• 1
  • 2
2012-01-23, 19:07
Medlem
Deleteriouss avatar
Vad är det för jävla skit! Man blir ombedd att använda sökfunktionen innan man startar ett ämne, men den är ju fullständigt värdelös!

Jag sökte nu på "lön" och "pengar". Fick inte upp ett ENDA resultat! Sökte även på "Sverige", då fick jag upp massor av trådar. Men när jag alltså sökte på "lön" och "pengar", kom inte en enda jävla tråd upp! Nog fan finns det någon tråd med "lön" eller "pengar" i rubriken, det har jag sett massor av!

När i satans helvete ska sökfunktionen lagas? Eller kan åtminstone folk sluta bli förbannad för "att man inte sökte"....

Har stört mig väldigt mycket på Flashbacks vedervärdiga sökfunktion!
2012-01-23, 19:09
Medlem
Deleteriouss avatar
Jaha. Nu sökte jag igen på "pengar", fick upp massor av trådar, sökte även på "lön", fick inte upp ett enda resultat...

Vad är det för jävla skit!
2012-01-23, 19:10
Medlem
Fettopappas avatar
Samma för mig. Man får söka två gånger ibland bara.
2012-01-23, 19:10
Medlem
O Dirlewangers avatar
För mig funkar det

https://www.flashback.org/sok/l%C3%B6n
2012-01-23, 19:14
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Något fel gör du ju

http://tinypic.com/r/dykc95/5

Delar av sid 1 av 17
2012-01-23, 19:55
Bannlyst
fungerar utmärkt här
2012-01-23, 21:08
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Ibland sker det någon form av bugg, som gör att man inte får fram några sökresultat alls. Då får man vänta en liten stund, kanske hoppa till en annan del av forumet, och prova igen.
2012-01-23, 22:25
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deleterious
Jaha. Nu sökte jag igen på "pengar", fick upp massor av trådar, sökte även på "lön", fick inte upp ett enda resultat...

Vad är det för jävla skit!

Här har du lite tips & trix:
https://www.flashback.org/t1213936
2012-01-24, 07:44
Medlem
Sunners avatar
Ja sökfunktionen är ganska kass i största allmänhet, och har varit så länge, vilket är synd, i synnerhet som folk hänvisas till den titt som tätt.

Men ja, får du verkligen noll svar så är det med största sannolikhet buggen som JazzIsNotDead pratar om, bara att köra en F5 på det.
2012-01-24, 08:02
Medlem
Zizierzrogbas avatar
När vi ändå är inne på ämnet, vad är det för logik bakom sökresultaten? Om man bara söker på något, typ "Stolsben" så får man upp en jävla massa trådar lite huller om buller i de olika delforumen, i vanliga fall brukar det ju vara den tråden som någon senaste skrev i som tolkas som mest intressant, men ibland kommer trådar upp vars senaste inlägg skrevs någon gång under det finska vinterkriget före en aktiv tråd som någon skrivit "Stolsben" i under de närmaste dagarna.
2012-01-24, 08:06
Medlem
Herkulesbigs avatar
funkar utmärkt här också...
2012-01-24, 08:09
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
När vi ändå är inne på ämnet, vad är det för logik bakom sökresultaten? Om man bara söker på något, typ "Stolsben" så får man upp en jävla massa trådar lite huller om buller i de olika delforumen, i vanliga fall brukar det ju vara den tråden som någon senaste skrev i som tolkas som mest intressant, men ibland kommer trådar upp vars senaste inlägg skrevs någon gång under det finska vinterkriget före en aktiv tråd som någon skrivit "Stolsben" i under de närmaste dagarna.
Sök sorterar efter relevans som default.
Vill du ha annan sortering klickar du på stigande respektive fallande ovanför sökresultatet.

Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Ja sökfunktionen är ganska kass i största allmänhet, och har varit så länge, vilket är synd, i synnerhet som folk hänvisas till den titt som tätt.

Men ja, får du verkligen noll svar så är det med största sannolikhet buggen som JazzIsNotDead pratar om, bara att köra en F5 på det.
Kan du vidareutveckla den biten?
Senast redigerad av epost72 2012-01-24 kl. 08:13.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in