2007-03-28, 05:39
Medlem
031s avatar
Varför kan man inte söka efter det varenda människa söker efter igentligen?

jag kan inte söka efter tex "Den felande länken" i något forum..utan får upp trådar där någon skruvit "felande" och inte något mer..eller så kommer det upp 155 sidor med trådar där nåt utav ordet har använts. antingen "det" eller "länken" eller "felande"..

sen att jag inte kan söka efter en rubrik är ju fan värre..hur hittar folk här?

Är det min data som är pajj?
2007-03-28, 06:06
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 031
Varför kan man inte söka efter det varenda människa söker efter igentligen?

jag kan inte söka efter tex "Den felande länken" i något forum..utan får upp trådar där någon skruvit "felande" och inte något mer..eller så kommer det upp 155 sidor med trådar där nåt utav ordet har använts. antingen "det" eller "länken" eller "felande"..

sen att jag inte kan söka efter en rubrik är ju fan värre..hur hittar folk här?

Är det min data som är pajj?

Det är inte din dator som är paj utan sökfunktionen Om du letar lite, för söka går ju inte, så hittar du ett antal trådar här i Flashback som tar upp detta problem och vad som görs just nu.
2007-03-28, 08:12
Bannlyst
Sök så här och hoppas på att Google indexerat tråden (nuförtiden indexerar väl Google våra trådar snabbare än forumet självt):
site:flashback.info [SÖKORD HÄR]

Exempel: site:flashback.info "den felande länken"
http://www.google.se/search?&q=site%...l%C3%A4nken%22
Man kan inte söka i rubriker, men man kan välja ut det mest utmärkande och ovanliga sökordet i sin sökfras och söka på det. Om man använder Firefox kan man trycka ctrl + f (det kan man i och för sig i Internet Explorer och andra webbläsare också, men i FF är sökfunktionen "integrerad" i gränssnittet, vilket den inte är i IE) när man får upp sökresultatet och således "manuellt" söka i rubrikerna. Bättre än inget.

Om man vet ungefär var tråden ligger kan man välja att söka i ett specifikt under-/del-/subforum/-kategori/-avdelning, både via "Avancerad sökning" (klicka på "Sök" i listen där uppe) och "Sök i detta forum", som finns i varje underforum.

Dessutom finns det tiotals liknande trådar. Sök!
2007-03-31, 01:49
Medlem
sjukt jobbigt att söka faktist,,, brukar få bläddra bland hundratals sidor, borde väll inte vara världens jobbigaste att fixa? :S
2007-03-31, 03:45
Medlem
Sökfunktionen borde ha hög prioritet att fixa!

Ofta ser man i trådar "Sök ffs" eller liknande... detta kunde man acceptera om det FANNS en sökfunktion värd namnet..

Att hänvisa till Google och inkludera site:flashback.info är väl ett sätt, nästan lite löjligt enligt mig att det skall vara så man söker...

Dags att fixa detta så att man kan få vettiga träffar när man söker på FB?

Har varit så här länge och det är tydligen "på gång"..

Mycket annat grejas med i forumet som borde kunna vänta tills de basala funktionerna fungerade?
2007-03-31, 08:10
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenhero
Sökfunktionen borde ha hög prioritet att fixa!

Ofta ser man i trådar "Sök ffs" eller liknande... detta kunde man acceptera om det FANNS en sökfunktion värd namnet..

Att hänvisa till Google och inkludera site:flashback.info är väl ett sätt, nästan lite löjligt enligt mig att det skall vara så man söker...

Dags att fixa detta så att man kan få vettiga träffar när man söker på FB?

Har varit så här länge och det är tydligen "på gång"..

Mycket annat grejas med i forumet som borde kunna vänta tills de basala funktionerna fungerade?

Mycket av det som det "grejas" med kan göras inom ramen för vad vBullentin kan hantera och då är det lätt att fixa. Men sökfunktionen i vBullentin fungerar uppenbarligen inte med ett forum i FBs storlek, därför måste man bygga en egen lösning med vad det innebär i tid och arbetsinsats.

Admin försöker förklara detta i denna tråd: http://www.flashback.org/showthread.php?t=462449
2007-03-31, 18:09
Moderator
tobess avatar
Som sagt finns det redan flera trådar i ämnet.

*låst*

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in