2007-06-21, 00:57
Medlem
GAMEONs avatar
Är det bara jag, eller har flashback världens absolut sämsta sökfunktion? Systemet är helt skruvat!

Har länge tyckt det varit dåligt men inte brytt mig så mycket men nu känner jag att jag måste få ett svar, alternativt att någon instruerar mig.

Prövade nu en sökning. Jag skrev ordet Spanien och tryckte enter.
Första tråden som kommer upp är "Vilka kör på opiater just nu???".
Det var inte opiater jag sökte efter, det var Spanien! Längre ner på listan följer trådar som handlar om den italienska serien i fotboll, drycken absinth etc etc.

Jag förstår naturligtvis att dessa trådar någonstans innehåller order Spanien.
Vad jag inte förstår är hur jag ska hitta det jag vill ha i en tråd på kanske 200 sidor utan att ens veta vilken sida jag ska leta på. Sen att det inte ens är sorterat i söklistan är otroligt jobbigt. Trådar med Spanien i rubriken ligger på 15e sidan medan en tråd om Italiensk fotboll ligger på första. Jag förstår det helt enkelt inte.

Vill gärna veta varför det inte gjorts någonting, eller om jag helt enkelt inte begriper mig på sökfunktionen alls!

Ville inte höra att det redan finns en tråd som denna! Skyller helt på sökfunktionen då jag faktiskt sökte efter en liknande tråd innan jag postade! Flashbacks moderatorer kanske tar bort trådar som dessa direkt, för att slippa göra om sökfunktionen!

EDIT: Vill bara säga att flashback är ett väldigt bra forum, inget fel så! Anser bara att detta är något som kan göras bättre!
2007-06-21, 00:58
Medlem
nat0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAMEON
Är det bara jag
nej
2007-06-21, 00:59
Medlem
http://www.flashback.org/showthread.php?t=435412
2007-06-21, 01:04
Medlem
GAMEONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Länk till liknande tråd

Jag var visst inte ensam! Sökte nu igen på ordet sökfunktion och fick upp trådar. Riktigt skumt då jag är säker på att jag fick upp en massa annat skit gången innan jag sökte!

Aja får väl låsa den här tråden med då om det inte var någon nyhet.
Sen tycker jag det är på tiden att problemet fixas om det nu är så pass många som klagat på det!
2007-06-21, 01:07
Medlem
Citat:
Jag var visst inte ensam! Sökte nu igen på ordet sökfunktion och fick upp trådar. Riktigt skumt då jag är säker på att jag fick upp en massa annat skit gången innan jag sökte!

Sen tycker jag det är på tiden att problemet fixas om det nu är så pass många som klagat på det!
Admin tala om att det ska vara ordnat inom två veckor. Champangen har satts på kylning.
2007-06-21, 02:24
Medlem
Harry_s avatar
sök funktionen här är SK*T

om jag vill typ hitta inlägg som jag har skrivit i en tråd är det nästan omöjligt att använda sök funktionen
den visar bara tråden sen får man bläddre genom typ 500 inlögg för att hitta det jag skrev
borde komma till den direkt när man får träffar
2007-06-21, 02:24
Medlem
Citat:

Ett tips är att använda Google istället. Fungerar bättre.
2007-06-21, 14:43
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
http://www.flashback.org/showthread.php?t=435412

Precis.

*klick*

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto