt mycket bättre på ett flertal punkter. Sen att den har lite småbuggar i början får man leva med, de åtgäras ju.
Men som sagt, varför måste du förstöra den gamla sökfunktionen bara för att du inför en ny sökfunktion? Jag har inte tänkt använda den nya sökfunktionen, den gamla funkade alldeles utmärkt. Tills du kom och förstörde den.
Det här är typiskt Flashback för övrigt: forummjukvaran som Flashback körs på är en snedknullad version av vBulletin 3; admin som är tekniskt inkompetent (och tror att open source är osäkert, lol

), försöker intala oss användare att forumet uppdateras och förbättras genom att han slösar pengar på er programmerare för att fixa något som inte behöver fixas, när själva problemet är att Flashback körs på gammal forumkod som inte har uppdaterats eller moderniserats sedan 2005, som är full av säkerhetshål, har brist på modern funktionalitet och har blivit något av en konservativ relik av hur internetforum såg ut runt mitten av 2000-talet, detta eftersom admin inte fattar någonting om programmering, och han tar bara dåliga beslut med källkoden och fortsätter låta er kodapor förstöra hans forumkällkod, eftersom admin som sagt är tekniskt inkompetent.
Men vad bryr du dig, du får ju betalt för att nedgradera och förstöra Flashback. Klart du är nöjd med ditt jobb.